» آرشیو اخبار » اعتراض دانشجویان کانادایی به ناامنی غذایی
اعتراض دانشجویان کانادایی به ناامنی غذایی

اعتراض دانشجویان کانادایی به ناامنی غذایی

5 آبان 1401 4

عده‌ای از دانشجویان دانشگاه بریتیش کلمبیا، خواستار اقدام دانشگاه در مورد ناامنی غذایی شدند.

به گزارش گذارنیوز به نقل از سی‌بی‌سی، صدها نفر از دانشجویان کانادایی دانشگاه در این اقدام اعتراضی، از کلاس‌هاس درس خارج شدند و با راه‌پیمایی در محوطه دانشگاه، از مسئولان خواستند که به ناامنی غذایی دانشجویان رسیدگی کنند.

این دانشگاه اعلام کرده که بودجه برنامه‌های امنیت غذایی خود در سال جاری را ۵۰۰ هزار دلار افزایش می‌دهد.

اعتراض دانشجویان دانشگاه بریتیش کلمبیا پس از انتقادات مداوم این دانشجویان صورت گرفت، آنها معتقد بودند، دانشگاه بودجه برنامه‌های امنیت غذایی را کاهش داده و دانشجویان برای مقابله با افزایش هزینه غذا در تلاش هستند.

تبلیغات جام جهانی قطر

دانشجویان در جریان راه‌پیمایی اعتراض آمیز خود در محوطه دانشگاه که توسط تعاونی غذایی UBC Sprouts سازماندهی شده بود، اعلام کردند که دانشگاه بریتیش کلمبیا بیش از ۲.۸ میلیارد دلار اموال موقوفه دارد، با این حال برخی از دانشجویان برای حیات خود تلاش می‌کنند.

نیک وان گرون، یکی از دانشجویان معترض گفت: افرادی را می‌شناسم تا ۸۰۰ دلار در ماه برای غذا هزینه می‌کنند. اما من از سلف غذاخوری دانشگاه غذا نمیخرم چراکه بسیار گران است.

گزارش منتشر شده از انجمن آلما متر (AMS) می‌گوید که استفاده از بانک غذای AMS تقریبا ۵۰۰ درصد نسبت به قبل از همه‌گیری افزایش یافته است، زیرا افزایش هزینه‌های غذا همچنان به دانشجویان لطمه وارد می‌کند.

دانشگاه بریتیش کلمبیا، پیش از این با انتقاداتی در راین زمینه مواجه بود.از جمله زمانی که در اوایل سپتامبر، این دانشگاه ایمیلی به فارغ التحصیلان خود ارسال کرد و از آنها درخواست کمک ۱۰ دلاری برای کمک به دانشجویانی که از نظر غذایی “ناامن” هستند، داشت. این اقدام در نهایت با انتقادات زیادی مواجه شد.

در این ایمیل اشاره شد که بیش از ۳۵ درصد از دانشجویان مقطع کارشناسی در یک پردیس دانشگاه بریتیش کلمبیا و ۴۰ درصد در پردیس دیگر، با ناامنی غذایی مواجه هستند.

“اشانا هانگو” (Eshana Bhangu) رئیس AMS در آن زمان گفته بود: دانشجویان زیادی وجود دارند که دو یا سه شغل پاره وقت انتخاب می‌کنند.

وی هشدار داد: ناامنی غذایی کاهش نیافته است و تا وقتی یک سال بودجه را افزایش می‌دهید و سال بعد به همان مبلغی که قبلا بود برمی‌گردد، این راه‌ها بری حل مشکلات کارساز نیست.

منبع: ایسنا

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×