» آرشیو اخبار » اعلام 3 اولویت وزارت صمت در صنعت موتورسیکلت
اعلام 3 اولویت وزارت صمت در صنعت موتورسیکلت

اعلام 3 اولویت وزارت صمت در صنعت موتورسیکلت

5 آبان 1401 6

آخرین وضعیت صنعت موتورسیکلت و چالش‌های پیش روی تولیدکنندگان در نشستی با حضور مدیرکل دفتر صنایع خودرو وزارت صمت بررسی و سه اولویت نخست وزارتخانه در این صنعت اعلام شد.

به گزارش گذارنیوز از وزارت صنعت، معدن و تجارت، مدیرکل دفتر صنایع خودرو این وزارتخانه در نشست هم‌اندیشی که به منظور بررسی آخرین وضعیت صنعت موتورسیکلت و چالش‌های پیش روی تولیدکنندگان در محل انجمن صنعت موتورسیکلت ایران برگزار شد، به تشریح رویکرد دولت در این حوزه و ترسیم مسیر آینده این صنعت پرداخت.

“عبداله توکلی لاهیجانی” بهره‌گیری از همه ظرفیت‌های موجود در کارخانه‌های تولید موتورسیکلت، افزایش تولید به منظور پاسخگویی به نیاز داخل و جایگزینی موتورسیکلت‌های فرسوده را از جمله اولویت‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت برای سیاست‌گذاری و حمایت از این صنعت عنوان کرد.

وی همچنین با تصریح بر سرمایه‌گذاری در زمینه تحقیق و توسعه موتورسیکلت با هدف دستیابی به پلتفرم بومی، بر گسترش کاربرد موتورسیکلت‌های برقی با تمرکز بر طرح سواپ و برنامه‌ریزی برای حضور در بازارهای بین‌المللی تأکید کرد.

تبلیغات جام جهانی قطر

“پویان احمدی زاده”، رئیس گروه فناوری و نوآوری دفتر صنایع خودرو وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز در این نشست به ارائه خلاصه وضعیت صنعت موتورسیکلت ایران در یک دهه گذشته و نیز جایگاه صنعت موتورسیکلت کشورمان در مقایسه با سایر کشورهای دنیا پرداخت.

اعلام 3 اولویت وزارت صمت در صنعت موتورسیکلت

در ادامه این نشست، رئیس انجمن صنعت موتورسیکلت ایران با استقبال از رویکرد علمی و فنی وزارت صنعت، معدن و تجارت، گزارشی از فعالیت واحدهای صنعتی و تولیدی این حوزه ارائه کرد.

“جلیل مجاهد” ابراز امیدواری کرد: با تعمیق همکاری انجمن صنعت موتورسیکلت ایران و دفتر صنایع خودرو وزارت صنعت، معدن و تجارت، اهداف ترسیم شده این صنعت به‌زودی تحقق یابد.

در بخش دیگر این نشست نیز هر یک از اعضای هیأت مدیره انجمن صنعت موتورسیکلت ایران به بیان دیدگاه‌ها، مشکلات و چالش‌های پیش روی واحدهای صنعتی و تولیدی پرداخته و ضمن ارائه راهکارهای پیشنهادی، بر عزم خود در جهت رشد و توسعه این صنعت تأکید کردند.

منبع: ایرنا

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×