» ارز دیجیتال » آلامدا ریسرچ قبل از تشکیل پرونده ورشکستگی، 204 میلیون دلار برداشت کرده است
آلامدا

آلامدا ریسرچ قبل از تشکیل پرونده ورشکستگی، 204 میلیون دلار برداشت کرده است

5 آذر 1401 3

شرکت تحلیلی آرخام اینتلیجنس (Arkham Intelligence) در 25 نوامبر اعلام کرد که آلامدا ریسرچ، قبل از اعلام ورشکستگی، بیش از 200 میلیون دلار از صرافی اف‌تی‌ایکس آمریکا (FTX.US) برداشت کرده است.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، شرکت تحلیلی آرخام اینتلیجنس (Arkham Intelligence) در 25 نوامبر (4 آذر) اعلام کرد که آلامدا ریسرچ (Alameda Research)، قبل از اعلام ورشکستگی، بیش از 200 میلیون دلار از صرافی اف‌تی‌ایکس آمریکا (FTX.US) برداشت کرده است.

در یک تاپیک توییتری، آرخام فاش کرد که آلامدا ریسرچ، شرکت مرتبط با اف تی ایکس، 204 میلیون دلار از هشت آدرس مختلف صرافی اف‌تی‌ایکس آمریکا به صورت دارایی‌های مختلف کریپتو، که اکثریت آنها استیبل کوین‌ها هستند، در روزهای پایانی قبل از فروپاشی، برداشت کرده است.

آرخام جریان‌های اف‌تی‌ایکس آمریکا را در چند روز آخر قبل از سقوط، تجزیه و تحلیل کرد و دریافت که آلامدا بیشترین سرمایه را با 204 میلیون دلار برداشت کرده است.

تبلیغات جام جهانی قطر

در میان وجوه برداشت شده، 116 میلیون دلار یا 57.1 درصد به صورت استیبل‌کوین‌های متصل به دلار آمریکا، از جمله USDT، USDC، BUSD و TUSD بود. تجزیه و تحلیل آرخام نشان داد که 49.49 میلیون دلار (24.2 درصد) از وجوه در اتر (ETH) و 38.06 میلیون دلار یا 18.7 درصد در رپد بیت کوین(wBTC) بود.

آلامدا

آرخام گفت: “wBTC برداشت شده به کیف پول Merchant Alameda WBTC ارسال شد و سپس به طور کامل به بلاکچین بیت کوین پل زد. آرخام گفت که از 204 میلیون دلار منتقل شده، 142.4 میلیون دلار یا 69 درصد به کیف پول‌های متعلق به این شرکت ارسال شده است. اف‌تی‌ایکس بین‌الملل (FTX International)، بیان کرده که آلامدا ممکن است برای ایجاد پل بین این دو نهاد عمل کرده باشد.

از مقدار اتر منتقل شده، 35.52 میلیون دلار به FTX و 13.87 میلیون دلار به یک کیف پول معاملاتی بزرگ ارسال شد. این شرکت خاطرنشان کرد که “معلوم نیست که آیا تقریباً 14 میلیون اتر به عنوان بخشی از یک معامله به 0xa20 ارسال شده است یا به عنوان یک انتقال سرمایه داخلی در آلامدا می‌باشد.”

10.4 میلیون دلار دیگر به صرافی ارزهای دیجیتال بایننس (Binance) ارسال شد.

در تشکیل پرونده اولیه ورشکستگی به دادگاه ایالات متحده در ناحیه دلاور (Delaware)، جان ری سوم (John Ray III)، مدیر عامل جدید FTX، این وضعیت را بدترین وضعیتی که در دوران حرفه‌ای شرکتی خود دیده بود، توصیف کرد و بر “شکست کامل کنترل‌های شرکتی” و عدم حضور اطلاعات مالی قابل اعتماد تاکید کرد.
حدود 130 شرکت در گروه FTX، از جمله اف‌تی‌ایکس تریدینگ (FTX Trading)، اف‌تی‌ایکس آمریکا(FTX US)، تحت خدمات وست ریلم شایرز سرویس (West Realm Shires Services) و آلامدا ریسرچ، در 11 نوامبر (20 آبان) در ایالات متحده اعلام ورشکستگی کردند.

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مهدی گچلو

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: Cointelegraph

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×