» آرشیو اخبار » اتریوم پس از افزایش قیمت 25 درصدی خود، اکنون با خطر «تله گاوی» مواجه است
اتریوم

اتریوم پس از افزایش قیمت 25 درصدی خود، اکنون با خطر «تله گاوی» مواجه است

3 تیر 1401 5

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، توکن اتر (ETH) پس از صعود از کف قیمت 18 ماهه خود در 885 دلار به بالای مرز 1000 دلار، ممکن است وارد ناحیه «تله گاوی» شده باشد.

 

اتر در حال تشکیل الگوی کنج افزایشی است

تبلیغات جام جهانی قطر

اولین سیگنال نزولی اتر الگوی «کنج افزایشی» یا گوه افزایشی است، یک الگوی بازگشتی نزولی که پس از روند افزایشی قیمت در محدوده‌ای که توسط دو خط روند صعودی همگرا تعریف شده، شکل می‌گیرد. اگر حجم معاملات همراه با افزایش قیمت کاهش یابد، اعتبار این الگو بیشتر می‌شود.

از لحاظ تئوری، الگوی کنج افزایشی پس از شکسته شدن قیمت از زیر خط روند پایینی آن منحل می‌شود و قیمت به اندازه حداکثر ارتفاع بین کف و سقف الگو نزول می‌کند.

همان‌طور که در نمودار زیر نشان داده شده است، اتر از اواسط ژوئن در حال تشکیل یک کنج افزایشی است.

 

نمودار قیمت چهار ساعته ETH/USD به همراه الگوی «کنج افزایشی». منبع: TradingView

 

از این رو، به نظر می‌رسد روند موقت اتریوم نزولی است و شکسته شدن قیمت از کف الگو بسته به محل بریک‌اوت (Breakour) خطر افت قیمت تا سطح 870 الی 950 دلار را دارد.

این به معنای کاهش 15 الی 25 درصدی اتر نسبت به قیمت آن در 13 ژوئن است.

 

70 میلیون دلار از اتر از صندوق‌های سرمایه‌گذاری خارج شد

دومین سیگنال نزولی هم برداشت قابل توجه اتریوم از صندوق‌های سرمایه گذاری است.

شایان ذکر است، طبق داده‌های پلتفرم کوین‌شرز (CoinShares)، محصولات سرمایه‌گذاری اتر در هفته منتهی به 17 ژوئن شاهد یک حجم خروجی‌ به ارزش 70 میلیون دلار بود.

گفتنی است که این یازدهمین هفته متوالی بود که شاهد برداشت اتریوم از صندوق‌های سرمایه‌گذاری بودیم، به طوری که اکنون مجموع اتریوم‌های برداشت شده از اول سال میلادی تا به امروز به 458.6 میلیون دلار می‌رسد.

جریان ورود و خروج دارایی‌ها. منبع: CoinShares

 

در مقابل، سولانا (SOL)، یکی از رقبای اصلی اتریوم در حوزه قراردادهای هوشمند، در سال 2022 شاهد جذب 109 میلیون دلار SOL به صندوق‌های سرمایه گذاری بود. در حالی که بیت کوین (BTC) شاهد جذب 480 میلیون دلار به محصولات سرمایه گذاری خود بود.

کوین‌شرز نگرانی سرمایه گذاران از انتقال اتریوم به مدل اثبات سهام را دلیل اصلی عملکرد ضعیف صندوق‌های آن در سال جاری ذکر کرد.

 

قیمت اعمال (قیمت توافق شده) قراردادهای آپشن اتریوم: 1 هزار دلار

طبق داده‌های کوین‌شرز، بهره باز قراردادهای آپشن اتریوم در صرافی دریبیت (Deribit) در تاریخ سررسید 24 ژوئن بیش از 1 میلیارد دلار است. جالب توجه است که اکثر آن‌ها قراردادهای حق فروش (Put) در حوالی قیمت کنونی (1000 دلار) هستند.

 

بهره باز قراردادهای آپشن اتر بر اساس قیمت توافق شده. منبع: Coinglass

 

انقضای قراردادهای آپشن اتر در تاریخ 24 ژوئن به طور بالقوه می‌تواند بر روی قیمت ETH تأثیر بگذارد، مخصوصاً به این دلیل که قیمت توافق شده این قراردادها فقط 10 درصد بالاتر از قیمت ترجیحی 1000 دلار است. به علاوه، حرکت قیمت به سمت 1000 دلار می‌تواند الگوی کنج افزایشی را فعال کند.

 

منبع: کوین تلگراف 

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×