» آرشیو اخبار » آغاز معاملات ثانویه صندوق املاک و مستغلات از امروز
بازار فارکس

آغاز معاملات ثانویه صندوق املاک و مستغلات از امروز

21 آبان 1401 3

رئیس سازمان بورس گفت:بخش بانکی می‌تواند از این ابزار‌ها (صندوق املاک و مستغلات) برای افزایش نقدینگی اموال راکد خود استفاده کند.

در حاشیه مراسم رونمایی از نخستین صندوق سرمایه گذاری املاک و مستغلات وزیران کشور و مدیران سازمان بورس مواردی را بیان کردند.

به گزارش گذارنیوز، آقای مجید عشقی، رئیس سازمان بورس، گفت: یکی از سیاست‌های سازمان بورس تشویق سرمایه گذاران بر سرمایه گذاری به روش غیر مستقیم بوده است. در ادامه همین تفکر صندوق‌های مانند صندوق‌های اهرمی و تضمین اصل سرمایه را داشته ایم که در ادامه صندوق املاک و مستغلات نیز پیرو همین موضوع رونمایی شد.

او گفت: حوزه املاک از آن بخش‌هایی است که در بازار سرمایه مغفول مانده بیش از ۹۰ درصد سرمایه گذاران در بخش مسکن خصوصی است و فقط ۴۴ شرکت فعال در این حوزه در بازار سرمایه پذیرش شده است.

تبلیغات جام جهانی قطر

وی همچنین افزود: صندوق املاک و مستغلات می‌تواند در بخش سرمایه گذاری خوب عمل کنند، چرا که برای خرید یک واحد کامل در این حوزه نیازمند پول زیادی است، اما با این صندوق‌ها با پول کم هم خرید امکان پذیر شده است. مورد دیگر نیز بخش تامین مالی در این بخش است که با این صندوق امکان پذیر شده است.

به گفته او: امروز معاملات ثانویه صندوق املاک و مستغلات آغاز شده است. بخش بانکی می‌تواند از این ابزار‌ها برای افزایش نقدینگی اموال راکد خود استفاده کند.

او می‌گوید: بحث مولد سازی دارایی‌ها که یکی از بخش‌هایی است که دولت بر آن تاکید بسیار دارد با این صندوق‌ها محقق می‌شود فروش متری مسکن تقریبا با این ابزار محقق می‌شود. این صندوق روزانه مورد معامله قرار می‌گیرد و افراد دغدغه برای دریافت پول خود ندارند. در قدم‌های بعدی بانک‌ها و دستگاه‌هایی که امکان راه اندازی این صندوق را دارند، امید است که از آن استفاده کنند.

او گفت: در ادامه نیز می‌شود اقدامات خوبی را انجام داد.

منبع: باشگاه

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×