» آرشیو اخبار » اروپا و گذراندن زمستان با زغال سنگ
اروپا برای گذراندن زمستان به زغال سنگ روی آورده

اروپا و گذراندن زمستان با زغال سنگ

12 مهر 1401 5

به گزارش واحد ترجمه گذار‌نیوز، در حالی که اروپا برای زمستان آماده می شود، شرکت های بزرگ انرژی به سمت سوخت های فسیلی مانند زغال سنگ باز می گردند.

شرکت انرژی اورستد قرار است بنا به دستور مقامات دانمارکی به فعالیت در سه تاسیسات سوخت فسیلی ادامه دهد و آنها را دوباره راه اندازی کند، زیرا دولت های سراسر اروپا خود را برای زمستان در بحبوحه بحران انرژی آماده می کنند.
در بیانیه ای در آخر هفته، اورستد (که بزرگترین سهامدار آن در دولت دانمارک است) گفت که این تصمیم برای تضمین امنیت تولید و تامین برق در دانمارک اتخاذ شده است.

اورستد گفت که این دستور برای 3واحد از نیروگاه Esbjerg و 4 واحد در نیروگاه Studstrup، که هر دو از زغال سنگ به عنوان منبع اصلی سوخت خود استفاده می‌کنند و همینطور کارخانه بارگذاری قله کیندبی که از نفت به عنوان سوخت استفاده می‌کند، اعمال می‌شود. البته نیروگاه برق اسبیرگ در 31 مارس 2023 قرار بود از رده خارج شود، در حالی که دو نیروگاه دیگر قبلاً از رده خارج شده بودند.
به منظور تضمین امنیت تامین برق، مقامات دانمارکی امروز به ما دستور داده‌اند تا به فعالیت‌ خود در برخی از نیروگاه‌های نفت و زغال سنگ ادامه دهیم و همچنین فعالیت‌های خود را در نیروگاه‌های دیگر از سر بگیریم.
نیپر، رئیس شرکت اورستد، افزود: «البته ما از دستور مقامات دانمارکی تبعیت خواهیم کرد و اکنون آماده سازی و نگهداری واحدها و همچنین تأمین نیروی لازم برای بهره‌برداری از آنها را آغاز خواهیم کرد».
وی گفت که تمام واحدهای مربوطه برای آماده سازی و بهره برداری نیاز به تعمیر و نگهداری دارند، در حالی که کارگران متخصص نیز باید برای بهره برداری از سایت ها آموزش ببینند.

تبلیغات جام جهانی قطر

این شرکت گفت که به آنها دستور داده شده است که کار در این سه واحد را تا 30 ژوئن 2024 ادامه دهند.
این اخبار مخالفان ادامه استفاده از سوخت های فسیلی را ناامید خواهد کرد. زغال سنگ تأثیر قابل توجهی بر محیط زیست دارد و صلح سبز آن را به عنوان “کثیف ترین و آلوده ترین راه تولید انرژی” توصیف می کند.

در جای دیگر، اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده طیف وسیعی از انتشار گازهای سمی ناشی از احتراق زغال سنگ را فهرست می کند، از جمله دی اکسید کربن، دی اکسید گوگرد، ذرات معلق و اکسیدهای نیتروژن.

آنها معتقدند که ما به عنوان یک جامعه باید استفاده از گاز، نفت و زغال سنگ را در اسرع وقت کنار بگذاریم، اما حالا در میانه بحران انرژی اروپا هستیم و البته در تضمین تامین انرژی مشارکت خواهیم کرد.

چند روز قبل از اعلام اورستد، یکی دیگر از شرکت‌های بزرگ انرژی اروپایی، RWE آلمان، گفت که سه واحد زغال‌سنگ قهوه‌ای به‌منظور تقویت امنیت عرضه و صرفه‌جویی در مصرف گاز در تولید برق، به‌طور موقت مورد استفاده قرار می‌گیرد.

شرکت آلمانی گفت که هر یک از واحدها دارای ظرفیت 300 مگاوات هستند. وی افزود: فعلآ استفاده از آنها تا 30 ژوئن 2023 ادامه خواهد داشت.

اخبار مربوط به RWE و Orsted در زمانی منتشر می شود که با ادامه جنگ در اوکراین، اروپا در تلاش است تا منابع انرژی خود را تقویت کند. بر اساس گزارش یورواستات، روسیه در سال گذشته بزرگترین تامین کننده نفت و گاز طبیعی اتحادیه اروپا بود. پس از اعمال تحریم های کشورهای غربی علیه کرملین در نتیجه تهاجم بی دلیل به اوکراین، این کشور به طور قابل توجهی جریان گاز طبیعی به اروپا را کاهش داده است.
هفته گذشته، نشتی‌های غیرقابل توضیح بر خطوط لوله نورد استریم 1 و 2 تأثیر گذاشت، قطعات اصلی زیرساختی که برای انتقال گاز طبیعی از روسیه به اروپا از طریق دریای بالتیک ساخته شده‌اند.

منبع: سی‌ان‌بی‌سی

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×