» آرشیو اخبار » کاهش ذخایر آمریکا نفت را صعودی کرد

کاهش ذخایر آمریکا نفت را صعودی کرد

6 اردیبهشت 1402 13

قیمت نفت پس از ریزش بیش از دو درصدی در شب گذشته، تحت تاثیر آماری که کاهش ذخایر نفت و بنزین آمریکا را نشان داد، در معاملات روز چهارشنبه افزایش یافت.

به گزارش گذارنیوز، بهای معاملات نفت برنت با ۳۰ سنت معادل ۰.۴ درصد افزایش، به ۸۱ دلار و ۷ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۳۹ سنت معادل ۰.۵ درصد افزایش، به ۷۷ دلار و ۴۶ سنت در هر بشکه رسید.

به گفته منابع بازار، گزارش موسسه امریکن پترولیوم نشان داد ذخایر نفت آمریکا در هفته منتهی به ۲۱ آوریل، حدود ۶.۱ میلیون بشکه کاهش پیدا کرده است در حالی که تحلیلگران کاهش این ذخایر به میزان حدود ۱.۵ میلیون بشکه را پیش بینی کرده بودند. ذخایر بنزین آمریکا هفته گذشته، ۱.۹ میلیون بشکه کاهش پیدا کرد اما ذخایر سوخت‌های دیگر به میزان ۱.۷ میلیون بشکه افزایش داشت. آمار رسمی ذخایر نفت و فرآورده‌های نفتی آمریکا بعد از ظهر روز چهارشنبه منتشر خواهد شد.

قیمت نفت روز سه شنبه بیش از دو درصد سقوط کرد و به نزدیک سطحی بازگشت که پیش از اعلام جدیدترین دور کاهش تولید گروه اوپک پلاس در اوایل آوریل، قرار داشت.

تبلیغات جام جهانی قطر

سونگ یانگ، تحلیلگر شرکت “چاینا گلکسی فیوچرز” در یادداشتی نوشت: نیروی صعودی که نفت تحت تاثیر کاهش تولید اوپک پیدا کرده بود، تحلیل رفته و صادرات نفت روسیه هیچ کاهش آشکاری را نشان نمی‌دهد و بخش عرضه بازار را بدون حمایت بیشتر گذاشته است.

هر چند آمار موسسه امریکن پترولیوم در معاملات روز چهارشنبه از قیمت‌ها حمایت کرد اما نگرانی‌های اقتصادی ادامه‌دار و انتظارات برای افزایش بیشتر نرخ‌های بهره که می‌تواند رشد اقتصادی را از مسیر خارج کند و رشد تقاضا برای سوخت را محدود کند، نشانه‌های بهبود مصرف در کوتاه مدت را تحت‌الشعاع قرار دادند.

اعتماد مصرفی آمریکا در آوریل، تحت تاثیر نگرانی‌ها نسبت به آینده، به پایین‌ترین حد ۹ ماهه نزول کرد و این ریسک که اقتصاد آمریکا ممکن است امسال به رکود برگردد را تشدید کرد.

سرمایه گذاران همچنین نگران هستند افزایش جدید نرخ بهره توسط بانک‌های مرکزی بزرگ جهان با که با هدف مقابله با تورم سرسام آور صورت خواهد گرفت، ممکن است رشد اقتصادی را کند کرده و به تقاضا برای انرژی در آمریکا، انگلیس و اتحادیه اروپا ضربه بزند.

بر اساس گزارش رویترز، انتظار می‌رود فدرال رزرو آمریکا، بانک مرکزی انگلیس و بانک مرکزی اروپا در نشست سیاستگذاری آتی خود، نرخ بهره را افزایش دهند.

منبع:خبرگزاری ایسنا

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×