» آرشیو اخبار » احساسات بازار نسبت به طلا
طلا

احساسات بازار نسبت به طلا

29 آبان 1401 3

سیاست پولی تهاجمی فدرال رزرو قیمت طلا را از ماه مارس تا اوایل نوامبر به شکل معنی داری کاهش داده است. بالاترین قیمت ثبت شده طلا برای سال 2022، برای ماه مارس و در رنج 2078 دلار ثبت شده است. از ابتدای نوامبر، قیمت طلا تا حدود 1621 دلار پایین آمد، که کاهشی در حدود 21.99% را نشان می دهد.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، احساسات بازار نسبت به طلا کاملا بستگی به سیاست های اعلامی فدرال رزرو دارد. فرهنگ لغت مریام وبستر (Merriam-Webster) احساس را اینگونه تعریف می کند: «نگرش، فکر یا قضاوتی که از احساس برانگیخته می شود، تمایل، دیدگاه یا تصور خاص، نظر، عاطفه، احساس پالایش شده، حساسیت ظریف به ویژه آنگونه که در یک اثر هنری بیان می شود، ایده آلیسم عاطفی»

احساسات بازار مربوط به بازارهای مالی بوده و دیدگاه یا نگرشی است که نظر ما را در مورد اینکه آیا یک طبقه دارایی کم و یا زیاد ارزش گذاری شده است، ایجاد می کند. این احساسات ارزش سهام یا قیمت کالا را شکل داده و تغییر می دهد.
احساسات بازار نسبت به اظهارات و نظرات مقامات فدرال رزرو بیش از حد حساس است. زیرا این افراد قدرت و نفوذ لازم برای تغییر سیاست پولی را دارند. تفاوت چشمگیری بین درک تغییرات سیاست پولی آتی فدرال رزرو و اقدامات مقامات آن وجود دارد.

افزایش نرخ بهره قیمت طلا را از ماه مارس تا نوامبر پایین آورده است

فدرال رزرو در هر جلسه «کمیته بازار آزاد فدرال» (FOMC) از مارس تا نوامبر، به جز ماه ژانویه، در مجموع شش افزایش نرخ بهره را اعلام کرده است. در چهار جلسه گذشته FOMC (ژوئن، جولای، سپتامبر و نوامبر) مقامات فدرال رزرو، نرخ ها را 75 واحد پایه افزایش دادند.

تبلیغات جام جهانی قطر

نمودار طلا

سیاست پولی تهاجمی فدرال رزرو، قیمت طلا را از ماه مارس تا اوایل نوامبر به شکل معنی داری کاهش داده است. بالاترین قیمت ثبت شده طلا برای سال 2022، برای ماه مارس و در رنج 2078 دلار ثبت شده است. از ابتدای نوامبر، قیمت طلا تا حدود 1621 دلار پایین آمد، که کاهشی در حدود 21.99 درصد را نشان می دهد.

طلا پس از افت شاخص قیمت مصرف کننده در هفته گذشته افزایش یافت

در هفته اول نوامبر، احساسات بازار تغییر کرد، زیرا نرخ‌های تورم به صورت جزئی کاهش یافته و سرمایه‌گذاران این کاهش جزئی را به‌عنوان سیگنالی در نظر گرفتند که فدرال رزرو شروع به کاهش سیاست‌های پولی تهاجمی خود خواهد کرد. این امر باعث شد طلا تا روز سه شنبه (15 نوامبر) از 1621 دلار به بالاترین حد روزانه 1792 دلار افزایش یابد. زیرا شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) از 8.2 درصد سال به سال برای سپتامبر به 7.7 درصد سال به سال در اکتبر کاهش یافت.

کریستوفر والر (رئیس فدرال رزرو)، روز 13 نوامبر در کنفرانسی در سیدنی-استرالیا، گفت: «ما در سیاست های خود تغییری ایجاد نخواهیم کرد. کاهش سرعت افزایش نرخ بهره را بهتر است کمتر مورد توجه قرار داده و بر نقطه پایانی افزایش نرخ ها و تورم تمرکز کنیم، زیرا تا زمانی که تورم کاهش نیابد، سیاست های فدرال رزرو تغییر نخواهد کرد». این در حالی است که در روز 14 نوامبر، چندین مقام فدرال رزرو نظراتی خلاف این سخنان بیان کرده اند.

طلا

مری دالی (رئیس فدرال رزرو سانفرانسیسکو) اعلام کرد که هنوز برای پایان دادن به سیاست افزایش نرخ بهره زود است. لوری لوگان (رئیس بانک مرکزی دالاس) گفت که گزارش هفته گذشته در مورد شاخص قیمت مصرف کننده یک تسکین خوشایند است. اما نیاز به افزایش بیشتر نرخ بهره را کم نخواهد کرد.

اظهارات بیان شده آخر هفته و روز دوشنبه، 14 نوامبر به طرز چشمگیری احساس بازار را در مورد قیمت طلا تغییر داد. قیمت طلا در روز بعد به بالاترین حد روزانه در کانال 1790 دلار رسید و سپس سه روز متوالی کاهش قیمت را از چهارشنبه تا جمعه آغاز کرد. جیمز بولارد (رئیس فدرال رزرو سنت لوئیس) گفت که سیاست افزایش نرخ بهره فدرال رزرو باید تا 7 درصد افزایش یابد.

این اظهارات، قیمت طلا را از بالاترین سطح روز سه شنبه به قیمت فعلی آن رسانید. از ساعت 4:27 بعد از ظهر به وقت بخشهای شرقی آمریکا، فعال ترین قرارداد آتی دسامبر در حال حاضر با در نظر گرفتن کاهش خالص 11.60 دلاری امروز، در 1751.30 دلار ثابت است. این اظهارات احتمالاً به ایجاد احساسات نزولی در بازار طلا بیشتر دامن خواهد زد.

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: لیلا درخشان

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: fxempire

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×