» آرشیو اخبار » چرا گره‌های کاردانو برای نیم ساعت قطع شد؟
گره کاردانو

چرا گره‌های کاردانو برای نیم ساعت قطع شد؟

4 بهمن 1401 6

به گزارش این‌پوت اوت‌پوت، بروز یک ناهنجاری باعث شد 50 درصد از گره‌های کاردانو برای مدتی قطع و دوباره راه‌اندازی شوند.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، اپراتورهای استخر استیک (SPO) و کاربران شبکه بلاکچین کاردانو و رمزارز بومی آن، آدا (ADA) اعلام کرده‌اند حداقل نیمی از گره‌های شبکه کاردانو برای مدت کوتاهی از کار افتاده‌اند.

کاردانو

بر اساس پیامی که روز 22 ژانویه (2 بهمن) منتشر شد و شرکت مهندسی و تحقیقاتی توسعه دهنده بلاکچین کاردانو یعنی کمپانی این‌پوت اوت‌پوت گلوبال (Input Output Global) آنرا در تلگرام تأیید کرد، بروز یک ناهنجاری باعث شد 50 درصد از گره‌های کاردانو برای مدتی قطع و دوباره راه‌اندازی شوند.

تبلیغات جام جهانی قطر

این شرکت در توضیح علت وقوع این وقفه غیرمنتظره توضیح داده است “به نظر می‌رسد این اتفاق ناشی از بروز یک ناهنجاری گذرا بوده است که دو واکنش را در گره ایجاد می‌کند”، در نتیجه این ناهنجاری، برخی از گره‌ها از همتای خود جدا شده‌اند، در حالی که برخی دیگر پیوند خود را از سر گرفته‌اند.

علیرغم افت کوتاهی که در عملکرد شبکه مشاهده شد، بلاکچین کاردانو توانست بدون دریافت هیچ کمکی از منابع خارجی، بازیابی شود. در ادامه این بیانیه آمده است:

«بروز این “مشکلات موقت” در طول فرآیند طراحی گره و اجماع در نظر گرفته شده است و سیستم دقیقاً همانطور که پیش‌بینی شده بود، عمل کرد.”

کاردانو ادعا می‌کند که در طول این ناهنجاری که بین بلوک‌های 8300569 و 8300570 رخ داده است، فرایند تولید بلوک با وجود اندکی تعویق، همچنان ادامه داشته است. بر اساس این گزارش، “در مقایسه با تأخیرهایی که در طول عملیات عادی رخ می‌دهد، تأثیرات این اتفاق ناچیز بوده است. در واقع اکثر گره‌ها بسته به SPO انتخاب شده، به طور خودکار بازیابی شده‌اند.”

با این وجود کاردانو اذعان داشته است که تیم توسعه دهندگان آن، همچنان در حال بررسی موضوع بوده و در مورد دلیل اصلی این ناهنجاری تحقیق می‌کنند. آنها در کنار روش‌های نظارت عادی خود، اقدامات بیشتری در زمینه لاگین سیستم اتخاذ می‌کنند.

تام استوکس (Tom Stokes)، یکی از اپراتورهای استخر استیک (SPO) کاردانو و یکی از بنیان‌گذاران نود شارک (Node Shark)، روز 22 ژانویه با انتشار پستی در توییتر گفت که بیش از نیمی از گره‌هایی که در لیست قرار دارند تحت تأثیر این مشکل قرار گرفتند.

علاوه بر آن، او نموداری ارائه کرد که نشانگر نقطه‌ای بود که در آن، همگام سازی شبکه برای بیش از 300 گره گزارش‌دهی، از 100٪ به کمی بیش از 40٪ کاهش یافته است.

طبق نمودار استوکس، پس از این کاهش عملکرد، همگام‌سازی شبکه توانست به سطحی در حدود 87٪ بازگردد. یک اپراتور استخر استیک دیگر نیز همان روز مشکلات مشابهی را گزارش کرد، اما گفت که “چندین اپراتور استخر استیک (SPO) اصلاً تحت تأثیر قرار نگرفته‌اند. تعدادی نیز شاهد راه‌اندازی مجدد رله‌ها و BPهای خود بوده‌اند.”

 

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: مرضیه مظاهری

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: blockchain

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×