» آرشیو اخبار » «اتریوم 2.0» باز هم به تاخیر افتاد
اتریوم

«اتریوم 2.0» باز هم به تاخیر افتاد

22 خرداد 1401 5

به گزارش گذارنیوز و به نقل از «بی‌ این کریپتو»، این اعلامیه خبر بدی برای علاقه‌مندان به اتریوم است که امیدوار بودند ادغام (merge) اتریوم 2.0 در مرداد (آگوست) به پایان برسد.

پس از آن که «میخائیل کالینین» محقق ConsenSys، کار بر روی ارتقای اتریوم را در تیر 1400 (جولای 2020) به طور رسمی آغاز کرد، توسعه‌دهندگان مختلف اطلاعاتی را در مورد مهاجرت الگوریتم اثبات کار انرژی‌بر اتریوم به الگوریتم اثبات سهام به جامعه ارائه کردند.

گر چه هیچ تاریخی برای راه‌اندازی رسمی اعلام نشده، اما بنیانگذار اتریوم «ویتالیک بوترین» گفته؛ اگر مشکل خاصی نباشد، این ارتقا در آگوست انجام خواهد شد.

تبلیغات جام جهانی قطر

تاخیر در بمب سختی

آخرین اطلاع رسانی توسعه‌دهندگان که روز گذشته منتشر شد، از تاخیرهای احتمالی در استقرار «بمب سختی» خبر داد. قطعه کدی که وقتی فعال ‌شود، به تدریج ماینرها را از طریق افزایش سختی ماین کردن از بلاکچین خارج می‌کند تا زمانی که ماین کردن اتریوم کاملاٌ غیرممکن شود. توسعه دهندگان پیش تر نیز با استفاده از بمب سختی، این پروسه را به تعویق انداخته بودند.

این مشکلات، روز گذشته توسعه دهندگان را بر آن داشت تا تاریخ انتشار اتریوم 2.0 را برای رفع اشکالات آن در شبکه آزمایشی راپستن (یکی از قدیمی‌ترین شبکه‌های آزمایشی اتریوم) به تعویق بیاندازند. به گفته «دنی رایان» یکی از توسعه دهندگان؛ 14 درصد از ولیدیتورهای شبکه، از جمله کسانی که مسوول ایمن سازی شبکه هستند، هنگام استقرار کد جدید، آفلاین شدند.

تیم بیکو نیز معتقد است که اجرای مجدد بمب سختی به توسعه دهندگان کمی فرصت استراحت می‌دهد و مانع از پا درآمدن آن‌ها می‌شود.

بیکو همچنین اعلام کرده است که آن‌ها هنوز روی شبکه اصلی کار نمی‌کنند، زیرا این کد هنوز برای ادغام در بلاکچین اتریوم آماده نیست.

بیکو به بلومبرگ گفته است که به احتمال 90 تا 99 درصد این ادغام در همین سال میلادی انجام می‌شود.

تاخیر بمب سختی یک شمشیر دو لبه است، از طرفی شکست در آن برای شبکه فاجعه است. از سوی دیگر، هر چه توسعه دهندگان زمان بیشتری تلف کنند، زمان برای دیگر بلاکچین‌های اثبات سهام برای تجاوز به سهم بازار اتریوم بیشتر می‌شود.

 

مترجم: سوگند عادل فهمیده

منبع: beincrypto

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×