» آرشیو اخبار » اختلال در خدمات اوکی اکس (OKX)؛ دلیل چیست؟
اوکی اکس

اختلال در خدمات اوکی اکس (OKX)؛ دلیل چیست؟

27 آذر 1401 6

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، صرافی ارزهای دیجیتال اوکی اکس (OKX) اعلام کرد به دلیل بروز نقص سخت‌افزاری در مرکز داده هنگ‌کنگ که ارائه‌دهنده زیرساخت اصلی شبکه خدمات ابری علی‌بابا (Alibaba Cloud) است، اختلالی در خدمات این شرکت به وجود آمده است.

سرور IDC Zone C هنگ کنگ علی‌بابا روز شنبه حدود ساعت 10 شب به وقت منطقه زمانی شرق، آفلاین شده و تا زمان نگارش این مطلب هنوز به حالت اول بازنگشته است. داده‌های درون‌زنجیره‌ای نیز تأیید می‌کند که صرافی اوکی اکسچنج یا به اختصار اوکی اکس (OKX) هیچ تراکنشی را در این بازه زمانی پردازش نکرده است.

زیرساخت اوکی اکس
فهرست زیرساخت‌های جهانی علی‌بابا کلود. منبع: Alibaba Cloud

بر اساس داده‌های وبسایت Alibaba Cloud ، سرور هنگ کنگ (چین) میزبان سه منطقه دسترسی مجزا است که از سال 2014 عملیاتی شده‌اند. این پلتفرم ارائه دهنده خدمات ابری، با انتشار یک بیانیه رسمی، قطعی سرورها را تأیید کرد.

تبلیغات جام جهانی قطر
بیانیه قطعی اوکی اکس
اعلامیه رسمی علی‌بابا کلود در مورد اختلال در سرویسی که خدمات اوکی اکس را تحت تأثیر قرار داده است. منبع: Alibaba Cloud

بیانیه رسمی اوکی اکس

اوکی اکس (OKX) ضمن اعلام اختلال در سرویس، اعلام کرد که برای حل این مشکلات با علی‌بابا کلود در حال همکاری بوده و وجوه کاربران امن هستند:

«در حال حاضر یک خطای اتصال متناوب برای ارائه دهنده خدمات ابری ما به وجود آمده است که بر تجربه کاربران تأثیر گذاشته است. تیم توسعه دهنده ما در حال بررسی مشکل هستند. وجوه کاربران امن است و ما به خاطر هرگونه ناراحتی ایجاد شده از شما عذرخواهی می‌کنیم.»

این در حالی است که کاربران هنوز قادر به واریز یا برداشت وجوه نیستند و حتی عده‌ای مدعی شده‌اند که موجودی حسابشان دچار مشکل شده و رقم صفر را نشان می‌دهد. در عین حال نیز، بسیاری از سرمایه گذاران تایید کرده‌اند که معاملات آنها در میانه راه گیر افتاده و نگران ضررهای احتمالی هستند.

در اوایل ماه دسامبر (اواسط آذر)، بلاکچین آوالانچ برای تقویت طرح‌های ابتکاری گره به عنوان سرویس (Node-as-a-Service) با علی‌بابا وارد همکاری شد. این بلاکچین محبوب در توییتر خود نوشت:

«بزرگترین ارائه دهنده خدمات ابری APAC، یعنی علی‌بابا کلود، پشتیبانی خود از آوالانچ را گسترش داده است! این ادغام به توسعه دهندگان این امکان را خواهد داد تا با دسترسی به زیرساخت‌های پلاگ-اند-پلی (plug-and-play) علی‌بابا و مجموعه‌ای از محصولات، به راحتی گره های اعتبارسنجی خود را راه‌اندازی کنند.»

هدف این همکاری توسعه ابزارهای جدید برای راه‌اندازی گره‌های اعتبارسنجی در پلتفرم بلاکچین عمومی آوالانچ در آسیا است. این ادغام به توسعه دهندگان این شبکه بلاکچین اجازه می‌دهد تا از زیرساخت پلاگ-اند-پلی علی‌بابا را به عنوان سرویسی برای راه‌اندازی اعتبار سنجی‌های جدید استفاده کنند.

در این اعلامیه مشخص شده است که آوالانچ در حال حاضر میزبان بیش از 1200 اعتبار سنجی بوده و روزانه حدود 2 میلیون تراکنش را پردازش می‌کند.

 

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: مرضیه مظاهری

منبع: cointelegraph

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×