» ارز دیجیتال » آخرین وضعیت ارزش بیت ‌کوین، اتریوم و دوج‌کوین در آستانه انتخابات میان‌دوره‌ ای ایالات متحده
بیت کوین

آخرین وضعیت ارزش بیت ‌کوین، اتریوم و دوج‌کوین در آستانه انتخابات میان‌دوره‌ ای ایالات متحده

17 آبان 1401 4

ارزش بیت کوین (BTC) و اتریوم (ETH) عصر دوشنبه بالاتر از سطوح روانی مهم خود بودند، زیرا ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتال در ساعت 20:46 به وقت منطقه زمانی شرقی (EST) با 0.5 درصد کاهش به 1.02 تریلیون دلار رسید.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، ارزش بیت ‌کوین (BTC) و اتریوم (ETH) عصر دوشنبه بالاتر از سطوح روانی مهم خود بودند، زیرا ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتال در ساعت 20:46 به وقت منطقه زمانی شرقی (EST) با 0.5 درصد کاهش به 1.02 تریلیون دلار رسید.

بیت ‌کوین و اتریوم تا زمان نگارش این مقاله به ترتیب بالاتر از 20000 دلار و 1500 دلار معامله می‌شوند، با این وجود هر دو رمزارز در محدوده قرمز معامله می شوند.

در میان سایر دارایی های پر ریسک، معاملات آتی سهام ایالات متحده در آستانه انتخابات میان دوره ای ایالات متحده که قرار است امروز (8 نوامبر، 17 آبان) برگزار شود، اندکی افزایش یافت. معاملات آتی S&P 500 و نزدک (NASDAQ) در زمان نگارش این مطلب، به ترتیب 1 درصد و 0.85 درصد افزایش یافتند.

تبلیغات جام جهانی قطر

ادوارد مویا تحلیلگر ارشد بازار OANDA بر این باور است که سرمایه گذاران بیشتر بر روی داده های مربوط به تورم قیمت مصرف کننده که قرار است روز پنجشنبه منتشر شود، تمرکز کرده اند.

یکی از مهمترین دلایلی که سرمایه‌گذاران به‌ جای توجه به انتخابات میان ‌دوره‌ ای روی آمار مربوط به تورم این هفته تمرکز کرده اند، این است که به نظر می‌ رسد طبق شواهد و نظرسنجی های صورت گرفته به احتمال زیاد جمهوری ‌خواهان یکی از رقابت ها را در سنا یا مجلس نمایندگان این هفته برنده خواهند شد.

مویا در یادداشتی درباره نحوه تاثیر انتخابات میان دوره ای روی بیت ‌کوین نوشت: تا زمانی که انتخابات میان دوره ای طبق پیش بینی ها پیش رود و توسط دموکرات ها سورپرایز نشویم، بیت ‌کوین همچنان بالاتر از سطح 20000 دلار باقی خواهد ماند. یک سیگنال کوچک درباره پیروزی جمهوری خواهان می تواند بیت ‌کوین را به سطحی بالاتر از 21000 دلار برساند، اما ممکن است این روند صعودی فقط تا زمان اعلام آخرین داده های تورمی ادامه پیدا کند. انتشار هر خبری به نفع جمهوری‌ خواهان می‌تواند منجر به فشار صعودی به بیت ‌کوین شود و این رمزارز را از سطح 21000 دلار افزایش دهد؛ اما ممکن است این روند فقط تا زمان انتشار آخرین داده‌های تورم ادامه پیدا کند. به عبارت دیگر، انتشار داده های تورمی عاملی مهمتر از انتخابات میانه دوره ای آمریکا است که در نهایت عامل تعیین کننده روند حرکتی این رمزارزها است.

شایان ذکر است که بررسی آخرین نظرسنجی‌ های صورت گرفته توسط موسسه های گالوپ، پیو، سی‌ان‌ان، رویترز و … نشانگر کاهش چشمگیر محبوبیت دموکرات ‌ها در آستانه انتخابات میان دوره‌ ای کنگره است. این نظر سنجی ها از کاهش محبوبیت دموکرات ها از 55 درصد به 40 درصد پرده برداشته است؛ موضوعی که انتظارات بازار را برای پیروزی حزب جمهوری خواه افزایش داده است.

 

نگاهی اجمالی به دلایل سقوط رمزارز FTT

موسسه سرمایه گذاری و معاملات رمزارزی «آلامدا ریسرچ» (Alameda Research)، در پی انتشار گزارش هایی مبنی بر ارتباط میلیاردها دلار از دارایی های این شرکت با توکن صرافی رمزارز  FTX که متعلق به سم بنکمن فریدمن است، این شرکت در مرکز انتقادات قرار گرفت.

در مجموع، این سناریو زمینه درگیری های مبادلاتی بین صرافی بایننس و FTX، که اینک نیز در حال وقوع است را فراهم کرده است. «چانگ ‌پنگ ژائو»، مدیرعامل صرافی بایننس، گفت که کل دارایی توکن صرافی FTX به نام FTT، شرکت متبوعش را به دلیل افشاگری که اخیرا فاش شده است، منحل خواهد کرد.

شایان ذکر است که روز یکشنبه (6 نوامبر، 15 آبان)، چانگ ‌پنگ ژائو اعلام کرد که تمام توکن ‌های صرافی اف تی ایکس (FTT) را به فروش خواهد رساند. لازم به ذکر است که بایننس، یکی از سرمایه‌گذاران اولیه صرافی  FTX  بود و سال گذشته پس از فروش سهام‌ خود، در استیبل کوین بایننس (BUSD) و توکن FTT سرمایه گذاری کرد.

ژائو در ادامه گفت بود که فروش توکن‌های FTT فقط به دلیل مدیریت ریسک پس از خروج صورت می گیرد و این تجربه را از بحران لونا (LUNA) به دست آورده است. وی با بیان اینکه ما با هیچکس مشکلی نداریم، افزود: با این وجود، اما از افرادی که علیه سایر فعالان صنعت یا پشت آنها لابی می‌کنند، حمایت نخواهیم کرد.

در همین زمینه «کارولین الیسون» مدیر عامل آلامدا ریسرچ، پیشنهاد خرید کل دارایی های بایننس را با قیمت تعیین شده 22 دلار برای هر توکن داده است.

رمزارز FTT

به طور کلی، واضح است که بازارسازان FTT به شدت و با جدیت تمام برای حفظ قیمت این توکن، که در طول روز گذشته 3 درصد کاهش یافته است، تلاش می کنند.

طبق آمار و داده‌های مربوط به این بازار، در نهایت شاید به نفع همه باشد که در معاملات OTC شرکت کنند. این پیشنهادی است که کارولین الیسون نیز برای محدود کردن تاثیرات مربوط به افت قیمت‌ها پیشنهاد کرد؛ به ویژه اکنون که با در نظر گرفتن این نکته که اینک صرافی بایننس، FTX و آلامدا در صورت کاهش قابل ‌توجه قیمت FTTها با خطر زیان های بسیار زیادی مواجهند.

در توضیح بیشتر معاملات OTC باید گفت که این معامله نوعی از روش های خرید و فروش رمزارز محسوب می شود. OTC بیشتر بستری برای انجام معاملات نهنگ هایی است که سرمایه زیادی دارند. واژه یاد شده نشانگر نوعی معامله خارج از صرافی است و به ساختار خارج از خرید و فروش عادی در یک بازار گفته می شود که توسط دو فرد یا دو سازمان انجام می شود. به عبارتی این معاملات به صورت مستقیم بین خریدار و فروشنده و بدون دخالت صرافی صورت می گیرد.

در همین زمینه «مایکل ون دپوپ» تحلیلگر ارشد ارزهای دیجیتال گفت که ترس، عدم اطمینان و شک و تردید زیادی پیرامون FTX وجود دارد. این تحلیلگر مطرح صنعت کریپتو تاکید کرد: این امر ممکن است تاثیر زیادی بر بازارها بگذارد، اما فکر نمی‌ کنم به این زودی‌ ها شاهد این اتفاق باشیم، زیرا با وجود اینکه این احساسات چندان خوب نیست اما میزان این نگرانی ها به یک اندازه نیست و در نوسان است.

توییت 1

 

اتریوم و افزایش حجم معامله گران

«سنتیمنت» (Santiment)، پلتفرم تحلیلی مشهور حوزه رمزارزها در توییتر اعلام کرد که اتریوم (ETH) از اکتبر گذشته شاهد تجمع معامله گران کوچک، متوسط و بزرگ در این پلتفرم بوده است.

توییت اتریوم

پلتفرم اطلاعاتی بازار گویای آن است که احتمالا معامله‌گران دارایی‌ های پرخطر خود را با رمزارزهای با ارزشی همچون اتریوم جایگزین می کنند.

 

Santiment می‌گوید: کسب سود از آلتکوین‌ها و بازگشت به چیپ‌های آبی احتمالاً می‌تواند به معنای پایان رالی برای مدتی باشد.

 

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم و تحلیلگر: سیده مریم سیدان

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: msn

 

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×