» آرشیو اخبار » آیا استقلال تعلیق شد؟
استقلال تعلیق شد؟

آیا استقلال تعلیق شد؟

3 آبان 1401 5

بررسی حساب‌های بانکی باشگاه استقلال نشان می‌دهد که این مجموعه ۲۱۰ میلیارد تومان هزینه‌کرد نامعلوم دارد. این باشگاه موظف شده است که سرفصل هزینه‌کردهای خود را به سازمان خصوصی سازی اعلام کند.

به گزارش گذارنیوز، «حسین امیررحیمی» گفت: با استعلام حساب‌های بانکی باشگاه استقلال وضعیت ۲۱۰ میلیارد تومان از منابع مصرف شده برایمان روشن نیست و باشگاه قرار است در نامه‌ای سرفصل‌های هزینه شده را رسماً به سازمان خصوصی سازی اعلام کند. پیش‌تر ۳۵۹ میلیارد تومان از طریق افزایش سرمایه در اختیار باشگاه استقلال قرار گرفته بود که کمیته مصارف از این مقدار، ۱۴۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان، مجوز هزینه در سرفصل‌های مصوب را به باشگاه داده بود.

به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، حسین امیررحیمی، مدیرکل دفتر شرکت‌ها و آماده‌سازی بنگاه‌ها سازمان خصوصی‌سازی در مور علت تعلیق نماد باشگاه استقلال در فرابورس گفت: ۳۵۹ میلیارد تومان از طریق افزایش سرمایه در اختیار باشگاه استقلال قرار گرفته بود که کمیته مصارف از این مقدار، ۱۴۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان مجوز هزینه در سرفصل‌های مصوب را به باشگاه داده بود.

مدیرکل دفتر شرکت‌های سازمان خصوصی‌سازی افزود: در این کمیته که معاون وزیر ورزش، رئیس سازمان خصوصی‌سازی و مدیرعامل باشگاه استقلال عضو هستند در طی سه جلسه برگزار شده مجوز مصرف مبلغ فوق برای تسویه بدهی، بازارگردانی و مالیات به باشگاه استقلال داده شده است.

تبلیغات جام جهانی قطر

امیررحیمی گفت: سازمان خصوصی‌سازی با آقای فتح‌الله‌زاده مدیرعامل جدید باشگاه استقلال مکاتبه‌ای انجام داده و خواستار ارسال گزارش آخرین وضعیت مصرف مبلغ مورد اشاره، به سازمان خصوصی‌سازی شده است. چرا که ما با استعلام حساب‌های بانکی باشگاه وضعیت ۲۱۰ میلیارد تومان از منابع مصرف شده برایمان روشن نیست و باشگاه استقلال قرار است در نامه‌ای سرفصل‌های هزینه شده را رسما به سازمان خصوصی سازی اعلام کند.

وی ادامه داد: اگر تخلفی در محل هزینه‌کرد این منابع برخلاف مجوزهای داده شده صورت گرفته باشد آن را رسانه‌ای خواهیم کرد.

مدیرکل دفتر شرکت‌های سازمان خصوصی‌سازی گفت: همچنین باشگاه استقلال بدون مجوز کمیته مصارف، ۵۰ میلیارد تومان از یک بانک تسهیلات دریافت کرده که البته این تخلف بانک است؛ چرا که بانک باید از ما مجوز درخواست می‌کرد.

وی افزود: در حال حاضر نمایندگان نهادهای نظارتی و سازمان بازرسی در باشگاه مستقر و در حال بررسی موارد مربوطه هستند.

امیررحیمی در پایان خاطرنشان کرد: پس از پاسخ رسمی باشگاه استقلال و ارسال نتیجه بررسی‌های نهایی بر روی سامانه کدال، بازگشایی نماد در اختیار فرابورس ایران خواهد بود.

منبع: تجارت‌نیوز

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×