» آرشیو اخبار » ابزار جدید اُپن سی جهت پرداخت حق امتیاز سازندگان NFT
اُپن سی

ابزار جدید اُپن سی جهت پرداخت حق امتیاز سازندگان NFT

16 آبان 1401 2

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، اُپن سی (OpenSea) بازار بزرگ توکن‌های غیرمثلی (NFT)، از طرح جدید خود برای ایجاد ابزاری جهت تسهیل پرداخت کارمزد سازنده به سازندگان توکن‌های غیرمثلی در این پلتفرم رونمایی کرده است.

اجرا یا عدم اجرای طرح پرداخت حق امتیازها که از زمان ارائه، در این صنعت بحث زیادی ایجاد کرده است، اصلاً موضوع جدیدی نیست. در حالی که برخی از پلتفرم‌ها قبلاً دراینباره تکلیف خود را مشخص کرده‌اند، پلتفرم‌هایی مانند اُپن سی (OpenSea) هنوز نظرات قطعی خود را ابزار نکرده‌اند.

حق امتیاز اُپن سی

تبلیغات جام جهانی قطر

موضع اُپن سی درباره پرداخت حق امتیاز مشخص شد

سرانجام روز یکشنبه، اُپن سی برنامه‌های خود در مورد اعمال حق امتیاز به صورت آن‌چین (on-chain royalties) را منتشر کرد. این پلتفرم با بیان اینکه مشخصاً بسیاری از سازندگان خواهان قابلیت اعمال کارمزدها به صورت آن‌چین هستند، اذعان داشت که اجرای حق امتیاز باید انتخاب سازندگان باشد و نه تصمیمی که بازارها برای آنها بگیرند.

«بنابراین ما در حال ساخت ابزارهایی هستیم که امیدواریم به ما کمک کنند با قرار دادن قدرت بیشتر در دست سازندگان برای کنترل مدل کسب‌وکار خود، تعادل را به این معادله وارد کنیم. این پلتفرم ابزاری را جهت اجرای طرح حق امتیاز به صورت آن‌چین برای مجموعه‌های جدیدی که بر روی این پلتفرم راه‌اندازی می‌شوند عرضه خواهد کرد.»

طبق اعلام اُپن سی (OpenSea)، این ابزار آن‌چین یک قطعه کد ساده است که سازندگان می‌توانند آنرا به قراردادهای NFT خود و همچنین قراردادهای قابل ارتقای فعلی خود اضافه کنند. این کد، فروش NFT را به بازارهایی که کارمزد سازنده را تحمیل می‌کنند، محدود خواهد کرد.

این ابزار از روز سه‌شنبه، ۸ نوامبر (17 آبان)، فقط برای مجموعه‌های جدیدی که از ابزار پیاده‌سازی آن‌چین استفاده می‌کنند، کارمزد سازندگان را اعمال خواهد کرد. در ماه‌های آینده، این پلتفرم ابزارهای دیگری را نیز با هدفی مشابه معرفی کرده و بازخورد جامعه را در مورد پیشرفت‌های آن جویا می‌شود.

گفتنی است که بر اساس این بیانیه، در مورد مجموعه‌هایی که قبلاً روی این پلتفرم ایجاد شده‌اند، تا تاریخ 8 دسامبر (17 آذر) هیچ تغییری ایجاد نخواهد شد.

به طور کلی، این پلتفرم به دنبال یافتن رویکردهای متفاوتی برای این موضوع است، که می‌تواند اقداماتی جهت اعمال کارمزد آف‌چین برای برخی از زیرمجموعه‌های کلکسیون‌های موجود، مجوز هزینه‌های اختیاری سازنده یا شراکت در سایر گزینه‌های اجرای طرح کارمزد آن‌چین برای سازندگان را شامل شود.

گفتنی است که این خبر در بحبوحه جنجال اجرای حق امتیاز در صنعت رمزارزها منتشر شده است. برای مثال، بازار NFTهای مجیک‌اِدِن (Magic Eden) اخیراً به انتخاب یک روش پرداخت حق امتیاز اختیاری برای کاربران خود رضایت داده است و به خریداران این اختیار را می‌دهد که هنگام خرید NFT مورد نظر خود در این پلتفرم، تصمیم بگیرند که حق امتیاز سازنده را پرداخت کنند یا خیر.

مترجم: مرضیه مظاهری

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: blockchain.news

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×