» آرشیو اخبار » اظهارات ایلان ماسک بار دیگر باعث پامپ دوج کوین شد
ماسک

اظهارات ایلان ماسک بار دیگر باعث پامپ دوج کوین شد

7 آذر 1401 4

پس از اینکه ایلان ماسک تایید کرد که قصد دارد در نسخه جدید توییتر تحت عنوان "اپلیکیشن همه کاره"، گزینه پرداخت‌ را اضافه کند، قیمت دوج کوین جهش 19.4 درصدی را تجربه کرد.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، ایلان ماسک، کارآفرین و میلیاردر معروف، به تازگی تایید کرده است که قصد دارد با عرضه نسخه جدیدی از توییتر تحت عنوان “اپلیکیشن همه کاره”، گزینه پرداخت‌ را در آن بگنجاند. همین اظهارات کافی بود تا بار دیگر قیمت میم کوین محبوب او، یعنی دوج کوین (DOGE)، جهش کوتاه مدت 19.4 درصدی را تجربه کند.

مدیرعامل جدید توییتر، روز 27 نوامبر (6 آذر) با مخاطب قراردادن 119.2 میلیون دنبال‌کننده‌ خود در توییتر، از برنامه‌های جدید خود رونمایی کرد و چندین اسلاید از نشست اخیر شرکت را به اشتراک گذاشت:

توییت ماسک

تبلیغات جام جهانی قطر

در حالی که ماسک در این توییت یا اسلایدهای پیوست شده به آن، هیچ اشاره‌ای به دوج کوین (DOGE) نکرده بود، ولی این اتفاق مانع از آن نشد که برخی از سرمایه‌گذاران امید خود برای مشارکت دوج کوین در توییتر را از دست بدهند. پس از آن، اعضای جامعه به طرق مختلف به این گمانه‌زنی‌ها دامن زدند:

«آیا پرداخت‌ها با دوج کوین خواهد بود؟#ایلان-ماسک؛ #دوج»

گیل آلفار (@GailAlfarATX)  27 نوامبر 2022

بر اساس داده‌های وبسایت مرجع کوین‌گکو (CoinGecko)، قیمت دوج کوین (DOGE) ظرف چند ساعت پس از انتشار این توییت، حدود 19.4 درصد پامپ شده و از 0.089 دلار به 0.107 دلار رسیده است. در حال حاضر، این رمزارز حدود 4 درصد از این دستاورد چشمگیر را از دست داده و با رشد 22.25 درصدی در تایم فریم هفتگی، با قیمت 0.938 دلار معامله می‌شود.

چشم‌انداز آتی ماسک

علاوه بر این، سیستم پرداخت مورد بحث، طرح‌هایی مثل «تبلیغات در قالب سرگرمی»، «پیام‌های مستقیم (DMs) رمزگذاری‌شده»، «توییت‌های طولانی» و «راه‌اندازی مجدد تیک آبی تأییدشده» چشم‌انداز آتی ماسک برای توییتر 2.0 را تشکیل می‌دهند.

اطلاعات به دست آمده از اسلایدها نیز حاکی از آن است که تصاحب این شرکت توسط ماسک قبلاً تأثیر خود را بر عملکرد آن گذاشته است؛ به‌طوریکه این پلتفرم رسانه‌های اجتماعی از نظر «ثبت نام کاربر جدید» و «مدت زمان فعالیت کاربر» به ترتیب با 86 درصد و 30 درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال قبل، به بالاترین سطوح تاریخی خود رسیده است.

در ماه اکتبر (آبان)، پس از اینکه وبلاگ نویس مشهور حوزه فناوری، جین منچون ونگ (Jane Manchun Wong) در توییتی اعلام کرد که این شرکت قبلاً کار بر روی یک نمونه کیف پول با قابلیت پشتیبانی از واریز و برداشت ارزهای دیجیتال را آغاز کرده است، افزایش شایعات در مورد این برنامه کیف پول رمزارزی در توییتر منجر به افزایش 40 درصدی قیمت دوج کوین (DOGE) در آن زمان شد.

لیور یافه (Lior Yaffe)، یکی از بنیانگذاران شرکت نرم‌افزار بلاکچین جلوریدا (Jelurida) مستقر در سوئیس، اخیراً به کوین‌تلگراف گفته است که حتی اگر ماسک دوج کوین را در توییتر ادغام کند، این تصمیم عاقلانه‌ای نخواهد بود.

«حتی اگر آنها موفق شوند یک سیستم پرداخت در توییتر ایجاد کنند، راه‌حل‌های بلاکچین بسیار بهتری به لحاظ امنیت، حریم خصوصی، قراردادهای هوشمند و مقیاس‌بندی نسبت به دوج کوین برای انتخاب وجود دارد.»

دانیل الساوی (Daniel Elsawey)، مدیر عامل و یکی از بنیانگذاران صرافی غیرمتمرکز تایدفای (TideFi) نیز اخیراً گفته است که اگرچه این ادغام امکان‌پذیر است، کاربرد آن در توییتر تنها محدود به پرداخت خواهد بود:

«با در نظر گرفتن اینکه دوج کوین با توجه به طراحی اصلی خود، نمی‌تواند مستقیماً با قراردادهای هوشمند تعامل داشته باشد، به عقیده من، به غیر از اینکه این دارایی دیجیتال به طور خاص به عنوان گزینه‌ای برای پرداخت استفاده می‌شود، سایر موارد استفاده آن همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار خواهد داشت.»

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: مرضیه مظاهری

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: cointelegraph

به این نوشته امتیاز بدهید!

امتیاز 5.00

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×