» آرشیو اخبار » آیا طلا آماده افزایش قیمت است؟
طلا

آیا طلا آماده افزایش قیمت است؟

6 آذر 1401 3

بالاترین نرخ تورم 40 سال اخیر نه تنها به قیمت طلا در سال 2022 کمکی نکرده، بلکه حداکثر مقدار ممکن آن را تحت‌الشعاع قرار داده است.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، بالاترین نرخ تورم 40 سال اخیر نه تنها به قیمت طلا در سال 2022 کمک نکرده، بلکه حداکثر مقدار ممکن آن را تحت‌الشعاع قرار داده است. معاملات آتی طلا در سال 2021 با قیمت 1828 دلار بسته شد و درست قبل از تعطیلات جشن شکرگزاری با قیمت 1745 دلار معامله می شد، که کاهش 4.5 درصدی در سال را نشان می دهد.

آمارهای اخیر نشان می‌دهد که تورم ممکن است به اوج خود رسیده باشد، که البته این دیدگاه با توجه به نرخ های بهره مطابقت دارد. با این حال، سه هفته پیش قیمت طلا با 4.1 درصد افزایش، یکی از قوی ترین هفته های خود را در سال 2022 پشت سر گذاشت و هفته بعد، معاملات آتی طلا به بالای 1791.8 دلار رسید.

نمودار طلا

تبلیغات جام جهانی قطر

نمودار هفتگی نشان می دهد که مقاومت فیبوناچی 38.2 درصدی در 1794 دلار در رالی آزمایش شده است. پس از این رالی قوی، عقب نشینی دو هفته ای نسبتاً طبیعی است و طلا به تازگی به میانگین متحرک نمایی بیست هفته ای در ۱۷۲۰ دلار کاهش یافته است. بسته شدن قوی بالای 1792 دلار در معاملات آتی باید نشان دهنده پایان اصلاح باشد. معاملات آتی طلا دارای اهداف صعودی 1848.6 دلار و سپس 1902.9 دلار است.

با غلبه بر روند نزولی، خط a که نشانه حجم تعادلی (OBV) است، سه هفته پیش شروع به افزایش یافت. حجم تعادلی (OBV) به میانگین متحرک وزنی (WMA) پایین خود عقب نشینی کرد، اما این هفته بالاتر رفت که نشان می دهد اصلاح احتمالاً به پایان رسیده است.

شاخص پرداخت (HPI)، از قیمت، حجم و بهره برای اندازه‌گیری جریان یا خروج پول از یک کالا استفاده می‌کند. حرکت بالای خط صفر نشان دهنده جریان مثبت پول است. این قوی ترین قرائت از اوایل سال محسوب می شود. شاخص HPI بسیار بالاتر از میانگین متحرک وزنی (WMA) در حال افزایش بوده، که معمولاً یک سیگنال میان مدت مثبت است.

قیمت طلا

نمودار روزانه معاملات آتی طلا نشان می دهد که قیمت در روز چهارشنبه به پایین ترین حد خود ( زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه) سقوط کرده است. سپس تا پایان هفته افزایش یافت، تا با 0.8 درصد افزایش بسته شود. بر اساس نمودار روزانه، ممکن است اصلاح به پایان رسیده باشد، اما نمی توان بازگشت دیگری به میانگین متحرک نمایی 20 روزه در 1742.8 دلار را رد کرد. حجم تعادلی (OBV) روزانه روند نزولی خط a را در اوایل نوامبر شکست که نشانگر تغییری در روند بود.

اگر طلا آماده است تا سال را با قدرت به پایان برساند، بهترین راه برای مشارکت چیست؟

با بسته شدن معاملات آتی، طلای کومکس (Comex) در 11 نوامبر، صندوق طلای SPDR Gold Trust (GLD) و صندوق طلای استخراج کنندگان (GDX) همگی وارد شرایط خرید بیش از حد شدند.

قیمت طلا

نمودار هفتگی (GDX) روز جمعه، 4 نوامبر در 24.95 دلار بسته شد و به منطقه مثبت برگشت(نقطه 2). این موضوع سیگنال فروش 25 آوریل را در نقطه 34.99 دلار معکوس کرد (نقطه 1). میانگین متحرک نمایی 20 هفته ای (به رنگ آبی) به 26.49 دلار افزایش یافت. تجزیه و تحلیل روزانه GDX با بسته شدن مثبت در جمعه، 18 نوامبر نشان داد که اصلاح ممکن است به پایان برسد و در این صورت باید منتظر موقعیت های خرید جدید باشیم. همانطور که مشخص شد، GDX در هفته 3.9 درصد افزایش یافت و اکنون در حمایت کوتاه مدت منطقه 27.50 تا 28.20 دلار قرار دارد.
قیمت طلا جهانی

اگرچه به نظر می رسید که GDX فرصت خوبی را ارائه می دهد، اما نمودار روزانه SPDR Gold Trust (GLD) تا حدی مبهم بود. در پایان هفته، نمودار مثبت‌تر به نظر می‌رسد. هدف صعودی اولیه، بالاترین قیمت اکتبر در 166.23 دلار با مقاومت 38.2 درصدی در 167.17 دلار است. سطح اصلاحی 50 درصد مهمتر در 172.27 دلار است.

حجم روزانه در اوایل ماه نوامبر مثبت شد و در هفته گذشته مثبت باقی مانده بود. بسته شدن قوی معاملات آتی طلا، GLD و GDX در هفته آینده، نشانه ای از افزایش قوی تر در پایان سال خواهد بود. البته، چندین سهام معدن طلا احتمالاً ریسک بیشتری را ارائه می دهند.

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: لیلا درخشان

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: forbes

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×