» آرشیو اخبار » استفاده تریدرهای حرفه‌ای از استراتژی‌های آپشن برای خرید بیت کوین

استفاده تریدرهای حرفه‌ای از استراتژی‌های آپشن برای خرید بیت کوین

6 تیر 1401 6

پیش‌بینی کف قیمت بازار تقریبا غیرممکن است، اما معامله‌گران باهوش از استراتژی‌های آپشن مانند ایرون کوندور (Iron Condor) برای هدف قرار دادن یک محدوده معاملاتی خاص استفاده می‌کنند.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، بیت کوین در تاریخ 18 ژوئن به پایین‌ترین سطح خود در سال 2022 یعنی 17هزارو 580 دلار رسید. اکنون بسیاری از تریدرها امیدوارند که این سطح کف قیمت این ارز دیجیتال باشد، اما (BTC) در شش روز گذشته نتوانسته کندل روزانه را بالای قیمت 21هزار دلار ببندد. به همین خاطر، معامله‌گران از عملکرد فعلی قیمت ناراحت هستند و خطر ورشکستگی مالی شمار زیادی از شرکت‌های سیفای و دیفای که با از دست رفتن وجوه کاربران خود دست و پنجه نرم می‌کنند، این احساسات را تشدید کرده است.

 

تبلیغات جام جهانی قطر

صندوق سرمایه‌گذاری ارز دیجیتال تری اروز کپیتال (Three Arrows Capital) که نتوانست تعهدات مالی خود را در 14 ژوئن پرداخت کند و پلتفرم وام‌دهی آسیایی بابل فایننس (Babel Finance) که کمبود نقدینگی را علت تعلیق برداشت‌های کاربران خود ذکر کرده، تنها دو نمونه از جدیدترین ورشکستگی‌ها در شرکت‌های ارز دیجیتال است.

این خبر توجه رگولاتورها را به خود جلب کرده است، مخصوصاً پس از آن که سلسیوس (Celsius)، یک پلتفرم وام‌دهی ارز دیجیتال، برداشت کاربران خود را در تاریخ 12 ژوئن به حالت تعلیق درآورد. گزارش شده است که در تاریخ 16 ژوئن، رگولاتورهای اوراق بهادار در پنج ایالت آمریکا تحقیقات خود را روی پلتفرم‌های وام‌دهی ارز دیجیتال آغاز کردند.

هیچ راهی نیست که بتوان حدس زد چه زمانی احساسات بازار تغییر خواهد کرد و منجر به افزایش قیمت بیت کوین خواهد شد، اما برای معامله‌گرانی که معتقدند بیت کوین تا ماه اوت به 28هزار دلار خواهد رسید، یک استراتژی کم ریسک در معاملات آپشن وجود دارد که یک سود مناسب با ریسک محدود به همراه دارد.

استراتژی آیرون کوندور سود خوبی برای یک محدوده قیمتی مشخص عاید می‌کند

گاهی اوقات استفاده از اهرم 10 برابری در بازار فیوچرز نتیجه می‌دهد. اما بیشتر تریدرها به دنبال راه‌هایی برای به حداکثر رساندن سود خود و در عین حال کاهش ضررها هستند. به عنوان مثال، استراتژی آیرون کوندور (Iron Condor) در صورتی که قیمت بیت ‌کوین در پایان ماه اوت نزدیک به 28هزار دلار باشد، سود خوبی عاید شما خواهد کرد، همچنین اگر قیمت بیت ‌کوین در تاریخ انقضا زیر 22هزار دلار باشد، ضرر محدودی به همراه خواهد داشت.

 

بازده قراردادهای آپشن بیت کوین با استفاده از استراتژی آیرون کوندور. منبع: Deribit Position Builder

 

قرارداد اختیار خرید (Call) به دارنده آن این حق را می‌دهد که بیت ‌کوین را در آینده با یک قیمت از پیش تعیین شده خریداری کند. خریدار در ازای برخورداری از این امتیاز، کارمزدی را پرداخت می‌کند که به عنوان حق بیمه (پریموم) شناخته می‌شود.

در مقابل، دارنده قرارداد اختیار فروش (put) این حق را دارد که بیت کوین را در آینده با یک قیمت از پیش تعیین شده بفروشد. از سوی دیگر، فروش قرارداد اختیار فروش (put) منجر به کسب سود از افزایش قیمت می‌شود.

در استراتژی آیرون کوندور قراردادهای put و Call در یک قیمت و تاریخ انقضای یکسان فروخته می‌شود. در مثال زیر قراردادهای 26 آگوست برای نمونه آورده شده، اما می‌توان آن را برای بازه‌های زمانی دیگر نیز تطبیق داد.

 

هدف قیمتی برای کسب سود 23850 الی 35250 دلار است

برای انجام این استراتژی، سرمایه‌گذار باید 3.4 قرارداد اختیار خرید 26هزار دلاری و 3.5 قرارداد اختیار فروش 26هزار دلاری را بفروشد (شورت کند). سپس، خریدار باید این کار را با قراردادهای 30هزار دلاری برای همان تاریخ انقضا تکرار کند.

خرید 7/9 قرارداد اختیار فروشِ (PUT) 23هزار دلاری برای محافظت در برابر نزول قیمت نیز مورد نیاز است. 3.3 قرارداد اختیار خریدِ (Call) 3800هزار دلاری نیز برای کاهش ضررها بالای این قیمت، باید خریداری شود.

اگر قیمت بیت کوین در تاریخ 26 آگوست بین 23,850 تا 35,250 دلار باشد، این استراتژی سود خالص به همراه خواهد داشت. اگر قیمت بیت ‌کوین بین 26هزار تا 30هزار دلار باشد، سود خالص به اوج خود در 0.63 BTC (13هزار و 230 دلار به قیمت‌های فعلی) می‌رسد. اما اگر بیت کوین در آن تاریخ در محدوده 24هزارو 750 دلار و 32هزارو 700 دلار معامله شود، سود خالص این استراتژی به 0.28 BTC (58هزارو 80 دلار در قیمت‌های فعلی) خواهد رسید که کمترین حد ممکن است.

 

سرمایه‌ مورد نیاز برای این استراتژی حداکثر ضرر آن است، یعنی 0.28 BTC یا 58هزارو 80 دلار، که اگر قیمت بیت ‌کوین در 26 آگوست زیر 230هزار دلار یا بالای 38هزار دلار باشد، اتفاق می‌افتد. مزیت این استراتژی این است که یک ناحیه هدف قیمتی معقول را پوشش می‌دهد و در عین حال یک سود 125 درصدی در برابر ضرر احتمالی عاید می‌کند.

مترجم: شهریار قلی پور

منبع: کوین تلگراف

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×