» آرشیو اخبار » از شکایت سهام‌داران توئیتر تا موقعیت فروش استقراضی بیل گیتس روی سهام تسلا

از شکایت سهام‌داران توئیتر تا موقعیت فروش استقراضی بیل گیتس روی سهام تسلا

11 خرداد 1401 6

به گزارش گذارنیوز، به نقل از رویترز؛ علت این شکایت این بود که ایلان ماسک با عدم اعلام خرید بیش از 5 درصد سهام توییتر در تاریخ 23 اسفند 1400 (14 مارس)، در هزینه‌هایش 156 میلیون دلار صرفه‌جویی کرده است. سهام‌داران می‌خواهند به همین دلیل به آن‌ها خسارت پرداخت شود. سهام‌داران می‌گویند ماسک پس از این تاریخ به خرید سهام ادامه داد و در نهایت در ماه آوریل (فروردین) اعلام کرد که 9.2 درصد از سهام این شبکه اجتماعی را در اختیار دارد. سهام‌داران این کار را دستکاری قیمت سهام می‌دانند. ماسک با تاخیر در اعلام میزان سهامی که در اختیار دارد، وارد بازی دستکاری بازار شد و سهام توئیتر را با قیمت پایین‌تری خرید.

به گفته سرمایه‌گذاران، کاهش ارزش سهام تسلا در چند وقت اخیر، توانایی ماسک برای تامین هزینه موردنیاز برای خرید توئیتر را معرض خطر بزرگی قرار داده است. علت این موضوع، قرار دادن سهام تسلا به عنوان وثیقه‌ای برای تضمین دریافت وام‌های موردنیاز برای تکمیل این معامله است. البته اخیرا گفته شد که ثروتمندترین فرد جهان بخش بیشتری از هزینه خرید توئیتر را با سرمایه شخصی‌اش تامین می‌کند.

ارزش سهام تسلا از زمان اعلام خرید 9.2 درصد سهام توئیتر از سوی ماسک، روند نزولی به خودش گرفت. و ماسک با فروش ۸٫۴ میلیارد دلار از سهام تسلا سعی کرد بودجه برای خرید توییتر را تأمین کند؛ اقدامی که سبب افت بیش از پیش سهام تسلا شد. قیمت سهام تسلا این روز‌ها در نزدیکی 750 دلار قرار دارد که کاهش چشمگیری را نسبت به قیمت 1000 دلاری‌اش در اوایل ماه گذشته میلادی نشان می‌دهد. علاوه‌براین، ماسک اخیراً بیل گیتس را به نگه‌داری پوزیشن شورت(موقعیت فروش استقراضی) روی سهام تسلا متهم کرده است. موقعیتی که بیل گیتس برای بستن آن به دو میلیارد دلار پول احتیاج دارد تا بتواند کسب سودی چند میلیون‌دلاری از این معامله داشته باشد.

تبلیغات جام جهانی قطر

با وجودی که چندین هفته از اعلام خبر موافقت هیات مدیره توئیتر با ماسک برای واگذاری این شبکه اجتماعی می‌گذرد، ظاهرا موانع مختلفی برای انجام این معامله وجود دارد که البته مهم‌ترین آن، خود ماسک است. ثروتمندترین فرد جهان این معامله را بطور موقت متوقف کرده و گفته تا زمانی که توئیتر ثابت نکند تنها 5 درصد کاربران فیک و جعلی هستند، آن را پیش نمی‌برد.

در توافق اولیه میان ماسک و سهام داران توییتر اعلام شد که قرار است در توفق نهایی قیمت هر سهم این شرکت 54.20 دلار در نظر گرفته شود. این در حالی است که هم اکنون سهام این شرکت با قیمتی کمتر از 40 دلار داد و ستد می‌شود. سهام داران در شکایت نامه خود عنوان کرده‌اند که دادگاه باید ماسک را موظف کند توییتر را با قیمت توافق شده بالا خریداری کند.

 

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×