» آرشیو اخبار » کاهش صادرات دریایی چین با کاهش تقاضای جهانی و تورم
کاهش صادرات دریایی چین با کاهش تقاضای جهانی و تورم

کاهش صادرات دریایی چین با کاهش تقاضای جهانی و تورم

25 مهر 1401 5

آمارها نشان می‌دهد که پس از دو سال ازدحام بندرها و کمبود کانتینر،اختلالات با کاهش صادرات چین به دلیل کاهش تقاضا از سوی اقتصادهای غربی و شرایط اقتصاد جهانی، اکنون کاهش یافته است.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، آمارها نشان می‌دهد که پس از دو سال ازدحام بندرها و کمبود کانتینر، اختلالات با کاهش صادرات چین به دلیل کاهش تقاضا از سوی اقتصادهای غربی و شرایط اقتصاد جهانی، اکنون کاهش یافته است.

داده‌ها نشان می‌دهد که نرخ حمل‌ونقل کانتینری که در اوج همه‌گیری با بالاترین قیمت‌ها به ثبت رسید، به سرعت در حال کاهش بوده و محموله‌های کانتینری در مسیرهای بین آسیا و ایالات متحده نیز به شدت کاهش یافته است.

کریستین رولوف، مدیرعامل پلتفرم لجستیک در به‌روزرسانی آمارها در روز چهارشنبه گفت: خرده‌فروشان و خریداران یا صادرکنندگان بزرگ‌ در مورد تقاضا محتاط‌تر هستند و کمتر سفارش می‌دهند.

تبلیغات جام جهانی قطر

از سوی دیگر، ازدحام و زمان انتظار کشتی ها، با سفارش کمتر و کارکرد بنادر با ظرفیت کمتر و کاهش زمان گردش کانتینر که در نهایت ظرفیت را در بازار آزاد می کند، کاهش می یابد.

یک معیار کلیدی برای قیمت کانتینر – 3689 دلار در هر کانتینر 40 فوتی است. Drewry در به‌روزرسانی اخیر گفت که این یعنی 64 درصد کمتر از زمان مشابه در سپتامبر گذشته است و این یعنی 32 هفته سقوط متوالی.

شاخص فعلی بسیار پایین‌تر از قیمت‌ها در زمان اوج همه گیری است. به گفته دروری (Drewry)، نرخ حمل و نقل در مسیرهای اصلی نیز کاهش یافته است. هزینه مسیرهایی مانند شانگهای-روتردام و شانگهای-نیویورک تا 13 درصد کاهش یافته است.

کاهش نرخ حمل و نقل با “افت شدید” محموله های کانتینری مرتبط است. بانک  nomura مستقر در ایالات متحده، گفت که محموله های کانتینری از آسیا به ایالات متحده برای همه محصولات به جز محصولات لاستیکی در ماه سپتامبر، سال به سال کاهش یافته است.

ماساهارو هیروکان، تحلیلگر Nomura در یادداشتی در روز چهارشنبه گفت: «فرض می‌کنیم که کاهش شدید محموله‌های کانتینری تا حد زیادی منعکس‌کننده توقف سفارش‌ها توسط خرده‌ فروشان آمریکایی و کاهش موجودی انبارها به دلیل خطر رکود اقتصادی است». با کاهش شدید خرده فروشی در ایالات متحده ظرفیت بندر در سراسر جهان نیز کاهش یافته است. دروری گفت، هنگامی که بنادر شانگهای پس از قرنطینه های اخیر خود بازگشایی شد، حجم ترافیک بندر افزایش یافت، اما برای جبران «رکود گسترده تر در سطوح حمل و نقل بندر» کافی نبود.

در اروپا نیز، قیمت ها و نرخ های حمل ونقل کانتینری نشان دهنده کاهش اعتماد مصرف کننده است.

شرکت های لجستیک گفتند که روند در دو سال گذشته در زنجیره های تدارکات و تامین معکوس شده است. در طول دوره قرنطینه کمبود کانتینرمنجربه تاخیر درحمل ونقل بنادرو افزایش تقاضا برای حمل و نقل ثابت بود.

دنی دن بوئر، مدیر فروش کانتینرهای سیکیوب، در نشست دیجیتال کانتینر که در اوایل ماه جاری برگزار شد، گفت: اکنون تقاضا برای کانتینرها و همچنین قیمت آنها کاهش یافته است.

آندریا مونتی، مدیرعامل Sogese در همان کنفرانس گفت که زمان بیکاری برای کانتینرها نیز در حال افزایش است.

سوپال شاه، مدیر عامل Arcon Containers هند گفت که کارخانه‌های چین تولید کانتینر را برای آینده و پیش‌بینی کمتر شدن تقاضا متوقف کرده‌اند. او گفت: فضای انبار کانتینر در چین، اروپا، هند، سنگاپور و بیشتر نقاط جهان پر است.

منبع: سی ان بی سی

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×