» آرشیو اخبار » پوند با فروش بالا به کانال 1.19 برگشت
پوند

پوند با فروش بالا به کانال 1.19 برگشت

2 آذر 1401 5

آمار خرده فروش بریتانیا که امروز منتشر شد، بهتر از پیش بینی ها بوده و از نرخ پوند به دلار حمایت کرد.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، آمار خرده فروش بریتانیا که امروز منتشر شد، بهتر از پیش بینی ها بوده و از نرخ پوند به دلار حمایت کرد.

امروز روز شلوغی برای جفت پوند در برابر دلار آمریکا (GBP/USD) بود، چرا که ارقام خرده فروشی بریتانیا برای ماه اکتبر در کانون توجه قرار گرفت. البته با توجه به چشم‌انداز اقتصادی تیره پیش بینی شده برای سال 2023 از سوی موسسه OBR، این آمار بیش از حد معمول مورد توجه بازار قرار گرفت.
در ماه اکتبر، خرده فروشی 0.6 درصد افزایش یافت که تا حدی یک روند عکس را نسبت به کاهش 1.5 درصدی ماه سپتامبر نشان می دهد. این آمار در حالی اعلام می شود که اقتصاددانان رشد 0.3 درصدی را برای ماه اکتبر پیش بینی کرده بودند.

بنابر اظهارات صندوق های تامین مالی (ONS)؛ آمار خرده فروشی در همه بخش‌های اصلی افزایش یافت، به‌ جز فروشگاه‌های مواد غذایی که حجم فروش آن‌ها 1.0 درصد کاهش یافت.
حجم فروش فروشگاه‌های غیرغذایی 1.1 درصد افزایش یافت. مقدار فروش خرده فروشی گزارش شده برای این فروشگاه ها، در مجموع 1.7 درصد کمتر از مقادیر گزارش شده قبل از کووید-19 در فوریه 2020 بود. در مقابل، حجم فروش فروشگاه‌های مواد غذایی 4.1 درصد کمتر از مقادیر گزارش شده زمان قبل از همه گیری کووید، در فوریه 2020 بوده است.
حجم فروش سوخت خودرو 3.3 درصد افزایش یافت، در حالی که حجم فروش خرده فروشی غیر فروشگاهی 1.8 درصد افزایش یافت.
حجم خرده‌فروشی‌های غیرفروشگاهی 21.2 درصد بالاتر از سطح قبل از همه‌گیری بود.
فروش خرده‌فروشی نسبت به مدت مشابه سال قبل (اکتبر 2021) 6.1 درصد کاهش یافت. این در حالیست که گزارش نقطه ای مربوط به ماه سپتامبر حاکی از کاهش 6.8 درصدی این ماه نسبت به مدت مشابه سال قبل بوده است. البته ناگفته نماند که بسیاری از خرده فروشان، در 19 سپتامبر به دلیل مراسم تشییع جنازه ملکه الیزابت دوم تعطیل شدند.
حجم فروش در سه ماه منتهی به اکتبر 2022 در مقایسه با سه ماه قبل 2.4 درصد کاهش یافت.

تبلیغات جام جهانی قطر

در حالی که در نهایت آمارها به نفع جفت پوند و دلار بودند. عدم اطمینان نسبت به چشم انداز اقتصادی و سیاست پولی بانک مرکزی انگلستان (BoE) همچنان آزمونی برای نرخ برابری پوند به دلار در سطوح فعلی به حساب می آیند.

با توجه به بیانیه پاییزی دولت بریتانیا، موسسه OBR پیش‌بینی می‌کند که رشد اقتصاد بریتانیا در سال 2023 به میزان 1.4 درصد کاهش یابد و در سال 2024 این کاهش رشد به میزان 1.3 درصد افزایش یابد. در ماه مارس، OBR رشد اقتصادی 1.8 درصدی را برای سال 2023 پیش‌بینی کرد.

پس از آمارهای خرده فروشی که امروز منتشر شده، صحبت های بانک مرکزی انگلستان در کانون توجهات قرار خواهد گرفت. در این راستا، جاناتان هکسل، عضو کمیته سیاست پولی (MPC) امروز صحبت می کند. شاخص‌های اقتصادی این هفته بریتانیا فشار بیشتری بر بانک مرکزی انگلیس وارد کرده است تا اقدامات تهاجمی‌تری را در جهت مبارزه و مهار تورم در پیش گیرد.

این هفته، هر نوع ارجاعی به آمارها و همین طور سیاست های پولی کمیته سیاست مالی بریتانیا بر نرخ برابری پوند در برابر دلار اثر گذار خواهد بود. تا جایی که فروش بهتر از حد انتظار در بریتانیا، نرخ پوند را به 1.19 دلار برگرداند.

تجزیه و تحلیل قیمت پوند

در حال حاضر و در زمان نگارش این مقاله، ساعت 15:00 (روز چهارشنبه، 2 آذر) پوند با 0.35 درصد افزایش به 1.1932 دلار رسیده است. این در حالیست که اوایل جلسه معاملاتی امروز (23 نوامبر)، پوند به پایین ترین سطح معاملاتی در 1.18579 سقوط کرد و سپس در نهایت به قیمت کنونی خود رسید.

پوند

پوند باید از برگشت به سمت کانال 1.1866 دلار اجتناب کند، تا اولین سطح مقاومت اصلی (R1) را در 1.1921 دلار هدف قرار دهد. صحبت های جنگ طلب اعضای کمیته سیاست پولی بانک مرکزی انگلستان (MPC) حاکی از افزایش مجدد نرخ بهره است. در صورت افزایش طولانی مدت نرخ ها، جفت پوند و دلار، احتمالاً به سمت دومین سطح مقاومت اصلی (R2) در 1.1958 و  سپس مقاومت 1.20 دلار حرکت خواهد کرد.
سومین سطح مقاومت اصلی (R3) در کانال 1.2051 دلار قرار دارد. سقوط از پیوت (Pivot) می تواند اولین سطح حمایت اصلی (S1) را در 1.1828 دلار وارد بازی کند. دومین سطح حمایت اصلی (S2) در رنج 1.1773 دلار قرار داشته و می تواند روند نزولی را محدود کند. سطح حمایت سوم (S3) کانال 1.1680 دلار است.

پوند بریتانیا به عنوان استرلینگ نیز نامیده می شود و جفت پوند و دلار (GBP/USD) به عنوان کابل شناخته می شود. در کنار دلار آمریکا، ین ژاپن و یورو، پوند سومین ارز ذخیره جهان است. پوند همچنین چهارمین ارز پرمعامله در بازارهای فارکس (FX) است. میانگین حجم معاملات آن در حدود 330 میلیارد دلار است. کابل سومین جفت ارز نقدشونده است که 11 درصد از کل معاملات بازارهای فارکس را به خود اختصاص داده است.

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: لیلا درخشان

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: fxempire ، fxempire

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×