» آرشیو اخبار » مدیر مالی اوپن‌سی از سمت خود کناره‌گیری کرد
اوپن‌سی

مدیر مالی اوپن‌سی از سمت خود کناره‌گیری کرد

17 مهر 1401 8

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، بر اساس پستی که برایان رابرتز (Brian Roberts)، مدیر مالی اوپن‌سی (OpenSea) در لینکدین خود، در روز جمعه، منتشر کرد؛ او قصد دارد این بازار NFT را ترک کند. رابرتز کمتر از یک سال پیش به این شرکت پیوسته بود.

اوپن‌سی

رابرتز، مدیر مالی سابق سرویس‌ حمل‌و‌نقل اشتراکی لیفت (Lyft)، در دسامبر گذشته (آذر ۱۴۰۰) به عنوان اولین کارمند مالی اوپن‌سی به این شرکت پیوست و تیم مالی آنها را از پایه ایجاد کرد. او به عنوان مشاور در این شرکت باقی خواهد ماند.

تبلیغات جام جهانی قطر

خروج مدیران 

خروج رابرتز از اوپن‌سی، در بحبوحه خروج سایر مدیران در صنعت رمزارزها صورت می‌گیرد. چندین مدیر اجرایی در هفته‌های اخیر شرکت‌های رمزارزی را ترک کرده‌اند. اوایل این هفته، بلاک (The Block) گزارش داد که جاناتان چیزمن (Jonathan Cheesman)، رئیس بخش فرابورس و فروش سازمانی صرافی FTX، در سکوت خبری این شرکت را ترک کرده است. ماه گذشته نیز، برِت هریسون (Brett Harrison)، رئیس صرافی FTX ایالات متحده (FTX.US) نیز از سمت خود در هیئت مشورتی این شرکت کناره‌گیری کرد.

در همان ماه، جسی پاول (Jesse Powell)، مدیرعامل صرافی کراکن (Kraken) هم از سمت خود کناره‌گیری کرد تا راه را برای مدیرعامل جدید، دیوید ریپلی (David Ripley) باز کند. رابرت گاتمن (Robert Gutmann)، مدیرعامل شرکت خدمات سرمایه‌گذاری بیت کوین NYDIG، و رئیس این شرکت، یان ژائو (Yan Zhao) نیز هفته گذشته NYDIG را ترک کردند.

دلایل پشت این حرکت‌ها ممکن است متفاوت باشد، اما همه آنها در شرایط دشوار بازار رخ داده‌ است. قیمت بیت کوین بیش از ۷۰ درصد از بالاترین سطح تاریخی خود در نوامبر گذشته (آبان ۱۴۰۰) یعنی حدود ۶۹ هزار دلار کاهش یافته و امروز به حدود ۱۹ هزار و ۵۰۰ دلار رسیده است.

کاهش حجم معاملات NFT

حجم معاملات NFT نیز در ماه‌های اخیر به شدت کاهش یافته است. بر اساس داده‌های موسسه تحقیقاتی بلاک (The Block Research)، ماه گذشته، حجم معاملات در بازارهای NFT مبتنی بر اتریوم با کاهش حدود ۱۸ درصدی مواجه بوده و به ۵۰۴ میلیون دلار رسیده است.

اوپن‌سی

اوپن‌سی، بزرگترین بازار NFT، شاهد کاهش بیش از ۳۰ درصدی حجم معاملات خود در ماه گذشته بوده است. رابرتز در لینکدین خود گفت که نسبت به Web3 و به‌ویژه اوپن‌سی به شدت خوشبین است. او افزود: «این شرکت در حال رشد است و به شما اطمینان می‌دهم که اتفاقات بسیار خوبی در راه است.»

اوپن‌سی توسط سرمایه‌گذاران برجسته‌ای از جمله پارادایم (Paradigm) و کوتو (Coatue) حمایت می‌شود. در اوایل سال جاری، این شرکت ۳۰۰ میلیون دلار در دور سرمایه‌گذاری سری C خود جمع‌آوری کرد. مدت کوتاهی پس از این دور، اوپن‌سی شرکت دارما لبز (Dharma Labs) را خریداری کرد. آنها در آوریل امسال (فروردین)، پلتفرم جمع‌آوری NFT جم (Gem) را نیز خریداری کردند.

رابرتز در پروفایل لینکدین خود گفت که به اوپن‌سی در جمع‌آوری کمک‌های مالی و خرید این دو شرکت کمک کرده است.

مترجم: امیر ملک پور
منبع: theblock

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×