» آرشیو اخبار » اتریوم الگوی سر و شانه معکوس خود را رو به بالا شکست
اتریوم

اتریوم الگوی سر و شانه معکوس خود را رو به بالا شکست

5 تیر 1401 6

اتریوم در شش روز گذشته با وجود خطر شکست جعلی قیمت، تا نزدیک 40 درصد صعود کرد.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، پس از انتشار آمار اقتصادی ضعیف آمریکا و کاهش ترس سرمایه‌گذاران از افزایش نرخ بهره، توکن بومی اتریوم اتر (ETH)، همراه با دیگر دارایی‌های پرریسک دچار افزایش قیمت شد.

 

تبلیغات جام جهانی قطر

قیمت ETH در تاریخ 24 ژوئن، شش روز پس از سقوط به کف 880 دلار، پایین‌ترین سطح آن از ژانویه 2021، 8/31 درصد صعود کرد و به 12هزار و 25 دلار رسید.به طور کلی، این اصلاح قیمت صعودی یک سود 40 درصدی برای اتر به ارمغان آورد و انتظارها برای صعود قیمت اتر در آینده را افزایش و در عین حال ترس از «فیک اوت» (Fakeout) را کاهش داد.

برای مثال، تحلیلگر بازار PostyxBT پیش‌بینی کرد که قیمت ETH در پایان ماه ژوئن بالای 1300 دلار بسته شود.در مقابل، یک تریدر بازار ارز دیجیتال ملقب به ولف ( (Wolf پیش‌بینی کرد که فروشنده‌ها سعی خواهند کرد قیمت اتر را به 1،047 دلار برگردانند، البته او پیش‌بینی می‌کند که اگر ETH خود را بالای حمایت خط روند نزولی خود حفظ کند، قیمت آن تا 1250 دلار افزایش خواهد یافت.

اتریوم تحت تأثیر سیاست‌های پولی تهاجمی فدرال رزرو در سال 2022 قرار گرفته است. اما به نظر می‌رسد پس از آخرین گزارش کارخانجات آمریکا (PMI) که نشان می‌دهد میزان تولید به پایین‌ترین حد پنج ماه اخیر رسیده است، ترس بازار در حال فروکش کردن است.

استی دوک (Esty Dwek)، مدیر ارشد سرمایه‌گذاری شرکت فلوبانک (Flowbank)، به وال استریت ژورنال گفت: «رشد اقتصادی در حال کاهش است، حتی شاید سریع‌تر از آنچه انتظار می‌رفت».

«این شاید فدرال رزرو را مجبور کند تا در مقطعی سیاست پولی خود را تغییر دهد.»

 

نمودار روزانه ETH/USD در مقابل شاخص بورس نزدک و S&P 500. منبع: TradingView

 

با این وجود، گرگ پیترز (Greg Peters)، مدیر بخش سرمایه‌گذاری در شرکت PGIM، هشدار داد که صعود فعلی بازارهای پرریسک ممکن است زیاد دوام نیاورد. وی با این ایده که «در صورت کند شدن رشد اقتصادی، بانک مرکزی سیاست پولی انقباضی خود را تغییر خواهد داد» مخالف است.

 

الگوی بازگشتی صعودی اتر

همچنین افزایش اتر در 24 ژوئن باعث شکسته شدن الگوی سر و شانه معکوس به سمت بالا شد.به طور دقیق‌، اتر پس از تشکیل سه کف قیمتی زیر یک سطح حمایت مشترک به نام خط گردن، یک الگوی سر و شانه معکوس تشکیل داده است. کف قیمت میانی در این الگو عمیق‌تر از دو کف دیگر است که ارتفاع آنها کم و بیش یکسان هستند.

تحلیلگران سنتی الگوی سر و شانه معکوس را یک الگوی بازگشتی می‌دانند. به عنوان یک قاعده تکنیکالی، قیمت پس از شکستن خط گردن، می‌تواند به اندازه حداکثر ارتفاع این الگو صعود کند.

نمودار قیمت چهار ساعته ETH/USD با الگوی سر و شانه معکوس. منبع: TradingView

 

در نتیجه، اتریوم اکنون پس شکستن خط گردن این الگو، آماده یک رشد تقریباً 33 درصدی از قیمت فعلی تا سطح 1.560 دلار است. جالب اینجاست که تارگت این الگو روی میانگین متحرک نمایی 200 دوره‌ای در تایم فریم چهار ساعته (EMA200؛ موج آبی) در 1.537 دلار قرار گرفته است.

مترجم: شهریار قلی پور

منبع: کوین تلگراف

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×