» آرشیو اخبار » بیتکوینرها چگونه مقامات را کنترل خواهند کرد؟
مقامات

بیتکوینرها چگونه مقامات را کنترل خواهند کرد؟

31 شهریور 1401 8

  • به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، مردم و کسب و کارها اکنون این فرصت را دارند که صدایشان را به شیوه‌هایی که ده یا حتی پنج سال پیش ممکن نبود به گوش دیگران برسانند. شاید بارزترین شیوه، ارزهای دیجیتالی مانند بیت کوین باشد.

بیتکوینرها چگونه مقامات را کنترل خواهند کرد؟

مقامات اغلب این قدرت را دارند که تصمیماتی بگیرند و نحوه زندگی ما را تغییر دهند. بسته به مکان و هویت، آنها می‌توانند بر جمعیت‌های خاصی تأثیر بگذارند. با این حال، مقامات علی‌رغم قدرتی که دارند، نه معصوم هستند و نه فساد ناپذیر.

آنها ممکن است به سمت فساد کشیده شوند و تصمیمات خود را به صورت آگاهانه یا ناخودآگاه تحت تأثیر سوگیری‌های شخصی قرار دهند. و این جایی است که بیتکوینرها می‌توانند بیشترین تأثیر را داشته باشند. بوسیله ابزارهایی که مقامات هیچ کنترلی روی آنها ندارند، بیتکوینرها می‌توانند در مسائلی که برایشان مهم است، حرف آخر را بزنند.

مقامات

تبلیغات جام جهانی قطر

با استفاده از ویژگی‌های امنیتی

در عصر اینترنت، بسیاری از فعالیت‌های انسانی به صورت دیجیتالی ذخیره می‌شوند و به راحتی در دسترس دیگران قرار می‌گیرند – حتی زمانی که ما این اطلاعات را با هدف خاصی به اشتراک نمی‌گذاریم. این موضوع باعث نقض حریم خصوصی می‌شود و نگرانی‌های زیادی در مورد اینکه چقدر اطلاعات ما واقعاً ایمن هستند، ایجاد کرده است. این مشکل فناوری‌ها و صنایع مختلف را در بر می‌گیرد، اما یکی از مهم‌ترین مسائلی است که بر پذیرش ارزهای دیجیتال، به ویژه بیت کوین تأثیر می‌گذارد.

مقامات

با استفاده از بیت کوین به عنوان پول رایج

بیت کوین برای تبدیل شدن به یک ارز دیجیتال ایجاد شد. اما جهان از آن زمان تغییر کرده است. اکنون راه‌های مختلفی برای استفاده از بیت‌کوین به نفع جامعه و بیتکوینرها وجود دارد. یکی از مثال‌های استفاده از بیت‌کوین به عنوان پول رایج برای خدمات دولتی است.

یکی از کاربردهای امروزی بیت کوین دسترسی بیشتر و سریعتر به خریدهای آنلاین است. بیت کوین می‌تواند در پرداخت هزینه حمل و نقل عمومی، پارکینگ یا حتی کمک به مبارزه با تغییرات آب و هوایی هم مورد استفاده قرار گیرد. انتقال وجوه از فردی به فرد دیگر با بیت کوین به سهولت انجام می‌شود. شهرهایی از جمله لندن، پاریس و فیلادلفیا بیت کوین را به عنوان روش پرداخت برای خدمات می‌پذیرند.

مقامات

با مشارکت بی‌وقفه داده‌ها 

این مورد یک پیشرفت نسبتاً جدید در نحوه کنترل بیتکوینرها بر مقامات است. گزارش‌ها می‌گویند که حدود ۲ میلیون کیف پول بیت کوین وجود دارد. این عدد در یک جمعیت چند میلیاردی در سراسر جهان زیاد نیست و ممکن است اینطور به نظر برسد که تعداد محدودی از افراد می‌توانند تأثیر مهمی داشته باشند، اما اینطور نیست. به دلیل فناوری بلاکچین که بیت کوین – و سایر ارزهای دیجیتال – بر اساس آن ساخته شده‌اند، راه‌هایی زیادی برای جمع‌آوری بلادرنگ داده‌ها وجود دارد.

از این داده‌ها می‌توان برای اهداف مختلفی استفاده کرد. از جمله این موارد می‌توان به درک بهتر عادات سرمایه‌گذاری مردم و چگونگی تأثیر آن بر اقتصاد، پیش‌بینی گسترش بیماری‌ها یا حتی کمک به پیش‌بینی و پیشگیری از بلایای طبیعی اشاره کرد.

مقامات

با استفاده از پلتفرم‌های رای‌‌گیری

یکی دیگر از روش‌های جدیدی که بیت‌کوینرها می‌توانند مقامات را کنترل کنند، استفاده از پلتفرم‌های رای‌گیری است. این مورد می‌تواند شامل رای دادن به نامزدهای سیاسی و ایجاد تغییرات در پروتکل بیت کوین باشد. کاربران می‌توانند این کار را از طریق رسانه‌های مختلف انجام دهند.

یکی از این نمونه‌ها پلتفرم هاب حکمرانی بیت کوین است. این پلتفرم در تلاش است تا هاب مرکزی رای‌گیری در مورد تغییرات و تحولات اکوسیستم بیت کوین باشد. هدف پلتفرم‌های دیگر، مانند بیت‌شِیرز (Bitshares)، اِستم (Stem) و بلاکچین EOS نیز دسترسی آسان‌تر به رای‌‌گیری‌ها برای کاربران است.

نتیجه‌گیری

بیتکوینرها می‌توانند مقامات را به روش‌های مختلفی کنترل کنند. همانطور که جامعه و فناوری دستخوش تغییر و پیشرفت می‌شوند، ما هم باید نفوذ خود را داشته باشیم. این امر می‌تواند هم خوب باشد و هم بد. از برخی جهات، شنیده شدن صدای شما عالی است. با این حال، این یعنی شما مسئول کسی خواهید بود که با رای و صدایتان به مقامی می‌رسد یا قضاوتی را انجام می‌دهد.

در نهایت، مقامات همیشه وجود خواهند داشت و افرادی هم همیشه هستند که می‌خواهند بر آنها کنترل داشته باشند. این به ما، به عنوان اشخاص حقیقی، و در مقیاس بزرگتر، یک جامعه بستگی دارد که با گفتن حرف آخر، از پیامدهای شرورانه جلوگیری کنیم!

 

مترجم: امیر ملک پور

منبع: coinpedia

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×