» آرشیو اخبار » ارائه آزمایشی CBDC استرالیا به زودی انجام خواهد گرفت
CBDC

ارائه آزمایشی CBDC استرالیا به زودی انجام خواهد گرفت

5 مهر 1401 1

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، آزمایش CBDC برای eAUD استرالیا از اواسط سال 2023 آغاز می‌شود. اهداف کلیدی این پروژه شامل شناسایی و درک مدل‌های نوآورانه تجاری، کاربردها، مزایا، خطرات و مدل‌های عملیاتی برای یک CBDC در استرالیا است.

بانک مرکزی استرالیا (RBA) با قرار گرفتن در فهرست کشورهایی که قصد راه‌اندازی ارز دیجیتال بانک مرکزی داخلی (CBDC) را دارند، وایت پیپری منتشر کرد که در آن یک طرح مفصل برای اجرای یک پروژه آزمایشی برای eAUD ارائه شده است.

در 9 آگوست 2022، RBA همکاری با مرکز تحقیقات تعاونی مالی دیجیتال (DFCRC) را برای بررسی کاربردهای CBDC در استرالیا اعلام کرد. تحقیقات مشترک، منجر به راه اندازی پروژه‌ای برای قرار دادن یک CBDC در معرض آزمایشات همه جانبه شده است. همانطور که در وایت پیپر، “آزمایش CBDC استرالیا برای نوآوری مالی دیجیتال” مشخص شده است:

تبلیغات جام جهانی قطر

“اهداف کلیدی این پروژه شناسایی و درک مدل‌های تجاری نوآورانه، کاربردها، مزایا، خطرات و مدل‌های عملیاتی برای یک CBDC در استرالیا است.”

انتظار می‌رود گزارش پروژه آزمایشی CBDC استرالیا در اواسط سال 2023 بر اساس جدول زمانی پروژه نشان داده شود. این جدولِ زمانبندی در زیر نشان داده شده است.

CBDC

CBDC استرالیا چگونه صادر خواهد شد؟

به عنوان یک بانک مرکزی، RBA مسئول صدور eAUD خواهد بود، در حالی که DFCRC بر توسعه و نصب پلتفرم eAUD نظارت خواهد کرد. کاربران این حوزه می‌توانند پس از کسب تاییدیه‌های لازم برای اجرا، به عنوان مشارکت کنندگان در نسخه آزمایشی این پروژه، به آن بپیوندند. وایت پیپر استفاده از نمونه‌های خصوصی و مبتنی بر اتریوم (ETH) را برای آزمایش این پروژه پیشنهاد می‌کند.

بانک مرکزی استرالیا تصریح کرد:

” شرکت کنندگان آزمایشی در صورتی که انتخاب شوند، هزینه‌های خود را برای طراحی، توسعه، پیاده سازی و اجرای آزمایشیِ کاربردهای این پروژه تقبل می‌کنند.”

در تاریخ 6 سپتامبر 2022، وزارت خزانه‌داری استرالیا در یک نظرسنجی، از عموم مردم خواست تا دیدگاه خود را در مورد دریافت مالیات از ارزهای دیجیتال اعلام کنند. استفان جونز (Stephen Jones)، معاون خزانه‌داری، قصد حذف مالیات دارایی‌های رمزنگاری شده را به عنوان ارز خارجی اعلام کرد.

به سرمایه گذاران استرالیایی فرصتی 25 روزه داده شد تا نظر خود را در مورد این تصمیم به اشتراک بگذارند، که در 30 سپتامبر یعنی در سه روز آینده منقضی می‌شود. این قانون، در صورت به تصویب رسیدن، تعریف موجود ارز دیجیتال در قانون مالیات بر کالاها و خدمات (GST) را اصلاح می‌کند تا آن را به عنوان دارایی خارجی حذف کند.

 

مترجم: محمدامین علی‌زاده

منبع: Cointelegraph

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×