» آرشیو اخبار » راه‌اندازی استیکینگ اِیپ کوین (APE) شمشیری دو لبه برای این رمزارز
اِیپ کوین

راه‌اندازی استیکینگ اِیپ کوین (APE) شمشیری دو لبه برای این رمزارز

12 آذر 1401 6

قیمت اِیپ کوین طی سه هفته گذشته 50 درصد افزایش یافته است، اما احتمال استراتژی "خبر را بفروش" ریسک از بین بردن این رشد را به همراه دارد.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، مجموعه‌ای از دلایل تکنیکال و فاندامنتال، می‌تواند منجر به افول رالی چند هفته‌ای بازار اِیپ کوین (APE) گردد که در ادامه به شرح آنها خواهیم پرداخت.

عامل فاندامنتال: راه‌اندازی پلتفرم استیکینگ اِیپ کوین

طی دو هفته گذشته، قیمت اِیپ کوین (APE) پس از ریزش تا مرز 2 دلار و 60 سنت، بیش از 50 درصد افزایش یافته است. این بازگشت در قیمت جفت ارز اِیپ کوین در برابر دلار آمریکا (APE/USD) همگام با حرکات بازیابی مشابهی بوده است که در سایر نقاط بازار ارزهای دیجیتال شاهد بودیم. اما، با امیدوار شدن معامله‌گران به آغاز به کار پلتفرم استیکینگ اِیپ کوین، این رمزارز عملکردی به مراتب بهتر از دارایی‌های برتر بازار از جمله بیت کوین و اتریوم از خود نشان داد.

طبق اعلام هورایزن لبز (Horizon Labs)، شرکت توسعه‌دهنده اِیپ کوین، ویژگی استیکینگ این رمزارز از روز 5 دسامبر (14 آذر) در پلتفرم apestake.io عرضه خواهد شد. این قابلیت به کاربران اجازه خواهد داد دارایی‌های APE خود را در چهار استخر مختلف قفل کنند (شامل ApeCoin pool ، BAYC pool، MAYC pool و Paired pool ). با این کار، سرمایه‌گذاران می‌توانند به صورت دوره‌ای سود سپرده خود را دریافت نمایند.

تبلیغات جام جهانی قطر

بر اساس داده‌های ردیابی شده توسط وبسایت دون آنالیتیکس (Dune Analytics)، انتشار خبر راه‌اندازی این ویژگی منجر به افزایش تعداد هولدرهای اِیپ کوین شده است. به بیان دقیق‌تر، در تاریخ 2 دسامبر (11 آذر)، تعداد هولدرهای این رمزارز به مرز 103 هزار و 591 نفر رسید درحالی که این رقم یک ماه پیش در حدود 94 هزار و 775 نفر بود. این جهش، همزمان با افزایش قیمت، افزایش تقاضای نقطه‌ای اِیپ کوین را در پی داشت.

هولدرهای اِیپ کوین
نمودار رشد تعداد هولدرهای اِیپ کوین. منبع: Dune Analytics

اما در همین حال، تحلیلگران نگران آن هستند که استیکینگ اِیپ کوین استراتژی “خبر را بفروش” را به دنبال داشته باشد. به عنوان مثال، آلتکوین شِرپا (Altcoin Sherpa) می‌گوید نباید با پیش‌بینی افزایش مستمر قیمت تا مرز 5 دلار پس از راه‌اندازی پلتفرم استیکینگ، اقدام به خرید کرد:

“احتمالاً می‌توانید تا شروع استیکینگ، پوزیشن‌های لانگ باز کنید و سپس به پوزیشن‌های شورت روی بیاورید، ولی من شخصاً اینجا خرید نمی‌کنم، بلکه منتظر یک شکست و پولبک خواهم ماند.”

عامل تکنیکال: احتمال اصلاح 30 درصدی قیمت

در همین حال، کارشناسان با استناد به شرایط تکنیکال قیمت، ادعا می‌کنند که قیمت اِیپ کوین می‌تواند تا پایان ماه دسامبر (اواسط دی) حداقل 30 درصد کاهش یابد.

همانطور که در شکل زیر نشان داده شده است، نمودار روزانه این رمزارز حاکی از آن است که قیمت پس از لمس مقاومت خط روند نزولی چند ماهه خود در نزدیکی تراز 4.50 دلار، وارد یک فاز اصلاحی شده است. این حرکت یادآور پولبک‌هایی است که از ماه آگوست (مرداد) تاکنون چندین بار شاهد آن بوده‌ایم.

نمودار روزانه قیمت اِیپ کوین
نمودار روزانه قیمت APE/USD. منبع: TradingView

هریک از چرخه‌های اصلاحی که در نمودار بالا مشخص شده است، زمانی به اتمام رسیده‌اند که قیمت اِیپ کوین به انتهای بولینگر باند پایینی خود می‌رسد. در صورت تکرار این فراکتال، افتی 30 درصدی، قیمت را به محدوده 2 دلار و 80 سنت تا 2 دلار و 50 سنت خواهد کشاند.

برعکس، شکست قیمت، بالاتر از مقاومت خط روند نزولی می‌تواند این دیدگاه نزولی را باطل کرده و قیمت اِیپ کوین را به سمت هدف صعودی اولیه خود در نزدیکی میانگین متحرک نمایی 200 هفته‌ای (موج آبی) نزدیک به تراز 6 دلار هدایت کند.

 

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: مرضیه مظاهری

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: cointelegraph

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×