» آرشیو اخبار » افت تقاضای برق شبکه بیت کوین به 10.65 گیگاوات

افت تقاضای برق شبکه بیت کوین به 10.65 گیگاوات

4 تیر 1401 9

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، به دنبال کاهش دو هفته‌ای هش ریت ماینینگ که قدرت استخراج بلوک‌های BTC را به 199.225 اگزاهش در ثانیه (EH/s) کاهش داد، مصرف برق کلی شبکه بیت‌ کوین (BTC) کاهش شدیدی را ثبت کرده است.

بر اساس داده‌های دانشگاه کمبریج، شبکه بیت کوین کم‌ترین تقاضای برق در سال 2022 را با 10.65 گیگاوات (GW) ثبت کرده است. شبکه BTC در اوج خود 16.09 گیگاوات برق نیاز داشت.

تبلیغات جام جهانی قطر

در 16 ژوئن (26 خرداد)، گزارش شد که بخش بانکی 56 برابر بیشتر از اکوسیستم بیت کوین برق مصرف می‌کند. Michel Khazzaka، ناشر، مهندس فناوری اطلاعات، رمزنگار و مشاور در یک مصاحبه اختصاصی گفت:

« به طور کلی، بیت کوین لایتنینگ و خود بیت کوین راه حل‌های تکنولوژیکی واقعا عالی و بسیار کارآمدی هستند که شایستگی استفاده در مقیاس بزرگ را دارند. این اختراع به اندازه کافی درخشان، کارآمد و قدرتمند است که بتواند به طور گسترده مورد پذیرش قرار گیرد.»

کاهش ناگهانی تقاضای برق بیت کوین را می‌توان به کاهش هش ریت نسبت داد. هش ریت ماینینگ به عنوان یک معیار امنیتی کلیدی عمل می‌کند. در واقع، قدرت محاسباتی است که ماینرهای BTC برای ماین کردن موفقیت آمیز یک بلوک به آن نیاز دارند.

سختی استخراج بیت کوین در تاریخ 13 ژوئن (23 خرداد) به بالاترین حد خود یعنی 231.428 EH/s رسید و پس از آن طی دو هفته بیش از 13.9 درصد کاهش یافت. آخرین تقسیم بندی توزیع هش ریت، F2Pool و AntPool را به عنوان بزرگترین ماینرهای شناخته شده معرفی کرد که هر کدام به ترتیب 81 و 80 بلوک در چهار روز گذشته استخراج کرده‌اند.

گروهی از محققان، تحت حمایت مالی فدرال، نوعی از استیبل کوین‌ را با نام استیبل کوین الکترونیکی (E-Stablecoin) طراحی کردند که انرژی را به عنوان شکلی از اطلاعات منتقل می‌کند.

استیبل کوین الکترونیکی از طریق ورودی یک کیلووات بر ساعت برق، به اضافه یک کارمزد، تولید می‌شود که می‌تواند مانند هر استیبل کوین دیگری برای تراکنش‌ها استفاده شود.

مترجم: سوگند عادل فهمیده
منبع: کوین تلگراف

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×