» آرشیو اخبار » استقبال مسئولان روسی از خودروهای ایرانی
خودروهای+ایرانی

استقبال مسئولان روسی از خودروهای ایرانی

31 مرداد 1401 5

به گزارش گذارنیوز، «سیدرضا فاطمی امین» وزیر صمت امروز در حاشیه مراسم افتتاح نمایشگاه اتوموبیلیتی روسیه، ضمن اشاره به استقبال روس ها از قطعات و خودروهای ایرانی اظهار کرد: ایران برای اولین بار در بیست و ششمین نمایشگاه اتوموبیلیتی روسیه، نمایشگاه شرکت کرده است. ۵۰ شرکت ایرانی حضور دارند که ۹ درصد از کل شرکت‌های حاضر در نمایشگاه را شامل می‌شود.

وزیر صمت افزود: مسئولان وزارت صنعت روسیه که از نمایشگاه بازدید کردند، از کالاهای ایرانی استقبال و اعلام کردند که قطعات تولیدی ایرانی به درد صنعت این کشور می‌خورد. امیدواریم این نمایشگاه به شناخت صنعت خودروسازی و قطعه سازی ایران کمک کند و منجر به رشد تعاملات و تبادل در این حوزه بین دو کشور شود.

تمایل همکاری روس ها به واردات خودروهای ایرانی

فاطمی امین در مورد صادرات خودرو و قطعه به روسیه، اضافه کرد: از چند ماه پیش مذاکراتی برای صادرات خودرو و قطعه به روسیه آغاز شده است و باید روال کار طی شود.

تبلیغات جام جهانی قطر

وزیر صمت افزود: نکته مهم اینجاست که در دهه‌های گذشته صنعت خودروی ایران به تدریج به حد نصاب‌هایی رسیده است. خوشبختانه به لحاظ فناوری و تکنولوژی محصولات تولیدی ایران در نقطه بالایی قرار دارد که اگر اقتصاد کلان و اوضاع مدیریتی را اصلاح کنیم، صنعت خودروی ایران در داخل و خارج می‌تواند افتخارآفرین باشد.

وی گفت: طرف‌های روسی تمایل به همکاری دارند و در روز آخر نمایشگاه تفاهم نامه‌هایی امضا خواهد شد.

منپع: مهر

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×