» آرشیو اخبار » احتمال افسردگی فصلی با کوتاهتر شدن روزها
احتمال افسردگی فصلی با کوتاهتر شدن روزها

احتمال افسردگی فصلی با کوتاهتر شدن روزها

18 مهر 1401 5

به گزارش گذارنیوز، فصل پاییز و کوتاهتر شدن روز می‌تواند باعث شود که برخی افراد “افسردگی زمستانی” را احساس کنند.

اکنون یک متخصص، اطلاعاتی مفید در مورد “افسردگی فصلی” که در ماه های سرد و تاریک سال به وجود می آید، ارائه کرده است.

این بیماری که به عنوان اختلال عاطفی فصلی (SAD) نیز شناخته می شود، می تواند منعکس کننده تغییر در سطح سروتونین بوده و با افسردگی مرتبط باشد.

تبلیغات جام جهانی قطر

“جنی لارسون” (Jeannie Larson)، استاد دانشگاه مینه‌سوتا، گفت: طبق گزارش سازمان ملی سلامت روان آمریکا، علائم افسردگی فصلی می‌تواند مشابه علائم اختلال افسردگی باشد. گاهی اوقات تشخیص SAD از انواع دیگر افسردگی دشوار است.

به گفته لارسون، تشخیص افسردگی فصلی تنها پس از دو وقوع متوالی افسردگی که هر سال در یک زمان شروع و پایان می گیرد و فرد در سایر زمان‌های سال هیچ علامتی ندارد، قابل تشخیص است.

نتایج مطالعه‌ای که در سال ۲۰۱۳ انجام گرفت، نشان داد در حالیکه حدود پنج درصد جمعیت ایالات متحده اختلال عاطفی فصلی را تجربه می کنند، این رقم در عرض‌های جغرافیایی شمالی به ۱۰ درصد می رسد.

نرخ ابتلا به اختلال عاطفی فصلی در زنان بالاتر است که علائم آن بیشتر در فاصله ۲۰ تا ۳۰ سالگی مشاهده می شود. همچنین علائم آن عبارتند از افسردگی، اضطراب، تغییرات خلقی، مشکلات خواب، تغییر در عادات غذایی و بی حالی.

این اختلال ممکن است به صورت احساس بدبختی، گناه، ناامیدی، کاهش علاقه به فعالیت داشتن و از دست دادن عزت نفس ظاهر شود. فرد ممکن است احساس تنش داشته باشد یا نتواند استرس را تحمل کند. علائم دیگر نیز می تواند شامل افزایش اشتها، تمایل به اجتناب از برقراری ارتباطات اجتماعی و اختلال در خواب باشد.

به گزارش هلث دی نیوز، با شروع زمستان ممکن است علائم فرد مبتلا به اختلال عاطفی فصلی بدتر شود و به دلیل استرس‌های مداوم ناشی از همه‌گیری، احساس انزوا یا اضطراب بیشتری نسبت به گذشته داشته باشد.

منبع: ایسنا

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×