» آرشیو اخبار » آسیا، میزبان 7.3 درصد از کل موجودی در گردش بیت کوین
بیت کوین

آسیا، میزبان 7.3 درصد از کل موجودی در گردش بیت کوین

30 آبان 1401 6

موجودی در گردش بیت کوین (BTC) در آسیا به بالاترین سطح تاریخی خود رسیده و در حال حاضر 7.3 درصد از کل عرضه بیت کوین را تشکیل می‌دهد.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، بر اساس تازه‌ترین داده‌های درون زنجیره‌ای، موجودی در گردش بیت کوین (BTC) در آسیا به بالاترین سطح تاریخی خود رسیده و در حال حاضر 7.3 درصد از کل عرضه بیت کوین را تشکیل می‌دهد. این درحالی است که این رقم در ایالات متحده و اتحادیه اروپا از ابتدای سال تاکنون، نرخی منفی را نشان می‌دهد.

بازارهای آسیا

نمودار زیر میزان موجودی در گردش بیت کوین در قاره آسیا از سال 2010 تاکنون را به تصویر کشیده است. به جز دوره‌های کوتاه سال‌های 2016-2017 و 2020، این منطقه با سطوح عرضه منفی دست و پنجه نرم کرده است.

موجودی بیت کوین در آسیا

تبلیغات جام جهانی قطر

ذخایر بیت کوین در آسیا در ابتدای سال جاری، از عدد صفر، شروع به افزایش کرد و در ماه نوامبر (آبان و آذر) به رکوردی تاریخی رسید. همانطور که اشاره شد، این منطقه در حال حاضر 7.3 درصد از کل عرضه بیت کوین را در اختیار دارد که چیزی معادل 1,402,330 واحد بیت کوین می‌شود.

وضعیت در ایالات متحده و اتحادیه اروپا

در حالی که آسیا در حال انباشت بیت کوین است، اتحادیه اروپا و ایالات متحده همچنان اندوخته خود را از دست می‌دهند. نمودار زیر نرخ رشد ذخایر بیت کوین در اتحادیه اروپا از ابتدای سال 2010 را نشان می‌دهد. در حالی که این منطقه نیز همچون آسیا نرخ عرضه منفی (زیر صفر) را تجربه می‌کند، تا اواخر سال 2019 عملکرد نسبتاً بهتری داشت.

بالاترین سطح ذخایر بیت کوین در اتحادیه اروپا در اواخر سال 2018، با حدود 6.25 درصد از کل عرضه بیت کوین، به ثبت رسید. با این حال، این رقم در اواسط سال 2019 به منفی 2.5 درصد و در سال 2020 به منفی 5 درصد تنزل یافت.

ذخایر بیت کوین در اتحادیه اروپا در اواسط سال 2020 به صفر و تا اواسط سال 2021 به منفی 5 درصد رسید. در حال حاضر، این آمار در مسیر بهبودی قرار دارد، اما همچنان در منطقه منفی (1.25%-) باقی مانده است.

موجودی بیت کوین در اروپا

برخلاف آسیا و اتحادیه اروپا، ایالات متحده سناریوی بدتری را برای ذخایر بیت کوین خود به ثبت رسانده است. همانطور که در نمودار زیر مشاهده می‌کنید، ذخایر بیت کوین در ایالات متحده بین سال‌های 2010 و 2016 در اکثر موارد بالای صفر بوده است.

پس از اینکه این معیار در اوایل سال 2016 به زیر صفر رسید، تلاش کرد تا پایان سال 2020 به سطوح قبلی بازگردد و درنهایت، در سال 2021 از منطقه منفی خارج شد. ولی در حال حاضر، موجودی در گردش بیت کوین در این قاره در حال کاهش است.

موجودی در گردش بیت کوین در آمریکا

بالاترین سطح موجودی در گردش بیت کوین در ایالات متحده در سال 2011 ثبت شد. در آن زمان، این منطقه، حدود 30 درصد از کل عرضه را به خود اختصاص داد. با این حال، ایالات متحده نتوانست این سطح مثبت موجودی را حفظ کند و در اوایل سال 2022 به زیر صفر رسید. در حال حاضر، ذخایر بیت کوین در ایالات متحده تقریباً منفی 8 درصد از کل عرضه بیت کوین است.

رمزارزها در آسیا

مطالعات اخیر، غالباً توجه اعضای جامعه را به سوی افزایش پذیرش رمزارزها در منطقه آسیا معطوف کرده است. مطالعه‌ی جدیدی که توسط اچ‌اس‌بی‌سی (HSBC) و کی‌پی‌ام‌جی (KPMG) انجام شد، نشان داد که یک چهارم از مجموع 6 هزار و 472 استارت‌آپ فعال در منطقه، کسب‌وکارهای مرتبط با رمزارزها هستند. گزارش دیگری که در جولای 2022 منتشر شد نیز به این نتیجه رسید که رویای پذیرش انبوه رمزارزها در آسیا و اقیانوسیه بسیار به واقعیت نزدیک است.

کشورهای بزرگ منطقه نیز با برداشتن گام‌هایی بزرگ در راستای ارتقای پذیرش رمزارزها، از این یافته‌ها حمایت کرده‌اند. برای مثال، ژاپن با تصمیماتی از جمله کاهش تعهدات نظارتی و بار مالیاتی و همچنین، تدوین قوانین بهتر احراز هویت و اقدامات احتیاطی برای مقابله با پولشویی با هدف ایجاد محیطی سالم برای سرمایه‌گذاران، به افزایش پذیرش رمزارزها کمک کرده است. علاوه بر این، این کشور با پروژه ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) و ورود به عرصه متاورس بیش از پیش در این زمینه مشارکت داشته است.

از سوی دیگر، درحالی‌که به نظر می‌رسد چین از دارایی‌های دیجیتال بیزار است، اما ابتکارات اخیر هنگ کنگ این سوال را در جامعه مطرح کرد که آیا چین از هنگ کنگ برای تسریع حرکت خود در بازار ارزهای دیجیتال استفاده خواهد کرد یا خیر؟.

ماه جولای 2022 (تیر و مرداد)، اداره پولی هنگ کنگ اعلام کرد که رمزارزها احتمالاً به زودی با امور مالی سنتی ادغام خواهد شد. هنگ کنگ با آزمایش ارز دیجیتال بانک مرکزی و صدور بیانیه‌هایی در خصوص تنظیم مقررات استفاده از رمزارزها، برای آینده آماده شده است.

سنگاپور به عنوان یکی دیگر از قطب‌های اصلی پذیرش رمزارزها در منطقه، سال‌ها دوستدار این صنعت بوده است و پایگاهی قوی از شرکت‌ها و علاقه‌مندان به ارزهای دیجیتال را در این کشور ایجاد کرده است. علی‌رغم تشدید قوانین مرتبط با صنعت رمزارزها پس از ورشکستگی شرکت تری‌اَروز کَپیتال (Three Arrows Capital)، این کشور همچنان یکی از بزرگترین مراکز ارزهای دیجیتال در جهان محسوب می‌شود. سنگاپور نیز مانند ژاپن و هنگ کنگ در پروژه های متاورسی و توسعه ارز دیجیتال بانک مرکزی شرکت داشته و در عین حال مقرراتی را برای ترویج پذیرش این صنعت وضع می‌کند.

بر اساس آخرین گزارش پذیرش چین‌آنالیز (Chainalysis)، علاوه بر این کشورها، ویتنام، فیلیپین، هند، پاکستان و تایلند نیز جزو ده کشور برتر دنیا به لحاظ بالاترین نرخ پذیرش رمزارزها قرار دارند. علاوه بر این، ویتنام و فیلیپین به عنوان اولین و دومین کشور سازگار با صنعت ارزهای دیجیتال در جهان شناخته می‌شوند.

 

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: مرضیه مظاهری

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: cryptoslate

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×