» آرشیو اخبار » کمیسیون اروپا تتو را مرگ آور اعلام کرد
کمیسیون اروپا تتو را مرگ آور اعلام کرد

کمیسیون اروپا تتو را مرگ آور اعلام کرد

7 شهریور 1401 4

به گزارش گذارنیوز، دانشمندان دانشگاه ایالتی نیویورک نزدیک به ۱۰۰ جوهر مختلف خالکوبی را تجزیه و تحلیل کردند و دریافتند که برچسب مواد سازنده که بر روی این جوهرها تعبیه شده است اغلب نادرست است و بسیاری از جوهرها حاوی ذرات کوچک در مقیاس نانو هستند که می تواند برای سلول های انسانی مضر باشد.

وجود مواد مضر در ساختار جوهرهای تتو

به گفته محققان این پروژه یکی از اصلی‌ترین دلایل وجود مواد مضر در ساختار جوهرهای تتو این موضوع است که تولیدکنندگان جوهرهای خالکوبی ملزم به افشای مواد تشکیل دهنده نیستند و حتی اگر این کار را انجام دهند، هیچ نظارت واقعی بر صحت این افشاها وجود ندارد.

کمیسیون اروپا تتو را مرگ آور اعلام کرد

تبلیغات جام جهانی قطر

جوهرهای تتو به راستی سرطان‌زا هستند؟

پجوهر خالکوبی معمولی حاوی یک یا چند رنگدانه (که به جوهر رنگ می دهد) برای کمک به رساندن رنگدانه ها به پوست است. رنگدانه ها همان رنگدانه هایی است که در رنگ ها و منسوجات استفاده می شود. آنها می توانند تکه های کوچک جامد یا مولکول های مجزا مانند دی اکسید تیتانیوم یا اکسید آهن (به ترتیب برای رنگ های سفید یا قهوه ای زنگ زده) باشند.

در حالی که تتوکارها برندهای مورد علاقه خود را دارند اما اطلاعات کمی در خصوص محتویات آنها دارند. محققان این دانشگاه متوجه شدند که بسیاری از محتویات جوهرهای تتو بر روی بسته بندی آنها ذکر نمی‌شود به عنوان مثال ۲۳ جوهر از جوهرهای مورد تجزیه و تحلیل تا کنون شواهدی از رنگ حاوی آزو را نشان می دهد.

چنین رنگدانه‌هایی معمولاً بی‌اثر هستند، اما قرار گرفتن در معرض باکتری‌ها یا نور فرابنفش می‌تواند باعث تجزیه آنها به ترکیبی مبتنی بر نیتروژن شود که به طور بالقوه می‌تواند باعث سرطان شود.

دیگر نگرانی محققان نفوذ این ذرات به سلول‌های بدن است؛ ذرات مواد استفاده شده در جوهرهای خالکوبی بسیار کوچک هستند، کمتر از ۱۰۰ نانومتر قطر دارند و این واقعیت نگرانی ها را در خصوص نفوذ نانوذرات به داخل سلول‌ها، ورود به هسته و آسیب رساندن به سلول و احتمالاً بروز سرطان را بالا برده است.

حدود نیمی از ۱۸ جوهر تحلیل شده با میکروسکوپ الکترونی دارای ذرات در این محدوده اندازه نگران کننده بودند.

کمیسیون اروپا تتو را مرگ آور اعلام کرد

منبع: arstechnica

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×