» ارز دیجیتال » احتمال سقوط بیت کوین تا قیمت 5000 دلار
بیت کوین

احتمال سقوط بیت کوین تا قیمت 5000 دلار

14 آذر 1401 5

برخی تحلیلگران بازار سقوط بیشتر قیمت بیت کوین را پس از سال دردناک 2022 رد نمی کنند؛ سالی که تا همین لحظه منجر به ضررهای سنگینی برای سرمایه‌گذاران خرد بازار رمزارزها شده است، آنها پیش بینی می کنند که قیمت بیت کوین ممکن است در سال 2023 به 5000 دلار هم کاهش یابد.

اخبار پیش بینی قیمت بیت کوین (BTC)

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، از آنجایی که در چند روز گذشته قیمت بیت کوین (BTC) برای بازیابی محدوده 17,000 دلاری شتاب گرفته، ولی بازار رمزارزها به دلیل ورشکستگی صرافی FTX و سرایت آن به بخش‌های دیگر این صنعت هنوز تا بهبود کامل فاصله دارد. به لطف عدم اطمینان در مورد بحران ورشکستگی FTX، برترین رمزارز بازار یعنی بیت کوین در نوامبر 2022 به پایین ترین قیمت سال یعنی 15,700 دلار سقوط کرد. با نزدیک شدن به پایان سال 2022، تحلیلگران مختلف در حال پیش‌بینی‌ هایی هستند که بازار رمزارزها و مخصوصاً بیت‌کوین (BTC) در سال 2023 چگونه پیش خواهند رفت. بیت‌کوین سال 2020 را در محدوده 50,000 دلاری آغاز کرد و سپس به صورت یک منحنی کاهشی مداوم، مسیر نزول را تا امروز در پیش گرفته است.

کف قیمت جدید بیت کوین در سال 2023 چقدر خواهد بود؟

برای تازه واردان به بازار کریپتوکارنسی که در سال 2021 سقف قیمت 68,000 دلاری بیت کوین را مشاهده کرده بودند، سال جاری یک فاجعه بود. چندین شکست در پروژه‌های معروف بلاک چینی مانند لونا، و همزمان شدن با عوامل منفی کلان اقتصادی مانند تورم و اجرای سیاست‌های انقباضی بانک‌های جهان، همگی باعث به وجود آمدن دوران بسیار سختی در بازار از ابتدای سال 2022 تاکنون شده است. در این وضعیت، تحلیلگران در بانک استاندارد چارتر (Standard Chartered) می گویند که قیمت بیت‌کوین در سال 2023 به طور بالقوه می تواند به سطح 5000 دلار هم کاهش یابد. اریک رابرتسن (Eric Robertsen)، رئیس بخش تحقیقات این بانک، گفت که بیت کوین ممکن است در یک سناریوی غافلگیر کننده حدود 70 درصد دیگر نسبت به قیمت کنونی سقوط کند.

این پیش‌بینی درحالی ارائه شده است که سرمایه‌گذاران بیت‌کوین نسبت به بهبود قوی بازار در سال 2023 خوش‌بین هستند. در واقع این تحلیل در دوره ای بیان شده است که پس از کاهش بی‌سابقه‌ قیمت در یک بازار خرسی طولانی طی کل سال 2022، سرمایه‌گذاران خرد در بازار متحمل ضررهای هنگفتی تا همین لحظه شده اند. اما پیشتر در سپتامبر 2022، خودی‌های صنعت بلاکچین پیش‌بینی کرده بودند که بدترین بخش از چرخه نزولی بازار قبلاً از بین رفته است؛ مثلاً دن مورهد (Dan Morehead) مدیر عامل پنترا کپیتال (Pantera Capital) گفته است که دور بعدی پذیرش رمزارزها می تواند منجر به تغییر در دینامیک عرضه و تقاضا برای دارایی های دیجیتال شود.

تبلیغات جام جهانی قطر

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: سید امیر موسوی بهبهانی

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: CoinGape

 

به این نوشته امتیاز بدهید!

امتیاز 5.00

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×