» بازارها » طلا، ارز، نفت » ادامه ریزش بازار جهانی طلا
طلا

ادامه ریزش بازار جهانی طلا

7 شهریور 1401 4

به گزارش گذارنیوز؛ بهای هر اونس طلا پس از افت ۱.۲ درصدی در روز جمعه و پیش از تعطیلی بازار، در ساعت ۷ و ۳۵ دقیقه صبح امروز به وقت شرقی با ۱۲.۱ درصد کاهش به ۱۷۲۷ دلار رسید و قیمت طلا در بازار معاملات آتی آمریکا نیز با ۰.۷ درصد کاهش به ۱۷۲۸ دلار رسید.

شاخص دلار نزدیک به بالاترین رقم دو دهه اخیر یعنی ۱۰۹.۲۹ ماه گذشته، حفظ شد و شمش را برای دارندگان سایر ارزها گران کرد.

پاول روز جمعه در کنفرانس بانک مرکزی جکسون هول در وایومینگ هشدار داد که آمریکایی‌ها به سمت دوره دردناکی از رشد اقتصادی کند و احتمالاً افزایش بیکاری می‌روند زیرا فدرال رزرو برای مبارزه با تورم بالا نرخ بهره را افزایش می‌دهد.

طلا

تبلیغات جام جهانی قطر

نرخ‌های بهره بالاتر هزینه فرصت نگهداری شمش‌های غیر بازده را افزایش می‌دهد و در عین حال دلار را تقویت می‌کند.

ایزابل اشنابل، عضو هیئت مدیره بانک مرکزی اروپا در این سمپوزیوم گفت: بانک‌های مرکزی در سراسر جهان در معرض خطر از دست دادن اعتماد عمومی هستند و اکنون باید با قدرت برای مبارزه با تورم عمل کنند، حتی اگر این امر اقتصاد آنها را به رکود بکشاند.

بر اساس گزارش رویترز، قیمت طلا در چین هفته گذشته افزایش یافت و به بالاترین حد خود از اکتبر رسید زیرا کاهش قیمت‌های جهانی باعث تشویق خرید شد، در حالی که تقاضا در هند کاهش یافت زیرا خریداران منتظر کاهش بیشتر قیمت بودند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با یک درصد کاهش به ۱۸.۶۹ دلار رسید، پلاتین با یک درصد کاهش به ۸۵۵.۲۷ دلار رسید و پالادیوم در ۲۱۱۰ دلار و ۱۹ سنت ثابت ماند.

 

منبع: ایسنا

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×