» ارز دیجیتال » ادامه توجه سرمایه گذاران نهادی به رمزارزها با وجود سقوط FTX
FTX

ادامه توجه سرمایه گذاران نهادی به رمزارزها با وجود سقوط FTX

16 آذر 1401 5

اثرات منفی ناشی از شکست FTX، فضای کریپتو را در وضعیت نامطلوبی قرار داده است. با این حال، سرمایه گذاران نهادی همچنان به این صنعت علاقه نشان می‌دهند.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، اثرات منفی ناشی از شکست FTX، فضای کریپتو را در وضعیت نامطلوبی قرار داده است. با این حال، سرمایه گذاران نهادی همچنان به این صنعت علاقه نشان می‌دهند.

با توجه به صرافی رمزارز بیت استمپ (Bitstamp)، ثبت‌نام‌های سازمانی در پلتفرم معاملاتی دارایی دیجیتال آن در ماه نوامبر(آبان)، زمانی که موضوع سقوط FTX سرفصل‌ خبرها را به خود اختصاص داده بود، در مقایسه با اکتبر (مهر)، 57 درصد افزایش داشت. این صرافی همچنین به کوین تلگراف گفت که کل درآمد این شرکت در همان دوره 45 درصد افزایش یافته است که درآمد حاصل از موسسات 34 درصد و از خرده فروشان تا 72 درصد افزایش یافته است.

این صرافی همچنین تاکید کرد که کاربران فعال خرد جهانی در ماه نوامبر (آبان) نیز 43 درصد نسبت به اکتبر افزایش یافته و کاربران مستقر در ایالات متحده 18 درصد افزایش یافته‌اند. این نشان می‌دهد که حتی با وجود FTX که یک موضوع بحث برانگیز در این فضا است، سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال بیشتری به طور فعال در صرافی معامله می‌کنند.

تبلیغات جام جهانی قطر

FTX

ویلی وو (Willy Woo)، تحلیلگر آنچین نیز در مورد این موضوع که سرمایه گذاران مالی سنتی به این فضا چشم دوخته‌اند، اظهار نظر کرد. وو در توییتی استدلال کرد که در حالی که به نظر می‌رسد سقوط FTX صنعت را بازگردانده باشد، تخصیص دهندگان سرمایه مالی سنتی، به این وضعیت به عنوان فرصتی برای ورود نگاه می‌کنند.

در 6 دسامبر (15 آذر)، شرکت خدمات مالی گلدمن ساکس (Goldman Sachs) قصد خود را برای خرید یا سرمایه گذاری در شرکت‌های رمزارزی اعلام کرد. متیو مک درموت (Mathew McDermott)، مدیر اجرایی گلدمن ساکس، اشاره کرد که این شرکت در حال حاضر در حال انجام بررسی‌های لازم است و در حالی که ارزش گذاری‌ و قیمت‌ها پایین است، فرصت هایی را در این میان می‌بیند. مدیر اجرایی همچنین خاطرنشان کرد که در حالی که FTX به یک نمونه برجسته در صنعت تبدیل شد، فناوری زیربنایی در پشت این فضا همچنان به عملکرد خود ادامه می‌دهد.

در همین حال، بانک سبا (SEBA) قصد دارد از طریق مشارکت با گروه هش‌کی (HashKey)، پذیرش سازمانی را تسریع بخشد. در 5 دسامبر (14 آذر) ، این شرکت اعلام کرد که با هش‌کی برای تسریع پذیرش دارایی‌های دیجیتال در موسسات هنگ کنگ و سوئیس همکاری خواهد کرد.

در 4 نوامبر (13 آبان)، نظرسنجی منتشر شده توسط دارایی دیجیتال فیدلیتی (Fidelity Digital Assets) نشان داد که چرا موسسات در سال 2022 رمزارزها را انباشت می‌کنند. در مصاحبه قبلی با کوین تلگراف، کریس کویپر (Chris Kuiper)، رئیس تحقیقات دارایی دیجیتال فیدلیتی، اشاره کرد که موسسات دارای رمزارز افزایش یافته است، در حالی که 78 درصد از پاسخ دهندگان قصد دارند در آینده وارد این فضا شوند.

 

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مهدی گچلو

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: Cointelegraph

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×