» آرشیو اخبار » آماده شدن فدرال رزرو ایالات متحده برای افزایشی دوباره
آماده شدن فدرال رزرو ایالات متحده برای افزایشی دوباره

آماده شدن فدرال رزرو ایالات متحده برای افزایشی دوباره

28 مهر 1401 4

فدرال رزرو گزارشی منتشر کرد که درآن نشان می‌دهد شرکت ها و سرمایه گذاران نسبت به آینده از قبل  بدبین‌تر شده‌اند، آنها می‌گویند: فعالیت‌های اقتصادی ایالات متحده در هفته‌های اخیر نسبتاً گسترش یافته است، اگرچه در برخی مناطق ثابت و در چند منطقه کاهش یافته است

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، فدرال رزرو گزارشی منتشر کرد که درآن نشان می‌دهد شرکت ها و سرمایه گذاران نسبت به آینده از قبل  بدبین‌تر شده‌اند، آنها می‌گویند: فعالیت‌های اقتصادی ایالات متحده در هفته‌های اخیر نسبتاً گسترش یافته است، اگرچه در برخی مناطق ثابت و در چند منطقه کاهش یافته است.

علاوه بر این، آخرین آمارهای بانک مرکزی ایالات متحده که از مخاطبین و سرمایه گذارن در 12 منطقه آن جمع آوری شده که موسوم به “کتاب بژ”، است. نشان می دهد که فشارهای تورمی تا حدودی کاهش یافته است و انتظار می رود این روند ادامه یابد، که نشانه ای کلیدی از سیاست های سختگیرانه فدرال رزرو است.و شاید  افزایش نرخ بهره شروع به تغییر بازار و زندگی در برابر بالاترین تورم در 40 سال گذشته کرده باشد.

در این گزارش که توسط فدرال رزرو دالاس از کمک های دریافتی تا 7 اکتبر تهیه شده است، برخی از تحلیلگران  به قدرت قیمت گذاری قوی در شش هفته گذشته اشاره کردند، در حالی که برخی دیگر گفتند که با عقب نشینی مشتریان، انتقال هزینه ها و قیمت گذاری کالاها دشوارتر می شود. البته پیش‌بینی‌ها برای افزایش قیمت ها به طور کلی کم بود.

تبلیغات جام جهانی قطر

این یک تضاد قابل توجه با گزارش قبلی که در اواخر تابستان منتشر شد داشت در آن گزارش به این نتیجه رسیده بود ند که  تصمیمات فدرال رزرو  باعث می‌شود فشارهای قیمتی حداقل تا پایان سال ادامه داشته باشد.

این دیدگاه که تورم تعدیل می‌شود، با نگرانی‌هایی در مورد هزینه اقتصادی افزایش نرخ‌های فدرال رزرو با هدف پایین آوردن فشارهای قیمتی همراه بود. و آنها معتقدند عموماً تقاضا به عنوان کاهش‌دهنده تلقی می‌شد.

فدرال رزرو گفت: در میان نگرانی های فزاینده در مورد تضعیف تقاضا، به نظر می‌رسد چشم انداز بدبینانه تر شده است.

آخرین خلاصه مشاهدات بانک مرکزی از روابط تجاری، اجتماعی و کارگری این بانک در آستانه نشست سیاستگذاری 1 تا 2 نوامبر منتشر شد.

تاثیر افزایش نرخ بهره فدرال رزرو

آخرین داده‌ها که نشان می‌دهد نرخ تورم بر اساس معیار ترجیحی فدرال رزرو همچنان بیش از سه برابر هدف ۲ درصدی بانک مرکزی است، علی‌رغم افزایش نرخ که آن را تهاجمی‌ترین دور تشدید سیاست‌های فدرال رزرو در ۴۰ سال گذشته دانسته اند، این گزارش ممکن است فدرال رزرو را مجبور کند تا چهارمین افزایش متوالی 75 واحدی نرخ بهره را در جلسه سه هفته دیگر اعمال کند.

سیاست‌گذاران هشدار داده‌اند که تا زمانی که شاهد کاهش تورم نباشند، به افزایش نرخ‌ها ادامه خواهند داد، حتی اگر اذعان داشته باشند که هزینه‌های استقراض بالاتر احتمالاً به رشد آهسته‌تر، بازارهای کار کم رونق و افزایش احتمالی بیکاری منجر می‌شود.

رشد شغلی ایالات متحده قوی بوده است و نرخ بیکاری در ماه سپتامبر به 3.5 درصد کاهش یافته است. در حالی که فشارهای اساسی قیمت کالاها با بهبود زنجیره های تامین کاهش یافته است، اما فشارهای مربوط به بخش خدمات به سرعت در حال افزایش هستند.

اما از آنجایی که سیاست گذاران فدرال رزرو نرخ های سپرده را یک شبه به محدوده 4.50-5.00 درصدی که اکثر آنها فکر می کنند برای کاهش تورم لازم است، رسانده است، آنها و تحلیلگران خارجی به دنبال این هستند تا شواهدی پیدا کنند مبنی بر اینکه سیاست سختگیرانه باعث بهبود اوضاع می‌شود. چنین نشانه‌هایی می‌تواند باعث کندی افزایش نرخ بهره شود . همانطور که جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، گفته است اینها مقطعی خواهد بود. البته تا کنون نشانه هایی از کاهش تورم کمتر دیده شده است.

گزارش‌های فدرال‌رزرو کلیولند، برای نمونه، حاکی از آن است که قیمت‌ها و نرخ‌های بهره بالاتر نه تنها برای مسکن، بلکه به طور فزاینده‌ای برای وسایل نقلیه موتوری نیز تقاضای مصرف کنندگان را محدود کرده است.

فدرال رزرو کلیولند گزارش داد که دلالان خودرو، فروش ثابت یا کاهشی را گزارش کردند و خاطرنشان کردند که مصرف کنندگان نسبت به پرداخت های بالاتر به دلیل افزایش نرخ بهره و قیمت بالاتر خودرو بسیار محتاط شده اند.

به طور کلی، نرخ بهره بالاتر به عنوان یک عامل مؤثر بر کاهش تقاضا، به ویژه در هر دو بخش املاک مسکونی و تجاری و ساخت و ساز بوده است.

این گزارش نشان می‌دهد که بازار کار همچنان بی رونق باقی مانده است، اگرچه شاید به سختی قبل نباشد. همچنین نشانه های اولیه ای از آماده شدن کارفرمایان برای رکود در فعالیت ها با گزارش های لحظه ای مبنی بر توقف استخدام و برخی اخراج ها وجود داشت.

فدرال رزرو فیلادلفیا گفت: ” گزارش ها افزایش رکود اقتصادی را تشریح کردند وآمادگی کسب و کارها برای رکود را تشدید کردند، چندین شرکت توقف استخدام را آغاز کردند، برخی دیگر برنامه ریزی برای اخراج در صورت عدم بهبود شرایط کسب و کار را کرده اند.

منبع: رویترز

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×