» آرشیو اخبار » پیش‌بینی قیمت نفت خام؛ بازارهای نفت خام در حال بازیابی
قیمت نفت خام

پیش‌بینی قیمت نفت خام؛ بازارهای نفت خام در حال بازیابی

3 دی 1401 2

بازارهای نفت خام در روز جمعه اندکی افزایش یافته است؛ زیرا مسکو اعلام کرد که ممکن است تولید نفت خود را کاهش دهد تا سقف قیمت نفت خام روسیه را که توسط کشورهای جی هفت (G7) و اتحادیه اروپا اعمال شده است، تعدیل نماید.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، بازارهای نفت خام در روز جمعه اندکی افزایش یافته است؛ زیرا مسکو اعلام کرد که ممکن است تولید نفت خود را کاهش دهد تا سقف قیمت نفت خام روسیه را که توسط کشورهای جی هفت (G7) و اتحادیه اروپا اعمال شده است، تعدیل نماید. در بورس کالای نیویورک، قیمت نفت خام با 2.7 درصد افزایش به 79.56 دلار در هر بشکه رسید، در حالی که در بورس بین قاره‌ای لندن، برنت با 3.6 درصد افزایش به 83.92 دلار در هر بشکه رسید.

نموار نفت خام

تحلیل تکنیکال نفت خام وست تگزاس اینترمدیت (WTI)

بازار نفت خام وست تگزاس در جریان معاملات روز جمعه افزایش یافت، زیرا همچنان شاهد معاملات پر سر و صدا هستیم. ما سطح 80 دلار جلسه قبل و همین طور میانگین متحرک نمایی 50 روزه (EMA 50) را به طور همزمان آزمایش می کنیم. با این حال، باید به یاد داشته باشید که جمعه میزان و حجم معاملات اندک بوده و معامله‌گران بیشتر از توجه به بازار در آستانه ورود به تعطیلات هستند؛ این وضعیتی است که احتمالاً منجر به روند نزولی بازار خواهد شد.

تبلیغات جام جهانی قطر

تحلیل تکنیکال نفت خام برنت

بازارهای برنت نیز در جریان معاملات روز جمعه اندکی افزایش یافتند تا به اوج جلسه قبل برسند. به احتمال زیاد دوباره شاهد تلاش برای یافتن فروشندگان خواهیم بود، اما در نهایت و به احتمال زیاد از میزان و حجم معاملات کاسته خواهد شد.

نفت خام برنت در هفته آینده به احتمال زیاد بسیار غیرقابل نقد خواهد بود، زیرا معامله‌گران بیشتر در تعطیلات خواهند بود. و بنابراین بررسی کندل استیک نفت خام چندان کاربردی نخواهد بود. در نهایت، من فکر می‌کنم که نفت به دلیل کمبود تقاضای جهانی کماکان با مشکلاتی دست و پنجه نرم می کند. اما در سال آینده، ما شاهد یک چرخش خواهیم بود، زیرا مسائل عرضه همچنان یک مسئله اصلی در دنیای واقعی است. با این حال، به نظر می رسد که معامله‌گران در حال حاضر بیش از هر چیز دیگری مایل به تمرکز بر روی رکود اقتصادی هستند.

نفت خام

تحلیل هفتگی بازارهای نفت خام

بازارهای نفت خام در طول هفته افزایش یافته و نشانه‌هایی از انعطاف را نشان می دهد. با این حال، باید دید که وضعیت نفت خام در هفته آتی به چه شکل خواهد بود.

نفت خام

تحلیل تکنیکال هفتگی نفت خام وست تگزاس اینترمدیت (WTI)

بازار نفت خام وست تگزاس اینترمدیت در طول هفته کمی افزایش یافته و سطح 80 دلار را آزمایش کرده است. سطح 80 دلار یک رقم بزرگ، گرد و از نظر روانی قابل توجه است که بسیاری از معامله‌گران به آن توجه خواهند کرد. اگر بتوانیم از سطح 80 دلار عبور کنیم و در آنجا بمانیم، نفت این شانس را دارد که به بالاتر رفتن ادامه دهد، شاید به میانگین متحرک نمایی 50 هفته ای برسد. همانطور که گفته شد، بازار در حال حاضر روی تعطیلات متمرکز خواهد شد و نه بازار نفت.

تحلیل تکنیکال هفتگی نفت خام برنت

نفت خام برنت نیز در طول هفته افزایش یافته و به سطح 85 دلار رسیده است. سطح 85 دلار یک رقم بزرگ، گرد و از نظر روانی مورد توجه و منطقه‌ای است که همیشه باید مقاومت داشته باشد. به همین دلیل، من پیش‌بینی می‌کنم که بازار همیشه شاهد کمی مشکل در این زمینه باشد، اما هفته آینده تعطیلات کریسمس و روز سال نو است، بنابراین شما فقط می‌توانید در رابطه با بازار نفت مطالعه کنید. بازار طی دو هفته گذشته بسیار پر سر و صدا بوده است و این برای رشد اقتصاد جهانی گران تمام خواهد شد، چرا که مشکلات عرضه و تقاضای نفت عامل اصلی این سر و صداها بوده است.

به هر حال، فعالیت اقتصادی کمتر به این معنی است که تقاضای کمتری برای نفت خام وجود خواهد داشت. به مواردی که گفته شد، باید مشکلات مربوط به عرضه نفت خام را هم اضافه کرد. بنابراین وقتی که در ژانویه به سر کار خود بازگردند، خیلی از رفتارهای پر سر و صدا ادامه خواهند یافت، اما در حال حاضر و این هفته ممکن است اوضاع آرام باشد.

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: لیلا درخشان

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: fxempire ، fxempire

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×