» ارز دیجیتال » کوین بیس فعالیت‌های ژاپن را در بحبوحه رکود تجاری متوقف می‌کند
کوین بیس

کوین بیس فعالیت‌های ژاپن را در بحبوحه رکود تجاری متوقف می‌کند

28 دی 1401 11

علیرغم بازگشت بیت کوین به سطح قیمت قبل از سقوط FTX، این اتفاق همچنان بر صنعت تأثیر گذاشته و صرافی ارزهای دیجیتال کوین بیس (Coinbase) را مجبور به تعطیلی عملیات در ژاپن می‌کند.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، علیرغم بازگشت بیت کوین به سطح قیمت قبل از سقوط FTX، این اتفاق همچنان بر صنعت تأثیر گذاشته و صرافی ارزهای دیجیتال کوین بیس (Coinbase) را مجبور به تعطیلی عملیات در ژاپن می‌کند.

کوین بیس رسماً در 18 ژانویه (28 دی) اعلام کرد که این شرکت به دلیل شرایط بازار، فعالیت خود را در ژاپن خاتمه داده و بازبینی کاملی از معامله خود در این کشور انجام خواهد داد.

تمام مشتریان کوین بیس ژاپن تا 16 فوریه (27 بهمن) فرصت دارند تا دارایی‌های فیات و کریپتو خود را از این پلتفرم خارج کنند. پس از 17 فوریه (28 بهمن)، دارایی‌های رمزارزی باقی مانده توسط مشتریان کوین بیس ژاپن به ین ژاپن تبدیل می‌شود و سپرده‌های ارزی فیات از 20 ژانویه (30 دی) در دسترس نخواهد بود.

تبلیغات جام جهانی قطر

این شرکت خاطرنشان کرد که مشتریان می‌توانند دارایی‌های خود را به هر ارائه‌ دهنده خدمات دارایی مجازی دیگر، یک کیف پول خود سرپرست یا کیف پول کوین بیس منتقل کنند. مشتریان همچنین می‌توانند پورتفوی خود را نقد کرده و دارایی‌ها را به حساب بانکی داخلی برداشت کنند.

کوین بیس تأکید کرد که این پلتفرم متعهد است تا پایان، خدمات را تا حد امکان راحت کند و به مشتریان اطمینان دهد که همه کاربران می‌توانند دارایی‌های خود را در اولین فرصت برداشت کنند.

کوین بیس

همانطور که قبلا گزارش شده بود، کوین بیس در ابتدا برنامه‌ریزی توسعه شعبه ژاپن خود را در طول یک بازار نزولی در سال 2018 (1397) آغاز کرد.

با خروج از ژاپن، کوین‌ بیس راه کراکن (Kraken) را دنبال می‌کند، یکی دیگر از صرافی‌های رمزارزی جهانی که تصمیم به توقف فعالیت در این کشور در اواخر سال 2022 (1401) گرفت. این صرافی گفت که با چالش‌های مشابهی در ژاپن مواجه شده و دلیل آن «بازار ضعیف کریپتو» است.

کراکن و کوین بیس همچنین نیروی کار خود را به طور قابل توجهی کاهش داده اند، به طوری که کراکن بلافاصله پس از سقوط صرافی FTX در نوامبر 2022 (آبان 1401)، 30 درصد از کارکنان خود را اخراج کرد. این صرافی که قبلاً 18 درصد از کارکنان خود را در سال گذشته کاهش داده بود، 20 درصد دیگر از نیروی کار خود را در ژانویه (دی) کاهش داد.

بر اساس داده‌های کوین‌گکو (CoinGecko)، در زمان نگارش این مقاله، حجم معاملات روزانه این صرافی به 1.98 میلیارد دلار می‌رسد که نسبت به اواخر نوامبر 2022 (اوایل آذر 1401) حدود 1.3 درصد کاهش داشته است. همچنین بازدیدهای ماهانه کوین بیس در مدت مشابه بیش از 6 درصد کاهش یافت.

 

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مهدی گچلو

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: Cointelegraph

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×