» ارز دیجیتال » پیش‌بینی بازار پول، فناوری، سهام و ارز دیجیتال برای سال 2023
رمزارز در 2023

پیش‌بینی بازار پول، فناوری، سهام و ارز دیجیتال برای سال 2023

10 دی 1401 4

یکی از مهمترین موضوعات در عرصه سرمایه‌گذاری اقتصادی، شناخت دقیق بازار و پیش بینی های به موقع تغییرات روند این بازارها است. اینک با به پایان رسیدن سال 2022 پرسش مهمی که ذهن سرمایه‌گذاران را به خود مشغول کرده این است که بازار برای سال 2023 چه روندی را در پیش خواهد گرفت؟

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، یکی از مهمترین موضوعات در عرصه سرمایه‌گذاری اقتصادی، شناخت دقیق بازار و پیش‌بینی های به‌موقع تغییرات روند این بازارها است. اینک با به پایان رسیدن سال 2022، پرسش مهمی که ذهن سرمایه‌گذاران را به خود مشغول کرده، این است که بازار برای سال 2023 چه روندی را در پیش خواهد گرفت؟  در اینجا برخی از پیش‌بینی ها درباره بازارهای مالی، اقتصاد و سهام برای سال 2023 آورده شده است.

اکثر سرمایه‌گذاران یک سال و نیم گذشته را با احتیاط گذرانده‌‌اند. پس از یک سال آشفتگی، ممکن است اکنون زمان‌ مناسبی برای پیش‌بینی این باشد که بدانیم اقتصاد در سال آینده به کدام سمت خواهد رفت. این اقدام در دنیایی که بسیاری از مدیران اجرایی و تحلیلگران روزهای سختی را پیش‌بینی می کنند، دور از انتظار و سخت خواهد بود. نباید این را فراموش کرد که بازار و اقتصاد روند یکسان ندارند و حالا به برخی پیش‌بینی ها و تفسیرها توجه کنید.

1- هوش مصنوعی چت‌بات‌ها و ChatGPT و امثال آن جهش دیگری را برای بهره‌وری کارگران رقم خواهند زد

در طول سال 2023 شاهد شکوفایی اولیه بهبود توانایی و کارایی خواهیم بود، زیرا افراد در بسیاری از جنبه‌ های زندگی از هوش مصنوعی استقبال می‌کنند. این منجر به افزایش بهره‌وری در طی سه تا پنج سال آینده خواهد شد. شرکت‌ ها در رسیدگی به مشتریان، برنامه‌‌ریزی، هزینه‌ های قانونی و غیره کارآمدتر و موثرتر عمل خواهند کرد.

تبلیغات جام جهانی قطر

بهبود بهره‌وری به معنای شوک صعودی برای درآمد شرکت ها در سال 2024 خواهد بود و از آنجایی که بازار سهام همیشه نگاهی رو به آینده دارد، هوش مصنوعی در سال 2023 به بهبود فناوری کمک خواهد کرد.

2- اقتصاد ایالات متحده یکی از قوی‌ترین اقتصادهای جهان خواهد بود

آیا ما در حال حاضر در رکود نیستیم؟ چند ماه پیش بحثی در مورد اینکه آیا دو بار رشد منفی تولید ناخالص داخلی (GDP) متوالی نشانگر رکود بوده یا خیر، وجود داشت. به طور قطع می توان گفت که صنعت فناوری و صنایع املاک و مستغلات در دوره رکود خود هستند. انتظار می رود ایالات متحده در سال 2023 با وجود درآمدهای شرکتی ثابت، اقتصاد خوبی داشته باشد.

3- کاهش رکود اشتغال در مشاغل مهندسی فناوری/نرم افزار تا اواسط سال 2023

انتظار می رود از اواسط سال 2023 و در طول سال 2024، تقاضا برای چنین مشاغلی دوباره رو به افزایش بگذارد.

4- افزایش حاشیه های عملیاتی

حاشیه عملیاتی برای شرکت «متا پلتفرمز» به اختصار متا (Meta) یا فیسبوک سابق که میزان 0.07 درصد افزایش و شرکت آمازون (AMZN) میزان  0.21 درصد کاهش داشته و سایرین در فضای فناوری افزایش خواهد یافت. این منجر به سال بسیار خوبی برای گروه سهام فنگ (FAANG) خواهد شد. در امور مالی FAANG مخفف کلمه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ای است که به سهام پنج شرکت برجسته فناوری آمریکایی Facebook ،Amazon ،Apple ،Netflix و Google اشاره دارد.

5- فدرال رزرو نرخ بهره را کاهش نخواهد داد

فدرال رزرو مجبور نیست نرخ بهره را کاهش دهد، زیرا اقتصاد ایالات متحده تثبیت می شود و احتمالاً این نهاد تا پایان سال به صورت غیر منتظره ای شروع به افزایش نرخ خواهد کرد. برای مردم بهتر است که به خاطر پس‌انداز پول در بانک یا وام دادن به دولت امتیاز بگیرند.

به‌عنوان کسی که در طول تقریباً 30 سال زندگی حرفه ‌ای خود در میان فراز و فرودهای تصمیمات فدرال رزرو زندگی کرده‌‌ام، از دیدن یک اقتصاد رو به رشد عادی با سطوح نرخ بهره تقریباً طبیعی ادامه‌دار برای چند سال هیجان‌ زده خواهم بود.

6- افزایش تورم ماه به ماه

داده‌ های شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) بی ‌ثبات‌ترین داده‌هایی خواهند بود که در دهه‌ های اخیر دیده ‌ایم. این دلیل دیگری است که فدرال رزرو نرخ نرخ بهره را کاهش نخواهد داد.

7- سود اوراق خزانه‌داری

سال 2023 را با سود اوراق دو ساله خزانه‌داری 3 تا 4 درصد و اوراق 10 ساله با بازدهی 4 تا 5 درصد به پایان خواهیم رساند. این طبیعی و مناسب خواهد بود.

8- یکنواختی در بازار سهام برای سال 2023

میانگین صنعتی داوجونز از منفی 0.22 درصد میزان 3 تا 5 درصد دیگر کاهش می‌ یابد، شاخص S&P 500، در  منفی 0.25 ثابت خواهد بود و نزدک کامپوزیت از +5.91 درصد، حدود 5 تا 10 درصد دیگر افزایش می ‌یابد.

تماشای کاهش سرمایه معامله‌گران بسیار ناراحت کننده خواهد بود، زیرا صدها نفر هستند که دارایی‌شان تمام می ‌شود.

9- کاهش نفت به 50 دلار یا 60 دلار در هر بشکه

کشورهای عضو اوپک پلاس پمپاژ بیش از حد را آغاز خواهند کرد و در مقابل ایالات متحده نیز ذخایره خود را افزایش می دهد. این یک موهبت برای بقیه اقتصاد ایالات متحده خواهد بود، این همچنین به این معنی است که برآوردهای درآمدی برای بسیاری از شرکت های انرژی باید کاهش یابد و این بر قیمت سهام آن ها فشار وارد خواهد کرد.

10- کاهش بیت کوین و افزایش اتریوم در سال 2023

بیت کوین در طول سال 2023 بین 11,000 تا 15,000 دلار نوسان خواهد داشت و  اتریوم بین 300 تا 600 دلار افزایش می یابد. هنوز میلیاردها دلار ارزش برای چند صد ارز رمزنگاری شده وجود دارد که در سال ۲۰۲۳ از بین خواهند رفت و کمیسیون بورس و اوراق بهادار و وزارت دادگستری در نهایت با مطرح کردن اتهاماتی علیه برخی از افراد دخیل در این صنعت، به روند فروش دامن می زنند.

11- پیشرفت صنعت فضایی

من دوست دارم مقداری سهام در صنعت فضایی بخرم، اما باید منتظر بمانیم تا دسته بعدی از شرکت‌ های فضایی خصوصی خوب طی دو تا پنج سال آینده عمومی شوند. من از شرکت ارائه دهنده خدمات پرتاب ماهواره (RKLB) سهم می خرم، زیرا نمی توانم باور کنم که شرکت هایی مانند بوئینگ، یا کشورهایی مانند بریتانیا توانایی های پرتاب ماهواره ای و صنعت فضایی خود را ارتقاء ندهند.

 

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: سیده مریم سیدان

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: marketwatch

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×