» آرشیو اخبار » ژن هافمن: ریپل و کاردانو همیشه اوراق بهادار بوده‌اند!
ریپل و کاردانو

ژن هافمن: ریپل و کاردانو همیشه اوراق بهادار بوده‌اند!

12 دی 1401 6

مدیر ارشد اجرایی چیا کوین با اشاره به رمزارزهایی مثل اتریوم، ریپل، FTT، سولانا، آوالانچ و کاردانو می‌گوید همه این ارزهای دیجیتال «همیشه» اوراق بهادار بوده‌اند.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، از آنجایی که کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC ) تلاش دارد هر چه زودتر مشخص کند که کدام یک از ارزهای دیجیتال می‌توانند در دسته اوراق بهادار طبقه‌بندی شوند، ژن هافمن (Gene Hoffman)، مدیر ارشد اجرایی پروژه بلاکچین چیا کوین (Chia coin) برای رفع برخی از این سردرگمی‌ها، دیدگاه خود را در یک رشته توییت به اشتراک گذاشته است.

هافمن به طور خاص بیت کوین (BTC)، لایت کوین (LTC)، دوج کوین (DOGE) و ایکس چنج (XCH) را مورد خطاب قرار داد و بیان کرد که این دارایی‌ها اوراق بهادار نیستند. سپس با اشاره به رمزارزهایی مثل اتریوم (ETH)، ریپل (XRP)، توکن بومی اف تی ایکس (FTT)، سولانا (SOL)، آوالانچ (AVAX) و کاردانو (ADA) ادعا کرد که همه این ارزهای دیجیتال «همیشه» اوراق بهادار بوده‌اند.

هافمن و ریپل

تبلیغات جام جهانی قطر

هافمن، به عنوان یک مدیر فنی با تجربه، به جز تلاش برای طبقه‌بندی ارزهای مختلف در دسته‌های اوراق بهادار یا غیر اوراق بهادار، توضیح می‌دهد که پروژه‌ها نباید به فروش توکن‌ها یا رمزارز‌های خود به سرمایه‌گذاران برای جمع‌آوری سرمایه قانونی در ایالات متحده متکی باشند. در عوض، روش‌های شناخته شده‌ای برای انجام این کار بدون به خطر انداختن سرمایه‌گذاران بالقوه وجود دارد.

به گزارش یوتودی (U.Today)، هافمن اخیرا پیش‌بینی کرده است که کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC ) در نبرد قانونی خود علیه ریپل پیروز خواهد شد. به گفته وی، یک قاضی فدرال در نهایت به این نتیجه خواهد رسید که ریپل (XRP) بدون شک یک اوراق بهادار است.

در حالی که بدون تردید ارزهای دیجیتال از ویژگی‌های خاص اوراق بهادار برخوردار هستند، توجه به این نکته مهم است که همه ارزهای دیجیتال لزوماً اوراق بهادار نیستند.

بیت کوین به طور خاص، کاملاً  غیرمتمرکز و غیر اوراق بهادار در نظر گرفته می‌شود. به این معنی که در آن، سهم مالکیت یک پروژه یا بخشی از سود حاصل از سرمایه‌گذاری پروژه به سرمایه‌گذاران اعطا نمی‌شود. با این حال، همانطور که قبلاً گزارش شده است، جان رید استارک (John Reed Stark)، رئیس سابق دفتر اجرای اینترنت کمیسیون بورس و اوراق بهادار، به تازگی مدعی شده است که پرچمدار بازار ارزهای دیجیتال نیز باید به عنوان یک اوراق بهادار طبقه‌بندی شود.

 

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: مرضیه مظاهری

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: u.today

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×