» ارز دیجیتال » اظهار ناهنجاری‌های کریپتوفد آمریکا توسط SEC
کریپتوفد

اظهار ناهنجاری‌های کریپتوفد آمریکا توسط SEC

29 آبان 1401 5

کریپتوفد دائو آمریکا، پس از کشف ناهنجاری‌های SEC در بیانیه ثبت فرم S-1، به تاریخ 17 سپتامبر 2021 (26 شهریور 1400) در خطر از دست دادن ثبت نام خود قرار دارد.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، کریپتوفد دائو (CryptoFed DAO) آمریکا، اولین سازمان غیرمتمرکز خودمختار (DAO) که در ایالات متحده به رسمیت شناخته شد، پس از کشف ناهنجاری‌های کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) در بیانیه ثبت فرم S-1، به تاریخ 17 سپتامبر 2021 (26 شهریور 1400) در خطر از دست دادن ثبت نام خود قرار دارد.
دفتر وزیر امور خارجه وایومینگ (Wyoming) در جولای2021 (تیر 1400)، در زمانی که مدیر عامل سازمان، ماریان اور (Marian Orr)، معتقد بود که «وایومینگ برترین حوزه قضایی بلاکچین در جهان است، کریپتوفد آمریکا را به عنوان یک نهاد حقوقی به رسمیت شناخت».

با این حال، در 18 نوامبر 2022 (27 آبان)، SEC برای تعیین صدور دستور توقف، اقدامات اداری را علیه DAO آغاز کرد. دستور توقف از سوی SEC، ثبت نام کریپتوفد آمریکا و فروش توکن‌های داخلی، داکت (Ducat) و لاک (Locke) را لغو می‌کند.

با توجه به بخش اجرای SEC، بیانیه ثبت فرم S-1 ارائه شده توسط کریپتوفد آمریکا فاقد اطلاعات حیاتی مانند صورت‌های مالی حسابرسی شده و جزئیات مربوط به تجارت و مدیریت آن است. SEC همچنین معتقد بود که پرونده کریپتوفد حاوی اظهارات و حذفیات است، در حالی که در توصیف توکن‌ها به عنوان اوراق بهادار ناسازگار است.

تبلیغات جام جهانی قطر

در این رابطه، دیوید هیرش (David Hirsch)، رئیس بخش دارایی‌های رمزارزی و واحد سایبری بخش اجرایی، اظهار داشت:
“کریپتوفد آمریکا نه تنها از الزامات افشای قوانین فدرال اوراق بهادار پیروی نکرد، بلکه همچنین ادعا کرد که معاملات اوراق بهاداری که آنها به دنبال ثبت آن هستند در واقع معاملات اوراق بهادار نیستند.”

هیرش تصریح کرد که ناشران باید اطلاعات افشای مورد نیاز را به SEC ارائه دهند. با این حال، SEC در طول بررسی بیانیه ثبت نام خود، مدعی عدم همکاری با کریپتوفد آمریکا شد.

کریپتوفد

بر اساس اطلاعاتی که در دسترس عموم قرار گرفت، هیرش تصمیم SEC را در مورد DAO به اشتراک گذاشت:
بخش اجرایی به دنبال توقف ثبت نام کریپتوفد برای محافظت از سرمایه گذاران در برابر اطلاعات گمراه کننده است.

شیائومنگ ژو (Xiaomeng Zhou)، رئیس عملیات کریپتوفد آمریکا و سازمان دهنده آن، در صحبت با کوین تلگراف، علیه ادعاهای SEC استدلال کرد و اظهار داشت که موضوع مربوط به اثربخشی بیانیه ثبت نام (دستور بخش 8 (d)) غیرقانونی است، و اظهار داشت که فرم S کریپتوفد دائو آمریکا -1 بیانیه ثبت نام (“فرم S-1”) شامل “تأخیر اصلاحیه” می‌باشد.

در نتیجه، طبق گفته ژو (Zhou)، فرم S-1 کریپتوفد موضوع بخش (الف) و بخش 8 (ب) قانون اوراق بهادار سال 1933 است. او اضافه کرد:
“بخش 8 (ب) قانون اوراق بهادار سال 1933 فقط به SEC اجازه می‌دهد تا یک دستور امتناع صادر کند تا راهنمایی‌های واضح بیشتری برای کریپتوفد برای تکمیل ثبت فرم S-1 ارائه کند.”

ژو تکرار کرد که بخش 8 (ب) قانون اوراق بهادار سال 1933 به SEC اجازه می‌دهد تا دستور امتناع صادر کند و راهنمایی روشنی برای تکمیل ثبت فرم S-1 ارائه دهد. با این حال، به آژانس فدرال اجازه صدور دستور توقف را نمی‌دهد:

در نتیجه، SEC از قانون اوراق بهادار سال 1933 سوء استفاده کرد تا به طور غیرقانونی افشای قانونی کریپتوفد دائو را از طریق بیانیه ثبت فرم S-1 به تأخیر انداخته و مانع از آن شود.
کوین تلگراف دریافت که کانال رسمی تلگرام برای دائو غیرفعال شده است.

کریپتوفد
حساب رسمی تلگرام کریپتوفد آمریکا یافت نشد. منبع: کوین تلگراف (از طریق تلگرام)

با این حال، حذف اکانت تلگرام در زمان نگارش این مقاله هنوز به تحقیقات SEC مرتبط نبوده است.

 

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مهدی گچلو

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: Cointelegraph

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×