» آرشیو اخبار » گاوهای یورو هنوز تسلیم نشده اند؛ پیش بینی هفتگی یورو
یورو

گاوهای یورو هنوز تسلیم نشده اند؛ پیش بینی هفتگی یورو

28 آبان 1401 4

جفت یورو و دلار برای مدت کوتاهی از  روند نزولی میانگین متحرک ساده 200 روزه در اوایل هفته فراتر رفت. اما فشار فروش باعث معکوس شدن روند در روزهای بعد شد. جفت ارز یورو و دلار (EURUSD) از ژوئن 2021 کمتر از میانگین متحرک بوده است و این یک شاخص روانی و حیاتی خواهد بود، زیرا خریداران از شکست صعودی سطح مقاومت پویا خوشحال خواهند شد.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، جفت ارز یورو و دلار رشد ماه نوامبر خود را تا 1.0480 در روز سه شنبه افزایش داد. اما پس از آن کاهش یافت و هفته را در حدود 1.0350 به پایان رساند. دلار آمریکا در ابتدای هفته در بحبوحه گمانه زنی های فزاینده مبنی بر اینکه فدرال رزرو آمریکا سیاست های پولی خود را به دنبال نشانه هایی از کاهش تورم در ایالات متحده تغییر خواهد داد، تا حدی عقب ماند و ارزش خود را از دست داد.

در بحبوحه نشانه هایی از بالا ماندن فشارهای تورمی در سطح جهانی، بحران روسیه، و ترس از مسائل جدید زنجیره تامین انرژی، روحیه خوش بینانه طول هفته محو شد. یورویی که قبلاً از ضعف گسترده دلار آمریکا سود می برد، سودها را کاهش داد و در نهایت تا حدودی روند عکس به خود گرفت.

فاکتورهای موثر بر یورو

بریتانیا گزارش داد که شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) در ماه اکتبر، 11.1 درصد افزایش یافته است که یک رکورد جدید به حساب می آید. این کشور تاکنون تنها کشوری است که مقامات رسما اعلام کرده اند، اقتصاد در رکود است. شاخص قیمت مصرف کننده منطقه یورو نیز 10.6 درصد اعلام شد که به سختی کمتر از برآورد اولیه 10.7 درصد بوده است.

تبلیغات جام جهانی قطر

اواسط هفته، پس از انتشار اخباری مبنی بر حمله موشکی به یکی از شهرهای لهستان نزدیک مرز اوکراین، بازارهای مالی تحت تاثیر قرار گرفتند. پس از تحقیقات صورت گرفته، ناتو اعلام کرد که این موشک از سوی نیروهای دفاعی اوکراین بوده است، اگرچه این موضوع هنوز در دست بررسی است.

همچنین چین از افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا خبر می دهد. این کشور علیرغم سیاست سختگیرانه کووید، روز پنج‌شنبه ۲۳۲۷۶ مورد جدید ابتلا را اعلام کرد. قرنطینه در مناطق مختلف گسترش یافت و منجر به ناآرامی غیرنظامی شد. چین به سختی برخی از اقدامات محدودکننده خود را کاهش داده است، و جهان نگران است که اقتصاد آسیب دیده چین به کل جهان سرایت کند؛ همانطور که در مراحل اولیه بیماری همه گیر اتفاق افتاد.

در همین حال، بانک‌های مرکزی در آستانه نشست‌های سیاست پولی اواسط دسامبر، نکاتی را ارائه می‌کنند. کریستین لاگارد (رئیس بانک مرکزی اروپا)، روز جمعه گفت که آنها به افزایش نرخ بهره ادامه خواهند داد. و افزود که حتی ممکن است نیاز به محدود کردن فعالیت های اقتصادی برای مهار تورم داشته باشند. لاگارد افزود: «ما احتمالا نرخ ها را بیشتر افزایش دهیم». نرخ سپرده بانک مرکزی اروپا 1.5 درصد است، که بسیار کمتر از 4 درصد همتای آمریکایی خود است.

فدرال رزرو آمریکا خیلی زودتر از بانک مرکزی اروپا موضع تهاجمی اتخاذ کرده است. و انتظار می رود که با نرخ های محدود کننده، بتواند تورم را کاهش دهد. در بلندمدت، نرخ وجوه فدرال رزرو ایالات متحده تا سال 2023 حدود 5 درصد و در سال 2024 به 4.5 درصد کاهش می یابد.

عامل دیگری که در این هفته بر دارایی های پربازده تأثیر گذاشت، از سوی فدرال رزرو بود. تعداد زیادی از مقامات فدرال رزرو اعلام کردند که ممکن است بانک مرکزی موضع تهاجمی خود را برای مدت طولانی تری حفظ کند، زیرا نرخ هایی که تاکنون اعمال شده، برای مهار تورم کافی نبوده است.

فدرال رزرو ایالات متحده تصمیم خود را در 14 دسامبر اعلام خواهد کرد، در حالی که بانک مرکزی اروپا در 15 دسامبر همین کار را انجام خواهد داد و اقداماتی را قبل از تعطیلات زمستانی انجام می دهد.

ایالات متحده سیگنال های اقتصادی دلگرم کننده ای را نشان می دهد

نشانه‌های  بهبود اقتصاد کلان ایالات متحده دیده می شود، زیرا شاخص قیمت تولیدکننده (PPI) این کشور در ماه اکتبر 8 درصد افزایش یافت و نسبت به 8.4 درصد قبلی کاهش نشان داد. شاخص اصلی به 6.7 درصد رسید که نسبت به 7.1 درصد سپتامبر کاهش نشان داده است. علاوه بر این، خرده‌فروشی در ماه سپتامبر 1.3 درصد افزایش یافت که با هیچ یک از پیش بینی ها همخوانی نداشت.

با این وجود، و با وجود جو ضعیف بازار، سود دلار آمریکا کاملاً محدود بود. دو عامل اصلی می تواند آن را توضیح دهد. اولین مورد، بازدهی اوراق قرضه خزانه داری ایالات متحده است که بسیار پایین تر از بالاترین رقم چند ساله اخیر خود باقی مانده است.

بازده این هفته بالاتر بود اما به نظر می رسد در نهایت تثبیت شده است. از سوی دیگر، اعتقاد بر این است که فدرال رزرو ایالات متحده به زودی به دلیل کاهش تورم یا رسیدن به سطوح محدود کننده اقتصادی، سرعت افزایش نرخ بهره خود را کاهش خواهد داد.

چشم انداز تکنیکال جفت‌ یورو و دلار (EURUSD)

جفت یورو و دلار قدرت صعودی بلندمدت خود را از دست داده است. نمودار هفتگی نشان می دهد که یورو و دلار (EURUSD) در رنج بالای هفته قبل، در حالی که بالاترین قیمت را ثبت کرد، ثابت مانده است. میانگین متحرک ساده 20 روزه (SMA20) در حدود 1.0030 ثابت باقی مانده، و به سختی بالاتر از سطح بحرانی فیبوناچی 61.8 درصدی رالی نوامبر (در اطراف کانال برابری) قرار گرفته است. میانگین متحرک ساده 100 روزه از میانگین متحرک ساده 200 روزه عبور می کند.

هر دو کشش نزولی بسیار بالاتر از سطح فعلی را به دست می آورند، که نشانه خوبی برای گاوهای یورو نیست. در نهایت، اندیکاتورهای تکنیکال درست بالای خط وسط خود به حالت افقی درآمده اند که نشان دهنده کاهش شانس صعود در روزهای آینده است.

نمودار روزانه نشان می دهد که جفت یورو و دلار برای مدت کوتاهی از روند نزولی میانگین متحرک ساده 200 روزه در اوایل هفته فراتر رفت. اما فشار فروش باعث معکوس شدن روند در روزهای بعد شد. جفت ارز یورو و دلار (EURUSD) از ژوئن 2021 کمتر از میانگین متحرک بوده است و این یک شاخص روانی و حیاتی خواهد بود زیرا خریداران از شکست صعودی سطح مقاومت پویا خوشحال خواهند شد.

همین نمودار ریسک را به سمت بالا منحرف می‌کند، زیرا با وجود اینکه مومنتوم (قدرت روند) در محدوده خرید بیش از حد است، شیب صعودی خود را حفظ کرده است. در حالی که شاخص قدرت نسبی (RSI) در حدود 67 تثبیت می‌شود. علاوه بر این، میانگین متحرک ساده 20 روزه، پس از عبور از بالای 100 به طور محکم به سمت بالا حرکت می‌کند.

میانگین متحرک ساده 200 روزه، در حال حاضر روی 1.0416 قرار دارد و مقاومت قبل از بالاترین سطح 1.0480 را ایجاد می کند. اولین سطح حمایت در 1.0305، یعنی 23.6 درصد فیبوناچی رالی نوامبر، و پس از آن 1.0190، 38.2 درصد اصلاحی همان رالی قرار دارد.

یورو

احساسات جفت‌ارز یورو و دلار (EURUSD)

طبق نظرسنجی اف ایکس استریت، جفت‌ارز یورو و دلار می تواند در هفته آینده سهمی از زمین داشته باشد. میانگین هدف 1.0211 است که 56 درصد از کارشناسان نظرسنجی به سطوح پایین تری چشم دوخته اند. با این وجود، اکثر بازیگران بازار بر این باورند که این جفت ارز بالاتر از برابری باقی خواهد ماند.

چشم انداز بلندمدت بانک‌ها که هنوز بر اساس ارزش دلار آمریکا حرکت می‌کنند، نزولی است. نمودار نمای کلی نشان می دهد که میانگین های متحرک خنثی خواهند بود، زیرا بیشتر تخمین ها زیر سطح فعلی باقی می مانند.

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: لیلا درخشان

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: fxstreet

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×