» آرشیو اخبار » اعتصابات گسترده و دنباله‌دار برای پنجمین هفته در فرانسه
اعتصابات گسترده و دنباله‌دار برای پنجمین هفته در فرانسه

اعتصابات گسترده و دنباله‌دار برای پنجمین هفته در فرانسه

26 مهر 1401 5

اتحادیه‌های کارگری فرانسه روز سه‌شنبه اعتصاب سراسری را آغاز کردند و خواستار دریافت حقوق‌های بیشتر در بحبوحه تورم بالای فرانسه شدند و رئیس‌جمهور امانوئل ماکرون را با یکی از سخت‌ترین چالش‌ها از زمان انتخاب مجددش در ماه مه قرار دادند.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، اتحادیه‌های کارگری فرانسه روز سه‌شنبه اعتصاب سراسری را آغاز کرده و خواستار دریافت حقوق‌های بیشتر در بحبوحه تورم بالای فرانسه شدند. این اتفاق، رئیس‌جمهور امانوئل ماکرون را با یکی از سخت‌ترین چالش‌ها از زمان انتخاب مجددش در ماه مه روبرو کرد.

این اعتصاب که عمدتاً بخش‌های عمومی مانند مدارس و حمل‌ونقل را تحت تأثیر قرار می‌دهد، امتداد اقدامات صنعتی چند هفته‌ای است که پالایشگاه‌های بزرگ فرانسه را مختل کرده و عرضه پمپ‌های بنزین را به هم ریخته است.اعتصابات گسترده و دنباله‌دار برای پنجمین هفته در فرانسه

رهبران اتحادیه‌های کارگری امیدوارند که کارگران با تصمیم دولت برای مجبور کردن آنها برخی از آنها به سر کار در انبارهای بنزین برگردند تا دوباره سوخت رسانی را به جریان بیندازند، اقدامی که برخی می‌گویند حق اعتصاب و اعتراض را به خطر می‌اندازد.

تبلیغات جام جهانی قطر

با وجود اینکه شرکت نفت به توافقی شامل افزایش 7 درصدی و همینطور دادن پاداش در جلسه روز جمعه با سایر اتحادیه‌ها دست یافته است، اتحادیه CGT به ویژه خواستار ادامه تعطیلی‌ها برای چهارمین  هفته در توتال انرژی شده است CGT با استناد به تورم و سود کلان شرکت ها، خواهان افزایش 10 درصدی حقوق شده است.

یورواستار اعلام کرد که برخی از قطارهای بین لندن و پاریس را به دلیل اعتصاب لغو کرده است.

با افزایش تنش ها در دومین اقتصاد بزرگ منطقه یورو، اعتصابات به بخش های دیگر بخش انرژی از جمله غول هسته ای EDF (EDF.PA) سرایت کرده است، جایی که کار تعمیر و نگهداری تجهیزاتی که برای تامین برق اروپا حیاتی است، به تعویق خواهد افتاد.

یکی از نمایندگان اتحادیه FNME-CGT روز دوشنبه گفت که اعتصابات فرانسه بر کار 10 نیروگاه هسته ای فرانسه تأثیر می گذارد، با تأخیر بیشتر در تعمیر و نگهداری 13 راکتور هسته‌ای تولید برق فرانسه در مجموع 2.2 گیگاوات کاهش یافته است.

اختلال در بخش حمل و نقل فرانسه!

در حمل و نقل عمومی، اختلالات عمده در ترافیک محلی، از جمله در یورو استار، قطارها و قطارهای حومه ای و همچنین متروی پاریس به وجود آمده است.

اتحادیه‌های کارگران خدمات ملکی نیز خواستار پیوستن به اعتصاب روز سه‌شنبه شده‌اند وباعث اختلالات احتمالی در مدارس و سایر تأسیسات عمومی شده‌اند.

الیزابت بورن، نخست وزیر فرانسه روز یکشنبه گفت که این اعتصاب ها در یک زمینه سیاسی پرتنش اتفاق می افتد، زیرا دولت فرانسه قرار است بودجه سال 2023 را با استفاده از اختیارات ویژه قانون اساسی تصویب کند که به آن اجازه می دهد رأی گیری در پارلمان را دور بزند.

تظاهرات در سراسر کشور برنامه ریزی شده است که یکی از آنها در پاریس در روز سه شنبه برگزار خواهد شد.

هزاران نفر روز یکشنبه در اعتراض به افزایش قیمت ها به خیابان های پاریس آمدند. رهبر حزب چپ تندرو La France Insoumis ، ژان لوک ملانشون، در کنار برنده جایزه نوبل ادبیات امسال، آنی ارنو، راهپیمایی کرد. ملانشون برای روز سه شنبه فراخوان اعتصاب و اعتراضات عمومی در همه بخشها را داده است.

منبع: رویترز

 

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×