» ارز دیجیتال » صرافی 1inch ارتقاء فیوژن را برای بهبود امنیت سواپ و سودآوری راه اندازی کرد
1inch

صرافی 1inch ارتقاء فیوژن را برای بهبود امنیت سواپ و سودآوری راه اندازی کرد

4 دی 1401 2

شبکه 1innch، ارتقای بزرگ خود به نام فیوژن (Fusion) در موتور سواپ (Swap) را معرفی کرد. هدف ارتقاء فیوژن، ارائه مبادلات مقرون به صرفه، ایمن و سودآور برای سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال است.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، شبکه 1inch ،جمع‌آوری کننده یا اگریگیتور مالی غیرمتمرکز (DeFi)، ارتقای بزرگ خود به نام فیوژن (Fusion) در موتور سواپ (Swap) را معرفی کرد. هدف ارتقاء فیوژن ارائه مبادلات مقرون به صرفه، ایمن و سودآور برای سرمایه گذاران ارزهای دیجیتال است.

حالت فیوژن در موتور سواپ 1inch به سرمایه گذاران دیفای اجازه می‌دهد تا بدون پرداخت هزینه‌های شبکه، با قیمت و محدوده زمانی از پیش تعیین شده، سفارش دهند. علاوه بر این، ارتقاء شامل پیشرفت‌های شبکه، مانند قراردادهای به‌روزرسانی شده و توکنومیک است.

به عنوان یک سیستم معاملات و تطبیق غیرمتمرکز، موتور سواپ 1inch، کاربران دیفای را به هم متصل می‌کند و نقدینگی را برای معاملات کریپتو از طریق بازارسازان حرفه‌ای فراهم می‌‌کند. سرگئی کونز (Sergej Kunz) ، یکی از بنیانگذاران شبکه 1inch، در توضیح هدف ارتقاء فیوژن اظهار داشت:

تبلیغات جام جهانی قطر

“فیوژن باعث می‌شود تا مبادله‌ها در 1inch به‌طور چشمگیری مقرون‌ به‌ صرفه‌تر شوند، زیرا کاربران مجبور به پرداخت هزینه‌های شبکه نیستند. به علاوه، یک لایه امنیتی اضافی به وجود می‌آید که از کاربران در برابر حملات ساندویچی (sandwich attacks) محافظت می‌کند.

برخلاف رویکرد متمرکز، آخرین ارتقاء 1inch به سرمایه گذاران اجازه می‌دهد تا مبادلات ایمن غیر کاستودیال (non-custodial) را انجام دهند، که به روشی کاملاً بدون مجوز اجرا می‌شوند.

طبق این اطلاعیه، 1inch نقدینگی بی حد و حصری را ارائه می‌دهد و از نوع جدیدی از رویکرد تطبیق سفارشات غیرمتمرکز بر اساس مدل حراج هلندی، که در زیر نشان داده شده است، استفاده می‌کند.

1inch

حالت فیوژن به کاربران اجازه می‌دهد تا توکن‌ها را در صرافی ‌های غیرمتمرکز (DEX‌) مختلف بدون پرداخت هزینه شبکه مبادله کنند. این ارتقاء همچنین به کاربران اجازه می‌دهد تا زمان اجرای سفارش را بر اساس نیازهای منحصر به فرد خود انتخاب کنند.

علاوه بر این، حالت فیوژن محافظت در برابر حداکثر مقدار قابل استخراج (MEV) را فراهم می‌کند، که به حداکثر مقداری اشاره دارد که می‌تواند از تولید بلوک بیش از پاداش استاندارد بلوک و هزینه گس استخراج شود.

در کنار این ارتقاء، 1inch برنامه تشویقی ریسالور (Resolver 1inch) را راه‌اندازی کرد که به حل‌کننده‌ها کمک می‌کند تا از 31 دسامبر 2022 (10 دی)، گسی را که برای سفارش‌های کاربران در حالت فیوژن صرف شده است، بازپرداخت کنند.

کارشناسان امنیتی معتقدند که حملات بریج همچنان چالش بزرگی برای بخش دیفای در سال 2023 (1402) خواهد بود.

تیو گوتیه (Theo Gauthier)، بنیانگذار و مدیر عامل توپوسفر (Toposware)، در صحبت با کوین تلگراف، خاطرنشان کرد که پل‌ها یک “آسیب پذیری” دارند، زیرا به امنیت زنجیره‌هایی که به آن متصل می‌شوند متکی هستند.

در این راستا، یکی از فناوری‌های اصلی موجود، اثبات‌ دانش صفر (ZKP) است که به داده‌ها اجازه می‌دهد تا بدون افشای اطلاعات بیشتر، صحت آن را اثبات کنند.

 

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مهدی گچلو

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: Cointelegraph

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×