» آرشیو اخبار » چرا مایکرواستراتژی 704 واحد بیت کوین فروخت؟
مایکرواستراتژی

چرا مایکرواستراتژی 704 واحد بیت کوین فروخت؟

11 دی 1401 5

شرکت هوش تجاری مایکرواستراتژی فاش کرد که بخشی از ذخیره بیت کوین خود را روز 22 دسامبر (1 دی) برای اهداف مالیاتی فروخته است.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، شرکت هوش تجاری مایکرواستراتژی (MicroStrategy) که سهام آن به صورت عمومی معامله می‌شود، فاش کرد که بخشی از ذخیره بیت کوین خود را روز 22 دسامبر (1 دی) برای اهداف مالیاتی فروخته است.

اگرچه این شرکت به تازگی بیت‌کوین‌های بیشتری را خریداری کرده است، اما با این فروش، عملاً وعده خود مبنی بر اینکه هرگز بخشی از ذخیره بیت‌کوین خود را نخواهد فروخت را نادیده گرفته است.

بیت کوین مایکرواستراتژی

تبلیغات جام جهانی قطر

مایکرواستراتژی و فروش بیت کوین برای مالیات

همانطور که قبلاً در گزارش‌ها به آن اشاره شده است، شرکت بزرگ مایکرواستراتژی در فاصله بین 1 نوامبر 2022 تا 21 دسامبر 2022 (10 آبان تا 30 آذر) معادل 2395 واحد بیت کوین به ارزش حدود 42.8 میلیون دلار خریداری کرده است. پس از آن، درتاریخ 22 دسامبر (1 دی)، این شرکت 704 واحد بیت کوین را با قیمتی در حدود 11.8 میلیون دلار فروخت. ناگفته نماند که دو روز بعد، این شرکت 810 واحد بیت کوین را به ذخیره خود افزود.

پرونده این شرکت در کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) حاکی از آن است که این بیت کوین‌ها برای ایجاد مزایای مالیاتی فروخته شده‌اند.

این شرکت گفت:

 «مایکرواستراتژی قصد دارد تا جایی که چنین اقداماتی تحت قوانین جاری مالیات بر درآمد فدرال مجاز شمرده می‌شوند، زیان‌های سرمایه ناشی از این معامله را در مقابل سودهای سرمایه قبلی بازگرداند و احتمال می‌رود این اقدام مزایای مالیاتی برای شرکت ایجاد کند.»

خلف وعده

در تابستان سال 2020، مایکرواستراتژی فرهنگ انباشت بیت کوین را با تلاش‌های مدیر عامل سابق خود، مایکل سیلور (Michael Saylor) آغاز کرد. از آن زمان، این شرکت قریب به 132 هزار و 251 واحد بیت کوین به ارزش 2.2 میلیارد دلار (باقیمت فعلی بازار) جمع آوری کرده است. این اقدام، مایکرواستراتژی را به بزرگترین دارنده BTC در بین شرکت‌های سهام عام تبدیل کرده است، حتی اگر متحمل زیان هنگفت ۲ میلیارد دلاری شده باشد.

همانطور که می‌دانید، پس از روند صعودی سال 2021، قیمت بیت کوین و سایر دارایی‌های دیجیتال به شدت کاهش یافت. هرچند این روند نزولی در طول سال 2022 شدت پیدا کرد، اما بازار نزولی نتوانست روحیه خرید بیت کوین را از این شرکت بگیرد.

گفتنی است که مایکل سیلور در مصاحبه‌ای که ماه ژانویه (دی 1400) با بلومبرگ داشت، قول داد که این شرکت هرگز دارایی‌های بیت کوین خود را نفروشد.

«نه هرگز! ما فروشنده نیستیم. ما فقط بیت کوین را خریداری و نگهداری می‌کنیم، درست است؟ این استراتژی ماست.»

در همان ماه، فونگ له (Phong Le)، که در آن زمان مدیر ارشد مالی مایکرواستراتژی بود، اعلام کرد که این شرکت به سیاست «خرید و نگه‌داری» خود پایبند خواهد بود.

 

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: مرضیه مظاهری

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: cryptopotato

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×