» ارز دیجیتال » مدیرعامل کریپتو دات کام: سهم ضرر این صرافی از ورشکستگی FTX فقط 10 میلیون دلار است
کریپتو دات کام

مدیرعامل کریپتو دات کام: سهم ضرر این صرافی از ورشکستگی FTX فقط 10 میلیون دلار است

24 آبان 1401 3

صرافی Crypto.com، مستقر در سنگاپور، در تاریخ 13 نوامبر اعلام کرد که طی یک اقدام اشتباه نزدیک به 400 میلیون دلار اتریوم (ETH) را به جای آدرس مربوط به یک کیف پول سرد، به یک آدرس در صرافی Gate.io منتقل کرده است.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز،  بازار رمزارزها هنوز هم از شوک ورشکستگی و نابودی صرافی FTX ضربه می خورد. همانطور که می دانید، صرافی کریپتو دات ‌کام (Crypto.com) مستقر در سنگاپور در تاریخ 13 نوامبر اعلام کرد که طی یک اقدام اشتباه، نزدیک به 400 میلیون دلار اتریوم (ETH) را به جای آدرس مربوط به یک کیف پول سرد، به یک آدرس در صرافی Gate.io منتقل کرده است. هنوز این جامعه از حیرت فروپاشی این صرافی بزرگ بیرون نیامده است، که خبر سقوط یکی دیگر از صرافی های مطرح این حوزه به گوش می رسد. خبری که نگرانی های زیادی را در میان فعالان حوزه کریپتو و به ویژه سرمایه گذارانی که از طریق این صرافی مبادلات خود را انجام  می دادند، ایجاد کرده است.

«کریس مارشالک»، مدیرعامل صرافی «کریپتو دات کام» (Crypto.com)، به دنبال این رخداد با انتشار پستی در توییتر ضمن تایید اشتباه صورت گرفته تاکید کرد که صرافی Gate.io تمام وجوه منتقل‌ شده را بازگردانده است؛ با وجود این، مشتریان این صرافی احساس خطر کرده و شروع به برداشت وجوه خود کرده‌ اند. به دنبال این اتفاق، چانگ پنگ ژائو مدیر عامل صرافی بایننس به سرمایه ‌گذاران هشدار داد که با دقت بیشتری از دارایی های خود مراقبت کنند، زیرا برخی شواهد نشانگر سقوط یک صرافی دیگر است.

با توجه به اینکه اخیراً به دلیل ورشکستگی صرافی FTX، نگرانی ها درباره احتمال ورشکستگی صرافی کریپتو دات کام نیز افزایش پیدا کرده، کریس مارشالک با بیان اینکه ترازنامه شرکت متبوع وی قوی است، اظهار داشت که 990 میلیون دلار از دارایی های خود را که در FTX  بود، نجات داده است. وی ضمن تاکید بر اینکه کریپتو دات کام هیچ مشکلی در ترازنامه خود ندارد، افزود که ما با اقدامات خود ثابت خواهیم کرد که همه آنها اشتباه می کنند.

تبلیغات جام جهانی قطر

کریس مارشالک همچنین در ادامه سخنان خود تصریح کرد که دارایی های مشتریان این صرافی امن هستند و این شرکت هیچ خطری برای مشتریان ندارد.

کریس مارشالک

شایان ذکر است که داده های موجود در مرورگر بلاکچین اتراسکن نشان می دهد که در 21 اکتبر، صرافی مذکور مبلغی حدود 80 درصد از کل ذخایر اتریوم خود را به صرافی رقیب Gate.io ارسال کرد. این اقدام درست قبل از اینکه Gate.io اثبات ذخایر خود را در 28 اکتبر به کاربران خود ارائه دهد، رخ داده است. موضوعی که موجب شد تا جامعه کریپتو پس از تجربه بحران FTX، برای شفاف سازی هرچه بیشتر به صرافی کریپتو دات کام فشار آورند. کریس مارشالک در این زمینه توضیح داد که وجوه به اشتباه به یک آدرس صرافی خارجی در لیست سفید منتقل شده است. وی در جدیدترین حضور خود بار دیگر بر موضع خود تاکید کرد که در هیچ لحظه ای از زمان، صرافی کریپتو دات کام در موقعیتی قرار نگرفته که در آن خطر ارسال وجوه به جایی آن هم بدون امکان بازیابی وجود داشته باشد. این اشتباه هیچ ربطی به دیوانگی ها و اشتباهات صرافی FTX ندارد.

مدیرعامل صرافی «کریپتو دات کام» همچنین متعهد شد که طی هفته‌ های آینده یک مدرک حسابرسی شده از ذخایر را افشا کند و اطمینان داد که شرکت در هیچ یک از فعالیت های مربوط به محصولات وام دهی غیرمسئولانه صرافی FTX شرکت نداشته است.

کریس مارشالک در یک برنامه زنده که در یوتیوب برگزار شد، حضور یافت و در آن به سوالات متعددی در مورد وضعیت شرکت خود پاسخ داد.

با وجود اتهاماتی که اخیراً به این صرافی وارد شده است، مدیرعامل این شرکت تضمین داد که این پلتفرم، ترازنامه قوی دارد و کاربران نباید نگران دارایی های خود باشند. این کارآفرین لهستانی اظهار داشت که  صرافی متبوعش طبق روال گذشته به فعالیت خود ادامه خواهد داد تا به همه مخالفان و رقیبان خود ثابت کند که این صرافی قابل اعتماد و امن است.

همانطور که اشاره شد، فروپاشی صرافی FTX  که در ایالات متحده واقع شده، وحشت قابل توجهی را در صنعت کریپتو به وجود آورده است، به گونه ای که بسیاری از فعالان این عرصه نگران آن هستند که صرافی های معاملاتی دیگر نیز دچار مشکلات نقدینگی باشند؛ یا اینکه FTX  ردپایی در این شرکت ها داشته باشد که به موجب آن دارایی مشتریان در خطر قرار گیرد.

مارشالک گفت که کریپتو دات کام در چند هفته آینده میزان رمزارزهای خود را از طرف مشتریان خود به طور عمومی اعلام خواهد کرد، که چه مقدار رمزارز از مشتریان در این صرافی ذخیره کرده است. علاوه بر این، این شرکت با این اسناد نشان خواهد داد که با هیچ یک از فعالیت های غیرقانونی و محصولات مربوط به وام دهی غیرمسئولانه صرافی FTX سروکار ندارد.

مدیر عامل صرافی کریپتو دات کام در پایان تاکید کرد که صرافی او تنها 10 میلیون دلار از ورشکستگی FTX  متضرر شده است. او همچنین فاش کرد که این صرافی موفق شده است که 990 میلیون دلار از مبادلات مشکل دار صرافی FTX بازیابی کند و بیان کرد که گردش مالی بین رقبا در این بخش ضروری است.

در لحظه‌ی نگارش این مطلب در ساعت 16:29 روز سه‌شنبه، 24 آبان توکن بومی صرافی کریپتودات‌کام، کرونوس (CRO) با قیمت 0.0764 دلار معامله می ‌شود. بر اساس داده‌ های کوین مارکت کپ، این توکن ظرف هفته‌ گذشته بیش از 44 درصد از ارزش خود را از دست داده است. ارزش کل بازار کرونوس در حال حاضر 1,700,213,068 دلار است. در لیست بزرگترین ارزهای دیجیتال دنیا از لحاظ ارزش کل بازار در سایت کوین مارکت کپ، کرونوس یک پله بالاتر از نیر پروتکل (NEAR) و یک پله پایین‌ تر از الگوراند (ALGO) یعنی در جایگاه 29 قرار دارد.

به علاوه، ارزش کرونوس در برابر دو ارز دیجیتال برتر بازار، بیت کوین (BTC) و اتریوم (ETH) به شدت ضعیف تر است. در حال حاضر، ارزش این توکن در برابر بیت کوین و اتریوم به ترتیب 1.47 و 3.06 درصد کاهش یافته است.

 

تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: سیده مریم سیدان

ویراستار: تارا هدایتی

منبع:  cryptopotato و coinedition

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×