» اقتصاد » اجرای قوانین صرفه جویی انرژی در بزرگترین اقتصاد اروپا

اجرای قوانین صرفه جویی انرژی در بزرگترین اقتصاد اروپا

10 شهریور 1401 3

به گزارش واحد ترجمه گذار‌نیوز، کشورهای اتحادیه اروپا موظف هستند تا 15درصد مصرف انرژی خود را کاهش دهند و آلمان قوانین تازه برای صرفه جویی در نظر گرفته است.

در آلمان، قیمت بنزین و حمل و نقل عمومی در 1 سپتامبر افزایش یافت و یارانه های دولتی از این بخش برداشته شده است.

قیمت گاز طبیعی – که نیمی از خانوارها برای گرم کردن از آن استفاده می کنند – و قیمت برق به شدت افزایش یافته است و قیمت مواد غذایی تحت تأثیر تورم به طور سرسام آوری بالا رفته است.

تبلیغات جام جهانی قطر

دولت در تلاش است تا مصرف‌کنندگان و کسب‌وکارها را تشویق کند تا از هر طریقی که می‌توانند در مصرف انرژی صرفه‌جویی کنند تا از کمبود در ماه‌های زمستان جلوگیری کند، زیرا روسیه به کاهش جریان گاز طبیعی به آلمان ادامه می‌دهد.
قوانین صرفه جویی در انرژی از امروز به مدت شش ماه باید اجرا شود.

قوانین وضع شده که از امروز باید اجرا شود عبارتند از:

-فروشگاه‌های خرده‌فروشی دیگر درهای مغازه های خود را در طول روز باز بگذارند تا مصرف برق را برای تهویه هدر ندهند و برای روزهای خیلی گرم از تهویه استفاده کنند و برای گرم کردن در روزهای سرد زمستان ذخیره کنند.

-تابلو های تبلیغاتی روشن باید بعد از ساعت 10 شب خاموش شود، به استثنا تبلیغاتی که در خدمت ایمنی ترافیک باشند، به عنوان مثال در زیرگذرهای راه آهن و چراغ‌های خیابانها روشن می‌مانند و پنجره‌های فروشگاه‌ها نیز همچنان روشن باشند.

– بناهای یادبود و سایر ساختمان‌ها ممکن است دیگر در شب روشن نشوند. حداقل آنهایی که از روشنایی برای زیبایی ساختمان ها استفاده می کنند، با این حال، روشنایی اضطراری خاموش نخواهد شد و روشنایی برای رویدادهای فرهنگی و جشنواره های عمومی مجاز است.

– در ساختمان‌های عمومی، سالن‌ها و راهروها دیگر گرم نمی‌شوند و دمای هوا در ادارات حداکثر به 19 درجه محدود می‌شود.
در مکان هایی که کارهای فیزیکی سنگین انجام می شود، دما در آینده حتی پایین تر خواهد بود.
با این حال، به گفته وزارت اقتصاد، این محدودیت‌ها برای تسهیلات اجتماعی مانند بیمارستان‌ها، مهدکودک‌ها و مدارس اعمال نمی‌شود، جایی که دمای هوای بالاتر برای (سلامت افرادی که در آنجا وقت هستند)ضروری است.

-کاهش مصرف آب گرم نیز برای ساختمان‌های عمومی ضروری است و آبگرمکن‌ها یا مخازن آب گرم اگر عمدتاً برای شستن دست‌ها استفاده می‌شوند، باید خاموش شوند.
-برای امکانات پزشکی، مدارس و مهدکودک ها استثنا قائل شده اند. در برخی از شهرها قوانین سختگیرانه تراست در آنجا، دوش در استخرها و سالن های ورزشی ممنوع و مخازن آب گرم خاموش می باشند.

– استخرهای خصوصی دیگر نمی توانند با گاز و برق گرم شوند، به جز مراکز توانبخشی، امکانات تفریحی و هتل ها. مقررات جدید ابتدا تا پایان فوریه اعمال می شود.

دوره دوم قوانین

مجموعه دوم قوانین در ماه اکتبر به اجرا گذاشته می شود، و احتمالا برای دو سال اجرا می شود و اقدامات طولانی مدت صرفه جویی در انرژی را تعیین می کند. به عنوان مثال، تمام مالکان ساختمان هایی که دارای سیستم گرمایش گاز هستند باید سرویس سالانه تاسیسات گرمایشی را داشته باشند.

رابرت هابک، وزیر اقتصاد آلمان و از دوستدار ن محیط زیست، می گوید که انتظار دارد این اقدامات احتمالا کاهش مصرف گاز را حدود دو تا دو و نیم درصد کاهش دهد و آن را سهم کوچک اما «ضروری» می داند.
در شرایط کمبود گاز ناشی از کاهش انتقال جریان گاز روسیه، کشورهای اتحادیه اروپا متعهد شده اند که مصرف گاز خود را تا 15 درصد کاهش دهند.
اما در آلمان، هدف کاهش 20 درصد تعیین شده است.

به نقل از خبرگزاری دویچه‌وله

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×