» آرشیو اخبار » پیش‌بینی رکوردشکنی تاریخی بورس
بورس

پیش‌بینی رکوردشکنی تاریخی بورس

13 دی 1401 6

شاخص کل بورس طی یک هفته گذشته صعودها و نزول‌های پرقدرت داشته است و یکبار کانال یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحد را فتح کرد و مجدد آن را از داست داد. این بازار امروز درحالی کانال مذکور را پس گرفته است که یک کارشناس بازار سرمایه نوسان را ذات بازار می‌داند و بر این باور است که شاخص کل بورس تا پایان سال رکورد تاریخی خود را خواهد شکست.

به گزارش گذارنیوز، فردین آقابزرگی در بازار سرمایه هیچ روندی اعم از نزولی و صعودی پیاپی معنا ندارد، ذات بازار نوسان است اما برخی اوقات بعضی مسئولان اظهار نظرهایی می‌کنند که در راستای پیش‌بینی پپذیری اقتصاد صورت می‌گیرد. این اتفاق باعث برهم خوردن معادلات تحلیلی می‌شود.

وی ادامه داد: شبهه برای بازار ایجاد شد که درآمد حاصل از شرکت‌ها ممکن است کاهش پیدا کند، در صورتی که اینطور نیست.

این کارشناس بازار سرمایه علاوه بر مقایسه بازدهی بین بازارها از جمله مسکن، ارز، طلا، خودرو که در آستانه جباب شدن قرار دارد و در نقطه مقابل بازار سرمایه تازه به اردیبهشت سال ۱۴۰۱ برگشته است، گفت: بازار سرمایه نه تنها رشد نکرده است بلکه مقایسه رشد سودآوری شرکت‌ها نسبت به دوره مشابه سال گذشته و همچنین پیش‌بینی افزایش سود شرکت‌ها در سال ۱۴۰۱ به میزان ۷۵۰ تا ۸۰۰ هزار میلیارد تومان در مقایسه با ۶۵۰ هزار میلیارد تومان سال ۱۴۰۰، حکم بر این می‌کند که بازار سرمایه در آستانه تطبیق بازدهی با تورم قرار دارد.

تبلیغات جام جهانی قطر

آقابزرگی تاکید کرد: شاخص کل رکورد تاریخی خود را خواهد شکست. نمونه بارز تطبیق تورم با شاخص بورس را در تمام بازارهای مالی دنیا مانند آرژانتین، ترکیه و… مشاهده شده است.

به اعتقاد وی، زمانی که تورم وجود دارد نمی‌توان جلوی رشد بازدهی بازار سرمایه را با دستور یا ابلاغیه خاص گرفت. بنابراین شاخص کل تا پایان سال بالای دو میلیون واحد خواهد رفت.

منبع: ایسنا

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×