» آرشیو اخبار » گزارش جامع بازار فارکس؛ جفت‌ارزها
جفت ارز

گزارش جامع بازار فارکس؛ جفت‌ارزها

28 دی 1401 6

شاخص دلار آمریکا (DXY) از اوایل جلسه معاملاتی امروز (چهارشنبه، 18 ژانویه) اندکی بهبود یافت. با این اوصاف دلار آمریکا در برابر شش ارز اصلی (جفت ارزها)، در تلاش برای غلبه بر پایین‌ترین سطوح از ژوئن 2022، به کانال 102.40 رسید.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، جفت‌ارزهای اصلی فارکس از جمله یورو به دلار (EUR/USD)، پوند به دلار آمریکا (GBP/USD)، دلار آمریکا به دلار کانادا (USD/CAD) و دلار آمریکا به ین ژاپن (USD/JPY) تحت فشار هستند. دلار آمریکا از پایین‌ترین سطح خود فاصله گرفته است، اما تمرکز معامله‌گران همچنان بر یک فدرال رزرو کمتر جنگ‌طلب است.

شاخص دلار آمریکا

نمودار شاخص دلار

دلار آمریکا در برابر سبد وسیعی از ارزها در حال کاهش یافتن است، زیرا معامله‌گران همچنان بر روی فدرال رزرو کمتر جنگ طلب تمرکز دارند. شاخص تولید (NY Empire State) خطر رکود را بیش از هر زمان دیگر برجسته کرد. و انتشار این آمار، فشار قابل توجهی را بر دلار آمریکا وارد کرد.

تبلیغات جام جهانی قطر

البته ناگفته نماند که شاخص دلار آمریکا (DXY) از اوایل جلسه معاملاتی امروز (چهارشنبه، 18 ژانویه) اندکی بهبود یافت. با این اوصاف دلار آمریکا در برابر شش ارز اصلی (جفت ارزها)، در تلاش برای غلبه بر پایین‌ترین سطوح از ژوئن 2022، به کانال 102.40 رسید.

جفت ارز یورو به دلار (EUR/USD)

یورو به دلار

جفت ارز یورو به دلار نتوانست از مقاومت 1.0870 عبور کند و عقب‌نشینی کرد. EUR/USD اخیراً تلاش زیادی برای تثبیت بالای 1.0870 انجام داده است، اما شتاب خود را از دست داد و به سمت سطح 1.0820 عقب‌نشینی کرد. در حال حاضر معامله‌گران یورو به دلار، بر گزارش شاخص احساسات اقتصادی منطقه یورو (ZEW) تمرکز کرده‌اند. این گزارش نشان داد که احساسات اقتصادی از -23.6 در دسامبر به 16.7 در ژانویه رسیده است. و این در حالی است که تحلیلگران رقم 17- را تخمین زده بودند. به نظر می‌رسد عقب‌نشینی قیمت گاز طبیعی اروپا روحیه ریسک را تقویت کرده است.

در حالی که این گزارش برای یورو صعودی بود، معامله‌گران کسب سود خود را ادامه دادند و EUR/USD را به سمت سطح 1.0820 سوق دادند. به نظر می‌رسد که برخی از معامله‌گران بر این باورند که بانک مرکزی اروپا نسبت به آنچه قبلاً انتظار می‌رفت، رفتار کمتر تهاجمی خواهد داشت. این کاهش از جایی کلید خورد که گزارش‌هایی منتشر شد مبنی بر اینکه سیاست‌گذاران بانک مرکزی اروپا در نظر دارند سرعت افزایش نرخ بهره را پس از افزایش 50 واحدی ماه فوریه کاهش دهند.

در زمان نگارش این مقاله، جفت یورو به دلار (EUR/USD) در منطقه 1.0800 معامله می‌شود که 0.18 درصد کمتر از قیمت اولیه خود است، زیرا همچنان از بالاترین سطح 9 ماهه اخیر خود در 1.0874 عقب‌نشینی می‌کند.

از مهمترین آمارهای مؤثر بر قیمت یورو می‌توان به گزارش نرخ تورم سالانه آلمان در ماه دسامبر اشاره کرد که 9.6 درصد بود. نظرسنجی (ZEW) تصویر خوش‌بینانه‌ای از احساسات اقتصادی در میان شهروندان آلمانی و منطقه یورو ارائه می‌دهد. روز چهارشنبه شاخص قیمت تولید کننده، آمار خرده فروشی و تولید صنعتی ماه دسامبر ایالات متحده منتشر خواهد شد.

جفت ارز پوند به دلار

نمودار پوند

جفت ارز پوند به دلار (GBP/USD) در نهایت توانسته است به بالای سطح 1.2200 برسد و سعی دارد به بالای کانال 1.2300 صعود کند. امروز، آمارهای بریتانیا حاکی از آن بود که تا دسامبر میزان افراد متقاضی بیمه بیکاری، در بریتانیا به میزان 19700 نفر افزایش داشته است. این آمار با تخمین‌های صورت گرفته توسط تحلیلگران مطابقت داشت و به نظر می‌رسد که حرکت امروز جفت‌ارز پوند به دلار ناشی از ضعف دلار آمریکا بوده است.

در اوایل صبح روز چهارشنبه تورم در لندن به بالاترین رقم پنج هفته گذشته در کانال 1.2320 رسید. به این ترتیب جفت کابل، پس از سخنرانی جرمی هانت مبنی بر اینکه او مالیات‌ها را کاهش نخواهد داد، ترس از مالیات بالاتر را نادیده گرفت.

آمارهای منتشر شده در اوایل صبح چهارشنبه نشان داد که شاخص قیمت مصرف کننده بریتانیا (CPI) به 10.5 درصد رسیده است، در حالی که تحلیلگران این مقدار را 10.6 درصد پیش‌بینی کرده بودند. شاخص خرده فروشی (RPI) به 13.4 درصد رسید، در حالی که مقدار احتمالی آن 13.9 درصد تخمین زده شده بود. به این ترتیب مقداری از درصد قبلی خود در 14.0 کاهش نشان داد. علاوه بر این، CPI اصلی نیز در سطح سالانه 6.3 درصد گزارش شده است. با این همه GBP/USD روندی صعودی داشت.

جفت‌ارز دلار آمریکا به دلار کانادا (USD/CAD)

نمودار دلار کانادا

جفت دلار آمریکا به دلار کانادا، نزدیک به سطح 1.3400 باقی ماند. این جفت ارز پس از انتشار گزارش‌ تورم کانادا، همچنان به معامله در سطح 1.3400 ادامه می‌دهد. نرخ تورم از 6.8 درصد در نوامبر به 6.3 درصد در دسامبر کاهش یافت. نرخ تورم اصلی از 5.8 درصد به 5.4 درصد کاهش یافت.

سایر ارزهای مرتبط با کالا در جلسه معاملاتی امروز در حال افزایش هستند. AUD/USD به سمت 0.6980 حرکت کرد، در حالی که جفت دلار نیوزیلند به دلار آمریکا (NZD/USD) به سمت بالاترین سطح چند هفته اخیر در 0.6435 صعود کرد.

جفت ارز دلار به ین (USD/JPY)

جفت ارز

جفت دلار به ین در حال حاضر نزدیک به سطح 128.50 معامله می‌شود، زیرا معامله‌گران منتظر تصمیم بانک مرکزی آمریکا برای نرخ بهره هستند که در روز چهارشنبه منتشر می‌شود. به احتمال زیاد، معاملات قبل از این رویداد کلیدی نوسانی خواهد ماند.

برای مشاهده و دریافت آخرین اخبار مربوط به بازار طلا، ارز و نفت کلیک نمایید.

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: لیلا درخشان

ویراستار: تارا هدایتی

منبع : fxempire ، investing

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×