» آرشیو اخبار » آنچه در دوران تحکیم بیت کوین باید مد نظر داشت
بیت کوین

آنچه در دوران تحکیم بیت کوین باید مد نظر داشت

23 مهر 1401 6

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، این هفته، قیمت بیت کوین (BTC) نوسانات بیشتری را نسبت به روزهای اخیر تجربه کرد زیرا گزارش ارقام بالاتر از حد انتظار شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) نشان داد که تورم بالا علیرغم موج افزایش نرخ بهره از سوی فدرال رزرو آمریکا همچنان یک چالش پایدار در اقتصاد این کشور است. جالب اینجاست که پس از انتشار این گزارش، علی‌رغم انتظار واکنش منفی بازار، قیمت بیت کوین (BTC) و اتریوم (ETH) با جهشی ناگهانی، همه زیان‌های روزانه خود را جبران کردند.

نگاهی گذرا به ساختار بازار بیت ‌کوین نشان می‌دهد که حتی با کاهش مورد انتظار پس از گزارش CPI، قیمت همچنان در همان محدوده قیمتی 122 روز گذشته باقی مانده است. ری سالموند (Ray Salmond)، تحلیلگر بازار کوین‌تلگراف، ضمن اشاره به این وضعیت منحصر به فرد متذکر شد که اکنون بهره باز معاملات آتی بیت کوین در بالاترین حد خود قرار دارد، در حالی که نوسانات آن به پایین‌ترین سطوح تاریخی خود نزدیک می‌شود.

این عوامل در کنار سایر شاخص‌ها، همیشه پیش‌قدم حرکت‌های انفجاری قیمت بوده‌اند، اما تاریخ نشان داده است که پیش‌بینی جهت این حرکت‌ها تقریباً غیرممکن است.

تبلیغات جام جهانی قطر

بنابراین، جدای از معیارهای متعددی که نشان می‌دهد یک حرکت تعیین‌کننده در آستانه آغاز است، بیت کوین همچنان همان وضعیتی را ادامه می‌دهد که طی چهار یا پنج ماه گذشته نشان داده است. با این حال، شاید زمان آن فرا رسیده باشد که در جایی دیگر، به دنبال یافتن روندهای نوظهور و فرصت‌های احتمالی باشیم.

چرخش به سمت دارایی‌های دیگر

قیمت اتر (ETH) در دوران پسا مِرج، درخشش خود را از دست داده و اکنون ‌منعکس‌کننده روند نزولی مداومی است که بقیه بازار را نیز دربرگرفته است. از زمان هاردفورک مِرج تاکنون، قیمت اتریوم حدود 30 درصد از سقف 2000 دلاری آن در این بازه زمانی، فاصله گرفته است و این احتمال وجود دارد که بخش زیادی از سرمایه‌ای که از روایت صعودی بعد از مِرج حمایت می‌کرد، اکنون در بازار استیبل‌کوین‌ها به دنبال فرصت‌های سرمایه‌گذاری بعدی باشد.

علی‌رغم اینکه اتریوم طی چهار ماه گذشته عملکردی نامتقارن داشته است، رمزارز کازماس (ATOM) با آغاز یک رالی هیجانی، از 5 دلار و 40 سنت تا مرز 16 دلار و 85 سنت افزایش یافت و روند نزولی بازار را به چالش کشید. شرایط اشباع فروش همراه با هیاهوی راه‌اندازی نسخه دوم کازماس (Cosmos 2.0)، از روند صعودی اخیر قیمت این آلتکوین حمایت کرده است.

جدول زمانبندی انتشار کازماس
جدول زمانبندی انتشار ATOM

بر اساس مندرجات وایت‌پیپر بازنگری شده کازماس، عرضه فعلی رمزارز اتم (ATOM) به صورت پویا و بر اساس عرضه و تقاضای سهام آن تنظیم می‌شود. همانطور که در نمودار بالا می‌بینید، زمانی که نسخه دوم کازماس برای 10 ماه اول “راه‌اندازی می‌شود”، انتشار توکن‌های جدید ATOM زیاد است، اما پس از ماه 36، تورم این دارایی کاهش پیدا می‌کند.

نمودار سه روزه ATOM/USDT
نمودار سه روزه جفت ارز ATOM/USDT

از نقطه نظر تحلیل تکنیکال، به نظر می‌رسد قیمت ATOM به سقف محلی خود رسیده است زیرا ماه‌های منتهی به زمان انتشار نسخه دوم نوعی رویداد “شایعه را بخر، خبر را بفروش” در میان معامله‌گران ایجاد کرده است، اما آنچه با نزدیک شدن بازار به ماه 20 در نمودار بالا برای قیمت رخ داده است جالب توجه است.

توجه به فعالیت شبکه اتریوم

از زمان هاردفورک مِرج در شبکه اتریوم، انتشار اتر 97 درصد کاهش یافته و در حالی که در ماه‌های بعد، قیمت به طور قابل توجهی افت داشته است، سرمایه‌گذاران به فعالیت شبکه اتریوم، پیشرفت‌های مربوط به استیکینگ اتر در بخش امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) و محصولات سازمانی همزمان با افزایش هزینه‌های گس ناشی از افزایش فعالیت در این شبکه توجه بیشتری داشته‌اند.

پویایی عرضه اتر در زمان تحکیم بیت کوین

در حالی که ممکن است قیمت در کوتاه مدت در مقابل فشار نزولی تسلیم شود، اما اگر روندهای جدید باعث افزایش استفاده از محصولات دیفای شود، بازار شروع به چرخش کرده و این امکان وجود خواهد داشت که قیمت اتر (ETH) بتواند واکنش مثبتی به این تحولات نشان دهد.

پس از مِرج، پرایس اکشن بیت کوین همچنان در صدر باقی خواهد ماند

در حالی که ممکن است روندهای جدیدی در میان آلتکوین‌های مختلف ظاهر شود، نکته مهم، توجه به گستره وسیع‌تر بازار دارایی‌های دیجیتال می‌باشد. اقتصاد جهانی همچنان با مشکلات زیادی دست‌وپنجه نرم می‌کند و تورم دائمی بالا همچنان یک مسئله چالش‌برانگیز در ایالات متحده و بسیاری از کشورهای دیگر است.

قیمت اوراق قرضه در حال افزایش بوده و بحران قریب‌الوقوع بدهی حضور خود را به صورت روزانه گوشزد می‌کند. دارایی‌های ریسک‌پذیر مانند ارزهای دیجیتال به‌طور باورنکردنی بی‌ثبات هستند و حتی قوی‌ترین روندهای قیمتی در این بازار که با شاخص‌های فاندامنتال حمایت می‌شوند، تابعی از عوامل کلان اقتصادی مانند بازارهای سهام، مسائل ژئوپلیتیک و سایر رویدادهای بازار که بر احساسات سرمایه‌گذاران تأثیر می‌گذارند خواهند بود.

با در نظر گرفتن این موضوع، بیت کوین همچنان بزرگترین دارایی از نظر ارزش بازار در بخش رمزارزها بوده و هرگونه حرکت شارپی قیمت بیت کوین منوط به حمایت یا سرکوب از سوی روندهای خردی است که ممکن است در بازار مورد توجه قرار گیرند.

هنوز احتمال کاهش شدید قیمت بیت کوین وجود دارد و بنابراین معامله‌گران تشویق می‌شوند اندازه سرمایه‌گذاری‌های خود را با توجه به تمایل خود برای پذیرش ریسک محاسبه کنند. با توجه به این شرایط، در حالی که ممکن است معیارهای متعدد از باز کردن پوزیشن‌های لانگ (خرید) در رمزارزهای مختلف حمایت کند، اما هنوز برای تصمیم‌گیری قاطع زود است.

مترجم: مرضیه مظاهری

منبع: cointelegraph

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×