» آرشیو اخبار » گاز طبیعی در حال عقب نشینی؛ روند اصلاحی یا یک دورخیز صعودی؟
گاز طبیعی

گاز طبیعی در حال عقب نشینی؛ روند اصلاحی یا یک دورخیز صعودی؟

3 آذر 1401 7

گاز طبیعی که در پی رالی اخیر سود خوبی را عاید سرمایه گذاران کرده بود، شروع به عقب نشینی کرد. بخش اعظم این تغییر روند مربوط به تظاهرات اخیر خط ریلی و ترس از اعتصاب راه آهن ایالات متحده بوده است.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، گاز طبیعی نزدیک به سطح 7.55 دلار با مقاومت مواجه شده و به سمت حمایت 7.20 دلار عقب نشینی کرد. معامله گران پس از رالی اخیر، بخشی از سودهای خود را از دست داده‌اند. گزارش اخیر سازمان اطلاعات انرژی (EIA)، نیز بر روی بازارها اثری منفی داشته است. در صورتی که گاز طبیعی به زیر سطح حمایت 7.20 دلار برسد، به سمت سطح حمایتی بعدی در 6.90 دلار خواهد رفت.

عقب نشینی

گاز طبیعی که در پی رالی اخیر سود خوبی را عاید سرمایه گذاران کرده بود، شروع به عقب نشینی کرد. بخش اعظم این تغییر روند مربوط به تظاهرات اخیر خط ریلی و ترس از اعتصاب راه آهن ایالات متحده بوده است.
گزارش هفتگی اخیر آژانس بین المللی انرژی (EIA) در رابطه با ذخیره سازی گاز طبیعی نشان می دهد که میزان ذخیره سازی نسبت به هفته قبل در حدود 80 میلیارد فوت مکعب(bcf) کاهش یافته است. این در حالیست که تحلیل‌گران انتظار داشتند که این ذخایر در حدود 87 میلیارد فوت مکعب (bcf) کاهش یابد. شایان ذکر است که در حال حاضر، میزان ذخایر گاز طبیعی در محدوده تاریخی 5 ساله خود قرار دارد.

گرچه پیش‌بینی های هواشناسی در جهت مصرف بالای گاز طبیعی نبوده و برای زمستان امسال، یک آب و هوای نرمال زمستانه پیش‌بینی شده است. اما بازار انرژی کماکان تحت تاثیر احتمال اعتصاب کارکنان بخش راه آهن قرار خواهد داشت. چرا که این امر می تواند به سادگی حمل و نقل زغال سنگ را مختل کرده و تقاضای گاز طبیعی را به طور معناداری افزایش دهد.

تبلیغات جام جهانی قطر

از سوی دیگر معامله گران کاملا اخبار مربوط به راه اندازی مجدد پایانه گازی فری پورت (Freeport LNG) را زیر نظر خواهند داشت. پیش از این انتظار می رفت که Freeport LNG در اواخر نوامبر فعالیت خود را از سر بگیرد. با این حال، راه اندازی مجدد این پایانه به اواسط دسامبر موکول شد. راه اندازی مجدد پایانه فری پورت بازارهای گاز طبیعی ایالات متحده را صعودی خواهد نمود.

 گاز طبیعی در حال آزمون سطح حمایتی 7.20 دلار

گاز طبیعی

در حال حاضر، گاز در تلاش است تا زیر سطح حمایتی 7.20 دلار قرار گیرد. در صورت موفقیت آمیز بودن این تلاش، گاز طبیعی می تواند به سمت حمایت بعدی خود که کانال 6.90 دلار است، حرکت نماید.

حرکت به زیر 6.90 دلار راه را برای آزمایش حمایت 6.75 دلار باز خواهد کرد. اگر گاز طبیعی بتواند به زیر 6.75 دلار برسد، به سمت سطح حمایتی بعدی در 6.40 دلار حرکت خواهد کرد.

در روند صعودی، گاز طبیعی باید به بالای 7.20 دلار بازگردد تا در کوتاه مدت فرصتی برای افزایش سرعت روند داشته باشد. سطح مقاومت بعدی آن نزدیک به بالاترین حد اخیر آن در 7.55 دلار قرار دارد. اگر گاز طبیعی بتواند بالاتر از این سطح قرار گیرد، به سمت مقاومت بعدی در 7.80 دلار حرکت می کند. تست موفقیت آمیز مقاومت 7.80 دلار راه را برای آزمون سطح مقاومت بعدی در 8.10 دلار باز خواهد کرد.

بازارهای گاز طبیعی در جلسه معاملاتی روز چهارشنبه به طور قابل توجهی افزایش یافتند، به نظر می رسید ما در اوایل به سطح 8.00 دلار رسیده ایم اما بعد شاهد عقب نشینی بودیم. در این مرحله، به نظر می رسد که بازار آماده است تا بالاتر رود. به خاطر داشته باشید که قرارداد آتی اکنون ژانویه است، و زمانی از سال است که تقاضای زیادی برای گاز طبیعی وجود دارد. به نظر می رسد بازار در اینجا مقدار اندکی عقب نشینی کرده تا خود را برای روند بعدی آماده سازد.

شایان ذکر است که متحرک نمایی متحرک 50 روزه به سمت بالا تر شدن چرخیده است. بنابراین ممکن است حرکت دیگری در زیر آن ایجاد شود. به نظر می رسد که در حال حاضر خریداران، همه چیز را تحت کنترل دارند.

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: لیلا درخشان

منبع:  fxempire

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×