» آرشیو اخبار » استاندارد یورو ۷ مانع برقی سازی

استاندارد یورو ۷ مانع برقی سازی

24 دی 1401 7

خودروسازان نسبت به اجرای استاندارد آلایندگی یورو ۷ در جلسه هیات دولت آلمان معترض شدند؛ چرا که استاندارد مذکور، آن ها را از توسعه تولید خودروهای برقی باز می دارد.

به گزارش گذارنیوز، اولاف شولز، صدراعظم آلمان با خودروسازان این کشور، قطعه سازان، باتری سازان، تولیدکنندگان تراشه و مدیران ارشد تسلا در آلمان به همراه سایر وزرای کابینه جلسه داشتند. محور اصلی این جلسه بررسی موضوع قوانین اروپا در خصوص استاندارد آلایندگی خودروها، تولید و عرضه خودرو و قیمت انرژی در این قاره بود.

این اجلاس به طور سالانه میان خودروسازان و هیات دولت آلمان برگزار می شود، برگزاری این اجلاس امسال به طور ویژه برای دولت آلمان اهمیت پیدا کرده است. از همین رو جلسه روز جاری با نام اجلاس «تحرک» برگزار شد. تمرکز اصلی دولت فعلی آلمان در جلسه «تحرک» روز جاری بر روی «نورث ولت» شرکت تولید کننده باتری این کشور بود.

چه خودروسازانی با هیات دولت دیدار کردند

تبلیغات جام جهانی قطر

بر اساس آنچه که مدیر یکی از شرکت های خودروساز به رسانه های آلمانی اعلام کرده است، در جلسه «تحرک» خودروسازانی همچون تسلا، گروه فولکس واگن، گروه مرسدس بنز و گروه بی‌ام‌و حضور داشتند.

البته این جلسه مهمانان دیگری از صنایع حمل و نقل همچون انجمن های حمل و نقل، باشگاه دوچرخه سواران و انجمن راه آهن نیز حضور داشتند، ظاهرا در این جلسه انجمن های مذکور انتقاد جدی از تمرکز بیشتر دولت فعلی آلمان به صنعت خودرو داشتند، هرچند که قرار شده است دولت آلمان به صنعت راه آهن و توسعه هوشمندی در این حوزه توجه ویژه داشته باشد.

گفتنی است که در این جلسه روبرت هابک وزیر اقتصاد، فولکر ویسینگ وزیر حمل و نقل و هوبرتوس هایل وزیر کار از جمله حاضران هیات دولت بودند.

خودرو هوشمند در دستور کار

یکی از موضوعات مهم مورد بحث این جلسه، بررسی توسعه و افزایش عرضه خودروهای متصل در آلمان بود. به موازات این موضوع زنجیره تامین نیز جهت دست یابی به اهداف مطرح شده به وضعیت بحرانی تامین مواد اولیه اشاره کردند. از سویی قوانین اجرای استاندارد آلایندگی یورو۷ برای نخستین بار در اروپا توسط آلمانی ها مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

خودروسازان در خصوص اجرای استاندارد آلایندگی یورو۷ در جلسه هیات دولت آلمان معترض شدند؛ چرا که معتقد هستند اجرای این استاندارد آن ها را از توسعه تولید خودروهای برقی باز می دارد. یکی از چالش های اصلی خودروسازان آلمانی برق‌رسانی در این کشور است، این صنعتگران به دنبال تولید انرژی با قیمت پایین‌تر برای مصرف صنعتی هستند.

ولکس

نگرانی از افزایش همکاری با چین

صنعت خودرو آلمان در پایان سال ۲۰۲۲ با دولت این کشور ائتلافی در خصوص ارتباط و همکاری با چین انجام داد، دولتمردان و صنعتگران این کشور نگران از روابط تجاری با چین هستند، بنابراین در تلاش برای کمرنگ کردن حضور این کشور در آلمان با شرط احتیاط هستند.

در پایان این جلسه، بیانیه ای حاصل از هم اندیشی صنعتگران و هیات دولت آلمان منتشر شد؛ «وابستگی یک طرفه به تامین کنندگان یا بازارهای فروش می تواند به ریسکی برای عملکرد و رشد اقتصادی تبدیل شود.»

در ادامه این بیانیه که توسط صدر اعظم قرائت شد، شرکت کنندگان و مهمامانان درخواست افزایش تعدد برگزاری این جلسات را داشتند. همچنین محوریت های مورد بررسی میان هیات دولت و صنعتگران به پیشنهاد خودروسازان برای آینده باید مبتنی به تامین مواد اولیه، سلول های باتری، تولید نیمه هادی ها و انرژی باشد تا آلمان و اروپا در مقابل تحریم ها پایدار تر شوند.

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×